|
AirPlay surround Sound |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | ||||
bjorno ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Oktober-2008 Sted: Hellerup Status: Offline Point: 961 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Jeg synes umiddelbart det lyder som om du vil være best stillet med en soundbar af en eller anden slags. Det er nok den løsning som vil se lettest ud på væggen. Sony får ret god kritik, men en soundbar er jo hvad det er. Nu skriver du godt nok du ikke ønsker at have en forstærker stående, men hvorfor? Fordi den fylder eller af andre årsager?
Jeg tror det ville være en stor hjælp, hvis du skrev hvad du havde af udstyr i forvejen.
|
||||
![]() |
||||
Mawi37 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Marts-2013 Sted: DK Status: Offline Point: 53 |
|||
Jeg vil gerne undgå forstærker for at minimere ledninger. Alle mine aktive højtalere skal være trådløs(hvis muligt).
Man kan da styre musik via airport express. Og der var da en tidligere i denne tråd der henviste til at man kan kombinere dette med AppleTV for at styre lyden der kommer fra TV'et.
Jeg ahr traditionelt setup idag med 5 højtalere og en forstærker....og en masse ledninger som jeg godt vil slippe for eller stærkt minimere.
|
||||
![]() |
||||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|||
Husk at der skal trækkes strømkabler til trådløse højttalere.
Nej, du kan ikke "styre musik via airport express". Du kan sende musik til airport express. Men kun i stereo. Og du kan sende musik til Airplay højttalere. Men du kan ikke sende musik fra Airport Express til andre Airplay højttalere, og du kan ikke få tv'ets lyd ind i en Airport Express. Derfor løser den ikke noget for dig.
Det kan den ikke, og det er der såvidt jeg kan se heller ikke nogen der har skrevet i den her tråd, det har du misforstået. Den kan (i modsætning til Airport express) godt sende lyd til airplay højttalere, men kun i stereo, og du kan ikke få noget lyd IND i den. Så din TV-lyd hjælper en Apple TV ikke på.
Det kan du ikke. Case closed. EDIT: Eller rettere, det kan du med Sonos playbar + 2x Sonos højttalere, du skal bare lade være med at blande Airplay mere ind i det, end at du kan tilslutte en Airport Express og afspille via Sonos'en. Men du kan ikke STYRE systemet via Airplay. Redigeret af Otto J - 15-Marts-2013 kl. 10:30 |
||||
![]() |
||||
bjorno ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Oktober-2008 Sted: Hellerup Status: Offline Point: 961 |
|||
Ledninger undgår du jo under ingen omstændigheder, da de aktive højtalere jo skal have en netledning. Den kan så selvfølgelige blive væsentligt kortere end hvad højttalerledningen evt. ville være :-)
Jeg kan sagtens følge hvorfor du gerne vil skjule det mest muligt, det vil vi nok alle. Jeg legede selv med ideen om at sætte en tynd gipsvæg op og så lave kabelføring til indbyggede højtalere bag denne. Så skulle jeg kun have et enkelt møbel som kunne skjule receiveren.
Jeg er dog endt med et helt traditionelt setup, da jeg ikke synes jeg fik lyd nok for pengene. Receiver, center osv. ligger i et Clic og kabler mv. trækker jeg bag fodlisterne.
Jeg tror desværre din ide kan lade sig gøre uden en surroundprocessor af en eller anden art og de har jo typisk receiver størrelse.
Nu er det ikke fordi jeg er stor Sony fan, men af de mere mainstream producenter, tror jeg de er længst med trådløse systeme (andre må rette mig hvis jeg tager fejl).
Edit. Jeg blev da vist lgie overhalet indenom :-) Redigeret af bjorno - 15-Marts-2013 kl. 10:37 |
||||
![]() |
||||
Mawi37 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Marts-2013 Sted: DK Status: Offline Point: 53 |
|||
tak for jeres gode råd og beklager at jeg nok virker lidt langt ude mht hvad der kan lade sig gøre.
Vil man kunne sætte 2 stk trådløse baghøjtalere til denne jeg fandt via det link som er postet ovenfor:
Hvis ja kan det så styres ala Sonos?
|
||||
![]() |
||||
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
|||
Jamen er trådløse højtalere ikke bare noget "gejl" for de er jo netop ikke trådløse da de skasl have et strømkabel.
Hvis jeg var dig så glem idéen og brug pengene på et fedt optimeret anlæg som muligt.
|
||||
![]() |
||||
|||
Soundbaren laver virtuel surround og har derfor ikke behov for baghøjtalere. Derfor er der heller ikke nogen udgange til at sætte andre højtalere til (pre-out eller alm.). Jeg har ikke set soundbarer med udgange til højttalere.
Der er dog en optisk indgang og hdmi indgange. Så du kan derfor godt bruge Airplay via enten ATV eller Express.
Prøv evt. at besøg det lokale Sony center og hør den med noget af dit eget materiale. Så kan du se om den er ok eller falder igennem.
Edit. Et dedikeret anlæg vil dog i min bog altid vinde lydmæssigt og man kan jo skjule meget ledning bag lister/paneler eller i en lillle kabelbakke. Redigeret af bjorno - 15-Marts-2013 kl. 12:11 |
||||
![]() |
||||
micolsendk ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2013 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 1 |
|||
Det omtalte produkt
http://www.sony.dk/product/hcs-cinema-surround-kit/ht-ct660#/tekniske-specifikationer er ikke på markedet endnu, men forventes i handlen til maj/juni 2013 ![]() Har selv påtænkt mig at købe sådan en Surroundlydbjælke, da jeg heller ikke vil have ledninger ført over gulv / langs væggene i mit nye hus. Er selv meget spændt på hvordan lyden er i forhold til mit nuværende 5.1 anlæg som snart er 10 år gammelt. Der kan IKKE kobles ekstra højtalere til, da Surroundlydbjælken virker som et surround anlæg med diverse højtalere. Subwooferen er trådløs og den kan du placere hvor du vil, dog skal den nok i stikkontakten, så helt trådløs er den ikke. Hvis du vælger at spille musik på din mobil (iPhone) eller andet udstyr som har Bluetooth kan du sagtens bruge lydbjælken som højtaler. Har din mobil (iPhone) radio via netværk kan du også høre radio. Hilsen Michael |
||||
![]() |
||||
mkt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Marts-2011 Status: Offline Point: 248 |
|||
Køb en receiver med airplay og en IR-extender. Så kan du gemme forstærkeren ned i kælderen, på loftet eller hvor den nu ellers kan være usynlig (og afkølet). Hvis du insisterer på 5.0 eller 5.1 setup kan du umuligt undgå ledninger. Om det er et strømkabel eller et højttalerkabel kan vel være et fedt?
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |