|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Skovby ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 45 |
![]() Sendt: 13-Juni-2010 kl. 16:16 |
Goddag
Jeg har en gammel Airport Express (første model), som jeg skal have tilsluttet min nye Denon AVR-1911 receiver. På mit gamle anlæg, tilsluttede jeg bare med Mini jack -> Phono, men har hørt lidt om det kan lade sig gøre at overføre digitalt, med et optisk kabel, hvilket skulle give en noget bedre kvalitet fra iTunes. Der er dog tre ting jeg er i tvivl om: 1. Er der nogen der ved om den første Airport Express model også understøtter "optisk digital lyd" via mini jack tilslutningen? Jeg ved de nye modeller gør, men ved ikke om det altid har været standard. 2. Understøtter min Denon AVR-1911 optisk digital tilslutning fra min Airport Express? Der er en "Optical in" på receiveren, men er i tvivl om den er lavet til lyd fra TV, eller om den også kan bruges til andre enheder. På billedet nedenfor der viser bagsiden af Denon AVR-1911, står der også (TV) under den digitale indgang, så er lidt i tvivl. 3. Hvilket kabel skal jeg bruge? Håber I kan hjælpe :) ![]() Redigeret af Skovby - 13-Juni-2010 kl. 16:26 |
|
Panasonic TX-P42G20E, Denon AVR-1911
|
|
![]() |
|
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
Ja den gamle Airport Express understøtte optisk ud. du skal så have en speciale kable der gå fra 3.5 til optisk (eller en adaptor der gør det samme), og du kan kun bruge Apple iTunes til at streame musik fra.
|
|
![]() |
|
Skovby ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 45 |
![]() |
Super... Er det et såkaldt Toslink kabel?
|
|
Panasonic TX-P42G20E, Denon AVR-1911
|
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
![]() |
Du skal bare have sådan et sæt, der medfølger minijack-adapter: http://shop.humac.dk/pi/XtremeMac_Optical_Toslink_2m_12288_.aspx
Perfekt til Airport
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |