recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Airplay eller Sonos?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Airplay eller Sonos?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 494
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 17:49
Sonos uden tvivl, 

eneste er at du skal huske af have en fornuftigt router. Troede ikke det spillede en særlig stor rolle, men da jeg fik firmabetalt internet med deres SKOD L/%&€%e modem med indbygget router gik det hele ad H. til, prøvede endda at få nyt hardware, for troede det var en fejl, store udfald mm. 

Er lige skiftet til en ny router ASUS Dark Knight og det har kørt lige siden.
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Point: 1315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 18:59
Okay. Jamen jeg oplever egentlig ikke de store udfald ved min router, men det kan da godt være at jeg tager fejl. Har egentlig en ret stabil hastighed over trådløs, min forbindelses størrelse taget i betragtning.

Det lyder jo til at jeg skal spare lidt sammen og få købt mig noget Sonos. I første ombæring bliver det formentlig en S5ér til opholdsrummet.

Tak for alle jeres input.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 19:05
En fordel ved begge produkter er at hvis du alligevel ikke synes det er smart kan du sælge det stort set uden tab.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

En fordel ved begge produkter er at hvis du alligevel ikke synes det er smart kan du sælge det stort set uden tab.

Ja det kan jeg se på det hele. Det kan jo ikke svare sig at købe brugt i forhold til nyt..
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af larsen_mgeic larsen_mgeic skrev:

Faktum er jo at jeg egentlig også hælder mest til Sonos, men jeg syntes det er lidt vildt at jeg skal smide 10.000 før jeg bare sådan er rimelig igang med 2 rum og en ekstra afspiller til udestuen.
Dyrt og dyrt... hvad koster 2 minianlæg m/ højt?!?... Og hvordan kommer du op på 10 tkr?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Faktum er jo at jeg egentlig også hælder mest til Sonos, men jeg syntes det er lidt vildt at jeg skal smide 10.000 før jeg bare sådan er rimelig igang med 2 rum og en ekstra afspiller til udestuen.
Dyrt og dyrt... hvad koster 2 minianlæg m/ højt?!?... Og hvordan kommer du op på 10 tkr?

Hvor kommer to minianlæg med højtalere ind i billedet? 

Hvis jeg nu skal bruge en bridge, en amp, en connect og en S5.. Stort set 10k.
Så mangler jeg jo stadig højtalere til ampén.. Men det kan jo komme løbende til, jeg vil bare sikre mig at investeringen er interessant. Én ting er jo at det spiller fint i butikken, men jeg vil stadig sikre mig at det også vil fungere i hjemmet. Det har jeg så fået en rimelig vished om nu.
Til top
casperse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-April-2007
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér casperse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 20:56
Først købte jeg

1) SqueezeCenter lidt meget bøvl med opsætning, men droppede det fordi det ikke kunne spille synkront.
2) Prøvede AirPlay men det var endnu værre fik ekko i lyden imellem 3 rum.
3) Sonos - nem opsætning virker på alle devices, ipad, telefoner etc...og 100% synkron afspilning Clap

Så det har været den dyreste erfaring jeg længe har gjort mig, og det sjove er at jeg købte det andet for at spare penge da jeg syntes at Sonos var for dyrt!
Cry

Til top
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aouer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 20:57
Helt klart sonos.
Det virker bare, super nemt at installere
Super apps, både til mac, ipad og iphone.
Bruger connect i stuen sammen med gammelt anlæg og connect amp til køkkenet, det hele køre over d-link router.
[URL=http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104074&PN=1&title=mrnielsen-hjemmebio-nu-med-jvc-x-30
Mit link
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2007
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 21:13
jeg har bege dele , og kan sige at airplay er god til video , men Sonos er hel suveren til radio og spotify , har haft sonos en del år og der er nok en af de dimser som bliver brugt mæst her i huset ud over TV..

Til top
kfkv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-August-2006
Sted: Fredericia
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kfkv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 21:16
Sonos. Stærkt vanedannende.
------

Mvh Kasper

Til top
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-August-2007
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hbar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 22:00
Airplay er virkelig lækkert. Har en pioneer forstærker med airplay. Det spiller bare. Mono er åbenbart det nye sort i SONOS da de fleste næppe har 2 højtaller i hvert rum. Så kommer an på om man bare vil have lyd eller bedre lyd. :)
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2012 kl. 22:45

Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Hvor kommer to minianlæg med højtalere ind i billedet? 

Hvis jeg nu skal bruge en bridge, en amp, en connect og en S5.. Stort set 10k.
Så mangler jeg jo stadig højtalere til ampén.. Men det kan jo komme løbende til, jeg vil bare sikre mig at investeringen er interessant. Én ting er jo at det spiller fint i butikken, men jeg vil stadig sikre mig at det også vil fungere i hjemmet. Det har jeg så fået en rimelig vished om nu.
2 minianlæg hvis du ellers skal have lyd i 2 rum på almindeligvis.. Men klart med en amp er du tæt på 10. Men sonos er fedt. Glad for mit for det er en brugeroplevelse som er apple værdig + lidt mere :-)
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu