recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - AirPlay surround Sound
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AirPlay surround Sound

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Mawi37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2013
Sted: DK
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mawi37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: AirPlay surround Sound
    Sendt: 12-Marts-2013 kl. 19:38
Jeg er på udkig efter højtalere som skal kunne bruges til musik og film. Jeg har kigget lidt på sonars i hifiklubben men tænker om der ikke findes alternativer? Jeg vil godt undgå at have en forstærker og vil helst have en så simpel løsning som muligt dvs trådløse højtalere så der ikke skal trækkes kabler.
Jeg ved godt at de fleste lydentusiaster herinde vil sige at man ikke får ordentlig lyd ud af ovenstående men håber I kan komme med lidt råd alligevel.

Jeg har et LG 47LM960V TV som skal spille sammen med højtalersættet.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 19:46
Jo du kan godt få ordentlig lyd - men det koster!!

Redigeret af Kampus - 12-Marts-2013 kl. 19:48
Til top
Mawi37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2013
Sted: DK
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mawi37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 19:57
Men de er bare endnu mere klodsede end sonos for ikke at sige langt dyrere...findes der ikke mindre satellithøjtaler systemer som alternativ?
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 08:11
Du kunne også vælge den billige løsning hvor du får noget mere for pengene.
Jeg har bare placeret min forstærker under sofaen.. Jeg har som sådan ikke behov for at skulle se på den.
Det betjenes fint med en Ipad.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 08:55
Oprindeligt skrevet af Mawi37 Mawi37 skrev:

Men de er bare endnu mere klodsede end sonos for ikke at sige langt dyrere...findes der ikke mindre satellithøjtaler systemer som alternativ?

Der findes masser af forskellige løsninger med trådløse højttalere i forskellige afskygninger. Men god lyd til lav pris i en trådløs version, det findes ikke. Det skyldes ganske enkelt at det er dyrt at gøre en højttaler trådløs, da det udover den trådløse teknik også kræver at højttaleren har en indbygget forstærker. Hvis du så kun vil give f.eks. 1000,- per højttaler, så er der måske for 800 kroner teknik og for 200 kroner højttaler (sådan firkantet sagt). Det er ikke nødvendigvis selve den trådløse overførsel der er et problem for lydkvaliteten (hvis det er lavet ordentligt), det er dét at det optager en relativt stor del af prisen.

Og husk at du stadig skal trække et strømkabel. 

EDIT: Og forresten: Hvis din målsætning er at undgå forstærkeren, så bliver du skuffet, hvis det er surround du vil opnå. Der skal være noget til at afkode surround-signalerne og sende det til højttalerne, og det vil i praksis være en forstærker - medmindre vi er ovre i en soundbar.


Redigeret af Otto J - 13-Marts-2013 kl. 08:57
Til top
Mawi37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2013
Sted: DK
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mawi37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2013 kl. 17:27

Men findes der virkelig ikke sæt af mindre aktive sattelit højtalere som man kan kombinere med en Airplay? På den måde undgår man forstærker og opnår vel et alternativ til Sonos?

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2013 kl. 17:36
Hvis du vil forbinde dem til en AirPlay enhed, får du nok svært ved at få tv lyden ud gennem dem.

Køb et sæt pc højttalere, det er nok snart de eneste der er små nok.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mawi37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2013
Sted: DK
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mawi37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2013 kl. 17:45
hmmm og man kan ikke lave noget med AppleTV i kombination med Airplay til at få lyden ud i højtalerne når man ser film?
Til top
Mawi37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2013
Sted: DK
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mawi37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2013 kl. 17:48
Tænkte feks på noget hen af disse:
 
 
hvor jeg så bare ville sætte 5 højtalere til men kan ikke rigtig gennemskue om man også kan få lyd fra TV.et ud gennem højtalernerne?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2013 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af Mawi37 Mawi37 skrev:

hmmm og man kan ikke lave noget med AppleTV i kombination med Airplay til at få lyden ud i højtalerne når man ser film?


Start med at nævne hvad udstyr du har og hvordan det er muligt at forbinde det og hvad du har tænkt dig at få ud af dit udstyr.

En Apple TV kan ikke sende lyden videre til Airplay højttalere. Apple TV kan ikke fordele surroundlyd ud til højttalere, det kræver en surround dekoder.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2013 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af Mawi37 Mawi37 skrev:

hvor jeg så bare ville sætte 5 højtalere til


Hvad ville du sætte de 5 højttalere til?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mawi37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2013
Sted: DK
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mawi37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2013 kl. 18:02
Beklager at det sikkert lyder tåbeligt men er ikke s teknisk;). Sonos sættes vel heller ikke til noget andet end på netværket?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu