recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Airplay eller Sonos?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Airplay eller Sonos?

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Airplay eller Sonos?
    Sendt: 05-November-2012 kl. 13:18
Jeg står over for at skulle tage en beslutning omkring streaming i huset. I samme ombæring står jeg i øjeblikket med et ben i hver lejr, set i forhold til apple og android systemerne. Derfor er jeg kommet til at overveje, om et Airplay baseret hjem kan de samme ting, som et hjem hvor jeg skal investere i Sonos?

De åbenlyse forskelle er for mig at Sonos kan anvendes til både Apple og Android, og at airplay er begrænset til æble produkter? Der ud over er det jo også ret smart, at man kan bruge en Sonos Amp og dermed slippe for receivere til alle rum.. Der ud over jeg er lidt i tvivl om de resterende forskelle.

I øjeblikket bruger jeg en  QED uPlay bluetooth modtager til mit anlæg, som resulterer i at når jeg kører youtube eller spotify fra min tablet eller telefon, så får jeg en DEL udfald på grund af "buffering". Det vil jeg helt sikkert undgå 100%, for ellers er streaming ikke interessant. Så det vil sige at jeg primært skal bruge anlægget til at streame radio, youtube, spotify og lign.

Hvad er de umiddelbare input i forhold til valg af system? Grund til jeg er i tvivl er naturligvis prisen..

Alle input eller spørgsmål er velkomne.

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 13:29
Kan kun sige at jeg er meget glad for Sonos.
Men det er jo ret dyrt.
Har 2 Play 5, 2 Connect og 1 AMP.
Eget musik fra NAS, Spotify og netradio.
SVP03
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 13:32
Jeg skiftede også til Sonos for nogle måneder siden og det kører rigtig godt. Jeg har så valgt Wimp i stedet for Spotify, men princippet er det samme.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 13:36
Faktum er jo at jeg egentlig også hælder mest til Sonos, men jeg syntes det er lidt vildt at jeg skal smide 10.000 før jeg bare sådan er rimelig igang med 2 rum og en ekstra afspiller til udestuen.
Til top
bird Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-December-2004
Point: 296
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 13:47
Sonos uden tvivl. Bedste investering nogensinde i relation til konevenlig lyd, hvor der lægges vægt på at det

1) altid virker
2) brugerfladen er i orden

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 13:52
Stemmer også for Sonos.

Spiller bare og er 100% stabilt.    Har det i næsten hele huset.

Alle CD'er er lagt på en NAS og resten streames fra Wimp

Få en demo i hifiklubben.

Styres nemt med android og apple   samt PC
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 14:02
Så må jeg skriver et forbrugerbrev til Bilka om at de må køre noget priskrig på det igen :)
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 14:56
nu bruger jeg godt nok Squezzebox - men når det først er oppe at køre , er det lige som Sonos. jeg har også airplay i mit hjem.
det korte , og uden forbeholdt svar er Sonos. jeg syntes ikke at airplay er 100%. jeg har alt musik lagt på en nas , som kører som Raid. Alt rippet til Wave. jeg syntes at det er en løsning som er helt uden kompromiser. især lækkert med Apple , som styre enheder
Til top
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Point: 819
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér .FTH' Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 15:16
Sonos! 

Du kan jo også godt integrere Airplay til dit eksisterende Sonos system. 
Det fungere helt fint! 
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

nu bruger jeg godt nok Squezzebox - men når det først er oppe at køre , er det lige som Sonos. jeg har også airplay i mit hjem.
det korte , og uden forbeholdt svar er Sonos. jeg syntes ikke at airplay er 100%. jeg har alt musik lagt på en nas , som kører som Raid. Alt rippet til Wave. jeg syntes at det er en løsning som er helt uden kompromiser. især lækkert med Apple , som styre enheder
Jeg kommer ikke til at køre downloadet musik - jeg får det simpelthen ikke gjort så jeg går efter noget streaming tjeneste og så ellers bare radio.

Oprindeligt skrevet af .FTH' .FTH' skrev:

Sonos! 
Du kan jo også godt integrere Airplay til dit eksisterende Sonos system. 
Det fungere helt fint! 
Nu har jeg hverken det ene eller det andet, så hvis jeg vælger sonos skal jeg ikke have air play.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 17:19
Bruger selv både sonos og AirPlay. Sonos til musik og radio.
ATV til film og AirPlay video.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 17:26
Helt klart Sonos.
Jeg gik fra Squezzebox til Sonos og det har været en af mine bedste investeringer, Sonos er meget brugervenlig og stabil, hvilket min Squezzebox absolut ikke var. Dertil fik jeg også et pænt løft i lydkvaliteten. Bruger den dog mest til Spotify og netradio, selvom jeg har lagt alle mine cd'er ind
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu