Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
spaus
Bruger
Oprettet: 18-Juni-2010
Status: Offline
Point: 73
|
Emne: Airplay af dvd rip Sendt: 02-Oktober-2011 kl. 14:02 |
Så har jeg fået mit Apple tv godt kørende på mit store tv. Men jeg mangler at kunne smide mine dvd'er direkte op på det. Jeg har egentligt rippet mine 350 dvd'er til mkv men dem kan jeg ikke køre via AirPlay. Så hvis jeg skal rippe min dvd samling til et format som Apple TV2 kan køre og som samtidig har mulighed for undertekster og flere lydspor, kan det så lade sig gøre?
Jeg har overvejet at vente på firecore som skulle udkomme her i efteråret, men jeg er meget i tvivl.
Jeg vil helst undgå at hacke den og smide xbmc på den. For så skal jeg køre 2 interfaces istedet for 1, og jeg kan egentligt ret godt lide Apple tv interface.
Nu har jeg rippet alle mine film én gang med makemkv 350 film. Dét tog godt nok noget tid, så kan jeg undgå at gøre det igen ville det være fedt. Men er det nødvendigt at gøre det igen for at få en bedre løsning så gør jeg det.
Nogen forslag?
Redigeret af spaus - 02-Oktober-2011 kl. 14:42
|
 |
spaus
Bruger
|
Sendt: 02-Oktober-2011 kl. 14:15 |
Ville egentligt gerne have ændret den overskrift på mit indlæg men jeg ser ingen mulighed for at redigere i mit indlæg som man kan i andre fora desværre.
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 02-Oktober-2011 kl. 14:21 |
Selvfølgelig kan der da Redigeres, tryk på Valgmuligheder.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
spaus
Bruger
|
Sendt: 02-Oktober-2011 kl. 14:44 |
OK, jeg var lidt for hurtig, tror bare ikke lige jeg kunne se knappen da jeg skrev tråden på min Ipad, men nu jeg er kommet ind på min PC så er det jo bare så meget nemmere, tak Radiomand
|
 |
Skalle06
Guld medlem
Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1116
|
Sendt: 02-Oktober-2011 kl. 14:52 |
Kør bare Firecores Media Player. Selv om den stadig er i beta kan den sagtens køre mkv (h.264) og eksterne undertekster.
|
 |
Beanie
Guld medlem
Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
|
Sendt: 02-Oktober-2011 kl. 14:59 |
Eller rip dine DVDer med Handbrake til m4v. Jeg er snart færdig med min samling af 220+ DVDer. Samme opsætning som din.
|
 |
Beanie
Guld medlem
Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
|
Sendt: 02-Oktober-2011 kl. 15:01 |
Handbrake understøtter flere lydspor samt burnin undertekster. iPaden afspiller Dolbyprologic men skifter til AC3 når du Airplayer til ATV2, så du vælger bare begge.
|
 |
spaus
Bruger
|
Sendt: 02-Oktober-2011 kl. 16:17 |
Hvis man hacker sit apple tv kan man så stadig opdatere det?
Eller skal jeg lige vente til ios5 nu her kommer og så hacke det derefter.
Firecore tænder mig lidt mere end at skulle til at rippe alle skiverne på ny.
Jeg regner med snart at få mig en synology 411j så smider jeg alle mine film derpå. Jeg kan vel godt bruge firecore til at afspille det via apple tv2 går jeg ud fra. Jeg behøver vel ikke at bruge synology's eget app til at afspille det.
Jeg er lidt rundt på gulvet på det punkt, tror jeg roder noget sammen.
|
 |
spaus
Bruger
|
Sendt: 02-Oktober-2011 kl. 16:20 |
Mine .mkv er ikke i h264 men der er noget med at det bør de helst være da der er en hardware decoder i apple tv'et korrekt?
Nu er alle mine film dvd og ikke bluray så kbps er jo ikke så høj, skal jeg så stadig re-decode mine film eller kan jeg godt streame dem med hvad decoder jeg end har fået rippet mine film med?
Når det går hen og bliver teknisk så er jeg ikke så stærk kan i nok høre :)
|
 |
Skalle06
Guld medlem
|
Sendt: 02-Oktober-2011 kl. 16:59 |
Du kan stadig opdatere din ATV2 når den er jailbreaket, men du skal vente til den nye jailbreak kommer. Der skulle komme en jailbreak til iOS 5 hurtigt efter den officielle.
Du kan sagtens bruge Firecore til at afspille filer fra din Synology.
Videoer skal helst være kodet i h264, ellers skal ATV2 dekode dem, og det kan give hakken. ATV2 er bare en iPhone 4 i en sort kasse og bygget til at streame fra iTunes. Så kræfterne er begrænsede. Ingen garanti for at dine rip vil køre uden problemer. Men prøv.
|
 |
spaus
Bruger
|
Sendt: 02-Oktober-2011 kl. 19:06 |
Ok, så hvis jeg skal bruge h264 hvordan gør jeg så nemmest/bedst. Skal jeg rippe dem igen med h264. Eller kan jeg køre dem alle sammen igennem et eller andet program. Jeg gemmer også "behind the scenes" og alt det andet gøgl der ligger på sådanne dvd'er. Er det noget rod når det dukker op på Apple tv'et. Er det muligt at lave kategorier så at min kæreste kan finde hendes film i Apple tv menuerne. Tak for gode svar folkene.
|
 |
Skalle06
Guld medlem
|
Sendt: 02-Oktober-2011 kl. 20:07 |
Tjek selvfølgelig først om det overhovedet er nødvendigt at konvertere om. Ellers kan du benytte 'Handbrake' - det har en forudindstilling til Apple TV 2. Det nemmeste er nok at omkode de rips, du allerede har liggende som filer.
Ripper selv kun hovedfilmen og ikke alt det andet gøgl, så ved ikke hvordan det virker på Apple TV.
Med Firecores media player kan du lave kategorier - f.eks. til børnefilm. Sådanne muligheder er der selvfølgelig også i XBMC.
Når du nu allerede har rippet til et format som evt. ikke vil køre ordentligt på en ATV2, så overvej evt. en anden medieafspiller som f.eks. WDTV Live, i stedet for at skulle omkode alle dine film.
|
 |