recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - AirPlay enheder som ikke er mi e
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AirPlay enheder som ikke er mi e

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: AirPlay enheder som ikke er mi e
    Sendt: 03-August-2019 kl. 15:54
Er det muligt at udelukke andre AirPlay enheder som ikke er inde for, på mit netværk?
Jeg er godt træt af at kunne vælge naboens AppleTV eller andre AirPlay enheder som ikke er mine eller som ikke er på mit netværk.
Jeg ved, at jeg kan bede dem ændre deres indstillinger, men det er jo deres valg at de skal være synlig for alle.


Redigeret af janLp - 03-August-2019 kl. 15:55
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2019 kl. 15:57
Naboen bør da ikke være på dit netværk.

Der er da noget galt.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2019 kl. 16:00
Nej ... selvfølglig er naboen ikke på mit net :) Men han har valgt at gøre sine AirPlay enheder synlig for alle, også for dem som ikke er på hans net :)
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2019 kl. 16:09
Så burde du heller ikke kunne se dem.

Hvordan får du net?

Det er før set at netværk er sat forkert op i ejendomme, således at alle er på samme netværk. Dog med deres egen trådløse net.



Redigeret af Mufti - 03-August-2019 kl. 16:09
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2019 kl. 16:15
Det har ikke noget at gøre med mit net. Han har valgt at gøre sine enheder synlig for alle. Bum, længere er den ikke. Findes der en indstilling, jeg kan ikke finde den, som gør at jeg kun kan vælge de enheder der er på mit eget net?

Bor i øvrigt i hus, og han har intet forhold til mit udmærkede fiber fra EWII ;)


Redigeret af janLp - 03-August-2019 kl. 16:18
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2019 kl. 16:31

 Så længe at man er indenfor rækkevidde af enhederne, så kan de ses, ligesom der kan ses de Wi-Fi net som er inden for rækkevidde.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2019 kl. 16:32
De nyeste udgaver kan med nearby bluetooth.

Hvad sker der hvis du slukker for bluetooth?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2019 kl. 16:47
Og det er ikke fordi airplay enheder som default altid er synlige? Det opleves med bluetooth enheder som er inden for rækkevidde.
Kan airplay enheder overhovedet begrænses til eget netværk når de ikke har indtastet netværkskoden?
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2019 kl. 16:53
Hans enheder er synlige for alle, om jeg slår Bluetooth fra eller til, går på mobilnetværk eller wifi. De er stadig synlige for mig.
Spotify har en indstilling som udelukker andre enheder med Spotify Connect som ikke er på mit net.
Sådan en indstilling mangler jeg til mine AirPlay enheder :) Jeg tror ikke den findes.

Måske jeg skal begynde at drille ham ved at sende lidt film og musik mod hans enheder :)
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2019 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Og det er ikke fordi airplay enheder som default altid er synlige? Det opleves med bluetooth enheder som er inden for rækkevidde.
Kan airplay enheder overhovedet begrænses til eget netværk når de ikke har indtastet netværkskoden?

Ja

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2019 kl. 17:40
Vil det sige at du med slukket wifi og bluetooth, kan du se dem via mobilt netværk.


Redigeret af Mufti - 03-August-2019 kl. 17:40
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2019 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Vil det sige at du med slukket wifi og bluetooth, kan du se dem via mobilt netværk.

Ja ... og det er jo sådan det skal være når de har valgt at alle skal kunne se og streame med AirPlay til TV og højttalere i deres hjem :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu