|
Airplay eller Sonos? |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | ||
larsen_mgeic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Juli-2009 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1315 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-November-2012 kl. 13:18 |
|
Jeg står over for at skulle tage en beslutning omkring streaming i huset. I samme ombæring står jeg i øjeblikket med et ben i hver lejr, set i forhold til apple og android systemerne. Derfor er jeg kommet til at overveje, om et Airplay baseret hjem kan de samme ting, som et hjem hvor jeg skal investere i Sonos?
De åbenlyse forskelle er for mig at Sonos kan anvendes til både Apple og Android, og at airplay er begrænset til æble produkter? Der ud over er det jo også ret smart, at man kan bruge en Sonos Amp og dermed slippe for receivere til alle rum.. Der ud over jeg er lidt i tvivl om de resterende forskelle.
I øjeblikket bruger jeg en QED uPlay bluetooth modtager til mit anlæg, som resulterer i at når jeg kører youtube eller spotify fra min tablet eller telefon, så får jeg en DEL udfald på grund af "buffering". Det vil jeg helt sikkert undgå 100%, for ellers er streaming ikke interessant. Så det vil sige at jeg primært skal bruge anlægget til at streame radio, youtube, spotify og lign.
Hvad er de umiddelbare input i forhold til valg af system? Grund til jeg er i tvivl er naturligvis prisen..
Alle input eller spørgsmål er velkomne.
|
||
![]() |
||
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Kan kun sige at jeg er meget glad for Sonos.
Men det er jo ret dyrt.
Har 2 Play 5, 2 Connect og 1 AMP.
Eget musik fra NAS, Spotify og netradio.
|
||
SVP03
|
||
![]() |
||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
|
Jeg skiftede også til Sonos for nogle måneder siden og det kører rigtig godt. Jeg har så valgt Wimp i stedet for Spotify, men princippet er det samme.
|
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
![]() |
||
larsen_mgeic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Juli-2009 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1315 |
|
Faktum er jo at jeg egentlig også hælder mest til Sonos, men jeg syntes det er lidt vildt at jeg skal smide 10.000 før jeg bare sådan er rimelig igang med 2 rum og en ekstra afspiller til udestuen.
|
||
![]() |
||
bird ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-December-2004 Status: Offline Point: 296 |
|
Sonos uden tvivl. Bedste investering nogensinde i relation til konevenlig lyd, hvor der lægges vægt på at det
1) altid virker 2) brugerfladen er i orden |
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7265 |
|
Stemmer også for Sonos.
Spiller bare og er 100% stabilt. Har det i næsten hele huset. Alle CD'er er lagt på en NAS og resten streames fra Wimp Få en demo i hifiklubben. Styres nemt med android og apple samt PC |
||
![]() |
||
|
Så må jeg skriver et forbrugerbrev til Bilka om at de må køre noget priskrig på det igen :)
|
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|
nu bruger jeg godt nok Squezzebox - men når det først er oppe at køre , er det lige som Sonos. jeg har også airplay i mit hjem.
det korte , og uden forbeholdt svar er Sonos. jeg syntes ikke at airplay er 100%. jeg har alt musik lagt på en nas , som kører som Raid. Alt rippet til Wave. jeg syntes at det er en løsning som er helt uden kompromiser. især lækkert med Apple , som styre enheder |
||
![]() |
||
.FTH' ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Maj-2009 Sted: København Status: Offline Point: 819 |
|
Sonos!
Du kan jo også godt integrere Airplay til dit eksisterende Sonos system. Det fungere helt fint! |
||
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
|
||
![]() |
||
|
Jeg kommer ikke til at køre downloadet musik - jeg får det simpelthen ikke gjort så jeg går efter noget streaming tjeneste og så ellers bare radio.
|
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9461 |
|
Bruger selv både sonos og AirPlay. Sonos til musik og radio.
ATV til film og AirPlay video. |
||
![]() |
||
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
|
Helt klart Sonos. Jeg gik fra Squezzebox til Sonos og det har været en af mine bedste investeringer, Sonos er meget brugervenlig og stabil, hvilket min Squezzebox absolut ikke var. Dertil fik jeg også et pænt løft i lydkvaliteten. Bruger den dog mest til Spotify og netradio, selvom jeg har lagt alle mine cd'er ind.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |