|
Airplay eller Sonos? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9461 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Du kender jo tydeligvis ikke til de forskellige enheder. |
||
![]() |
||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
|
Nej . Jeg har et primært stereoanlæg (Jamo) via connect i et rum. Et sekundært (gammelt) anlæg( Dali7) via connect i et andet rum. Og en play 5 højtaler i køkken . Udbygger på sigt med en play 3 ( lille højtaler) i badeværelse samt en play 5 i gangareal . Husk at man udover nemt at kunne flytte rundt på de enkelte enheder, - også kan parre feks to play 5 i et ok stereo set- up ( - fest på terassen? ) |
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
![]() |
||
Hanien ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 562 |
|
Samme musik/radio i flere rum, så er Sonos dne eneste vej frem. Før vi fik Sonos i køkken og stue var det et stort miskmask at bevæge sig gennem huset da lyden aldrig var synkroniseret.
Sonos kombineret med Spotify eller Wimp er vejen frem :)
Jeg bruger et par gamle ipod touch 2. gen som remotes, det er til at få fat på til en billig penge efterhånden.
Jeg ville være ked af ikke have have dedikerede remotes og ungerne skulle bruge min telefon hver gang de skal skifte musik.
|
||
![]() |
||
larsen_mgeic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Juli-2009 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1315 |
|
|
||
![]() |
||
PerGew ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Juli-2006 Sted: Rødovre,Denmark Status: Offline Point: 232 |
|
Jeg har Sonos sammen med Spotify.
Det fungerer helt fint.
Dog savner jeg artist-radio-funktionen fra Spotify, den er ikke implementeret i Sonos |
||
![]() |
||
RuneH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1760 |
|
Sonos.
Har en Connect i stuen til forstærkeren, og en Play:3 som bliver flyttet lidt rundt alt efter hvor kæresten er. Den har fået en lang forlængerledning, og er både med i køkkenet, spisestuen, soveværelset og badeværelset. Læste hos Sonos, at Play:3 er lukket, så den kan tåle at være på et badeværelse. Det er altså lidt hyggeligt med lyd under badet. - Jeg er dog lidt ked af at fortælle Hbar, at min Sonos i stuen spiller stereo. Det ødelægger jo lidt hans indlæg. Egentlig spiller Play:3 også stereo, dog lidt begrænset stereoperspektiv, da enhederne sidder så tæt.. Men så igen..
|
||
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
||
![]() |
||
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
|
Ingen tvivl om at airplay er smart, men så er det igen ude af synk, når der bruges flere enheder.
Jeg købte for en måned siden lidt brugt Sonos, herunder deres fjernbetjening. Havde aldrig købt den alene, men nu fulgte den jo med. Kan kun sige at den reagerer noget hurtigere end de app der er til telefoner m.m.
|
||
SVP03
|
||
![]() |
||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
|
Bruger Ipad som betjening, og det spiller max
![]() |
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
![]() |
||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2424 |
|
Inden jeg fik smartphone brugte jeg også en ipod touch som remote og den brillierede med stortset altid at mangle strøm når jeg skulle bruge den. Før i tiden lukkede ipod touch'en ned for wifi når den ikke var i brug hvilket betød at den kun behøvede opladning ca. en gang hver anden uge med det forbrug jeg havde, så kom der en software update fra apple der holdt wifi åben konstant og gav ca. 2 døgns batteritid. Ipod touch er smart som remote hvis den bor i en lader, mindre smart hvis den bor på sofabordet og man selv skal huske at få lagt den til opladning med jævne mellemrum. Min smartphone er ikke stort meget bedre til at holde strøm, men i modsætning til ipod'en så har jeg den med mig og husker at sætte den til lader i ny og næ. Hvad angår sonos og børn kan du se frem til søskende der vælger musik på hinandens værelser for at pisse hinanden af eller teenagedatteren der synes at hele huset skal høre Gangnam Style for fuld hammer fordi hun er stiktosset over et eller andet tilfældigt.. ![]() |
||
![]() |
||
PerGew ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Juli-2006 Sted: Rødovre,Denmark Status: Offline Point: 232 |
|
Fordelen er at du ikke behøver at trampe ind på hendes værelse for at få skruet ned :-)
|
||
![]() |
||
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
|
De kan også bruges som vækkeur.
En hane der galer virker fint skal jeg hilse og sige.
Så kan man sidde med sin kaffe ved morgenbordet og vække ungerne
![]() |
||
SVP03
|
||
![]() |
||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
|
Jeg har sat mine enheder op til at køre en fast morgenrutine, hvor der først vækkes i soveværelset på P3, hvor min Play5 kører i 30 minutter. 5 minutter før der slukkes i soveværelset tændes anlægget i stuen på P3, så radioen fortsættes imens der spises morgenmad. Stueanlægget slukker efter 1 time.
Nu har jeg ikke børn der er gamle nok til selv at måtte betjene Sonos, men jeg satser på, at der er kommet en opdatering der muliggør lås af zoner til specifikke enheder, så børnenes smartphones ikke kan styre soveværelset... |
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |