recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - AirPlay og Pioneer VSX-527K troubleshooting
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AirPlay og Pioneer VSX-527K troubleshooting

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
claesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: AirPlay og Pioneer VSX-527K troubleshooting
    Sendt: 29-Juli-2012 kl. 15:32
Hey, 

Jeg har lige været ude og investere i en Pioneer VSX-527K idet jeg faldt for dennes AirPlay funktion. 
Desværre - til min store skuffelse - kan jeg slet ikke få dette til at virke. Den er koblet til netværk, via kabel, idet netradio virker fortrinligt. Men problemet ligger i, at jeg ikke kan afspille via AirPlay, hverken på iPhone, Mac, eller en PC med Vista - AirPlay ikonet er slet ikke synligt. 

Nogle ideér? Den er smidt til en Tilgin HG2301 ruter.  

Takker på forhånd
/DC
Til top
alles Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-November-2012
Sted: Mårslet, Danmar
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 20:08
Hej

Fik du din Pioneer receiver og din Tilgin HG2301 router til at virke med Airplay?
Jeg står i sammen situation med en Pioneer VSX-922 og den samme router - internet radio, etc fungere perfekt, men ingen Airplay!
Mit AppleTV virker perfekt og Airplay kan vælges fra iPHone og iPad - men hvorfor så ikke receiveren?
Til top
Lilleitnørd Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: 7100, Vejle
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lilleitnørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2012 kl. 14:02
Jeg følger lige med her :-) 
Til top
dotkjems Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-April-2013
Sted: Danmark
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dotkjems Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2013 kl. 11:38
Jeg er havnet i samme situation, Har nogen af jer fået løst problemet? Det ser godt nok ud til at være et router problem, men kan ikke gennemskue, hvor AppleTV'et adskiller sig fra en Pioneers VSX. Har også købt en 922.
Til top
KimA Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Marts-2009
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KimA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2013 kl. 12:31
Er begge enheder trådet? 

Eller der det trådløs der skal finde din pioneer som er trådet?
Min router kan adskille trådet og trådløst, eller stoppe multicast/boardcasts imellem trådløst og trådet. 

Tjek din router igennem for sådan nogen indstillinger, det kan sikkert være derfor det driller :)
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dotkjems Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2013 kl. 13:20
Jeg har forsøgt lidt forskelligt. Min receiver er trådet, hvorimod alle andre enheder er forbundet trådløst. Jeg har nu forsøgt at sætte Mac Booken på nettet med tråd, men der er ingen forskel. Airplay symbolet dukker ikke op. Jeg sætter så AppleTV på og så kommer symbolet, men kun med AppleTV som valgmulighed. Jeg har fundet Multicast i min router, men kan intet ændre ved den, den kommer kun med forskellige oplysninger.
Til top
KimA Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Marts-2009
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KimA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2013 kl. 15:08
Du kan forsøge med at sætte en fast ip adresse på din pioneer så. Jeg har vist læst et sted det kan afhjælpe problemet muligvis. 

Til top
alles Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-November-2012
Sted: Mårslet, Danmar
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2013 kl. 15:18
Hej KimA

Jeg tror du har ret - jeg har oplevet problemer med min Logitech Squeezebox og printer, som begge var på netværket via kabel og kunne ikke fungere med trådløst adgang. Efter jeg fjernede kablet på min Squeezebox og tilknyttede den via det trådløse netværk fungerede den fint - altså trådløs + trådløs fungerer.
Trådet PC fungerer med trådet Pioneer VSX - men ikke trådløs og trådet.

Så jeg må ind på min router og se hvordan jeg får det trådet og trådløse til at snakke sammen.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dotkjems Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2013 kl. 08:50
Benytte statisk IP var noget af det første jeg gjorde. Jeg har prøvet mig lidt frem med at åbne bestemte porte, som skulle afhjælpe airplay generelt, ingen forskel. I øvrigt virker min AppleTV fint med Airplay, Pioneeren og AppleTV sidder i samme lille Hub. Har også forsøgt at køre uden om hubben - ingen forskel. Jeg tror stadigvæk, at det er Tilgin routeren, men jeg tror bare ikke, at jeg kan ændre noget i den, der hjælper. :-(
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu