|
Airplay lyd streaming |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
nexium ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Oktober-2011 Sted: København Status: Offline Point: 154 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-Maj-2017 kl. 15:03 |
Hej alle.
Min kæreste og jeg er nu skiftet fra Android til iPhone, og i den forbindelse tænkte jeg på også at skifte min bluetooth-musik-modtager ud med en airplay-modtager, så vi kan bevæge os længere væk fra højtaleren uden at musikken hakker. Indtil videre har jeg benyttet en QED uPlay aptx-kvalitets bluetooth modtager, men da iphone af uransagelige årsager ikke understøtter højkvalitets bluetooth streaming må jeg jo skifte til noget airplay, som jeg har ladet mig fortæller er bedre kvalitet. Hvad har i af bud på kan erstattet min bluetoothmodtager? et apple TV (gen. 2-3)? Kan det godt bare streame lyd via den optiske port til min aktive højtaler, eller skal man rode med fjernbetjeningen , vente på at det tænder etc etc? Af tilslutningsmuligheder har min højtaler jack-stik (som også kan tage i mod optiske signaler) og et apple 30-pins stik. Kan man købe en (billig) dicideret airplay modtager?
Redigeret af nexium - 01-Maj-2017 kl. 15:06 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ATV3 fungerer fint til det formål du beskriver.
Jeg bruger min sådan (eller rettere brugte, for min forstærker har indbygget airplay, så det er lettere). Klaus |
|
![]() |
|
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1575 |
Du kan også benytte en Airport Express.
Det er både en router og en musikstreamer, men man undlader blot at bruge routerdelen til noget. Den har et minijack stik med måde analog og optisk signal ud. |
|
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|
![]() |
|
nexium ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Oktober-2011 Sted: København Status: Offline Point: 154 |
Hvad er forskellen på atv og airport express - i forhold til streaming ( jeg ved godt at den ene er en tv box og den anden er en router)
Hvis jeg bruger airport express,skal jeg så logge på dens WiFi hver gang? Eller kan man sætte den op til 'kun' at være musik streamer? Om det er atv eller airport er næsten mig lige meget - bare det virker nemt og hver gang. Og er billigt. Hvad kan man regne med at skulle give for enten atv eller airport? Redigeret af nexium - 01-Maj-2017 kl. 16:39 |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4118 |
Airport express, sætter du bare op og så kan du streame lyd til den.
En ATV kan du jo bruge til lidt mere: - Streame film til dit TV - Streame fra de forskellige streamingstjenester (Netflix, Viaplay, HBO etc). - Vise billedet fra din telefon/Ipad på TV - Leje film via Itunes etc |
|
![]() |
|
Ok. Der står ikke noget tv nær ved højtaleren, så jeg kommer nok ikke til at benytte tv-delen af atv. Men den virker som den nemmeste løsning? Jeg har virkelig ingen forstand på atv, og har aldrig ejet et før.
Ved airport express, kan jeg så undgå at den står og sender et ekstra trådløs netværk ud i hele lejligheden? Jeg har allerede en rimelig wifi dækning, og tænker at der ikke er nogen grund til ekstra wifi/"stråling" når jeg allerede er dækket ind der. Hvad ville være rimelige Ca. brug priser på hhv atv og airport? |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4118 |
Du kan slå Wifi fra
Prisen er vel 200-300 kr for både en Express eller en ATV3 (edit: for brugte)
Redigeret af PerW - 01-Maj-2017 kl. 17:16 |
|
![]() |
|
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1575 |
Du kan slå wifi fra og i øvrigt forbinde den både trådløst og med kabel til dit eksisterende netværk. Jeg har en ældre, men velfungerende liggende i skuffen. Den kan blive din for 200,-
|
|
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |