recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Airport Express > Denon AVR-1911
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAirport Express > Denon AVR-1911

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Skovby Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Emne: Airport Express > Denon AVR-1911
    Sendt: 13-Juni-2010 kl. 16:16
Goddag

Jeg har en gammel Airport Express (første model), som jeg skal have tilsluttet min nye Denon AVR-1911 receiver. På mit gamle anlæg, tilsluttede jeg bare med Mini jack -> Phono, men har hørt lidt om det kan lade sig gøre at overføre digitalt, med et optisk kabel, hvilket skulle give en noget bedre kvalitet fra iTunes.

Der er dog tre ting jeg er i tvivl om:

1. Er der nogen der ved om den første Airport Express model også understøtter "optisk digital lyd" via mini jack tilslutningen? Jeg ved de nye modeller gør, men ved ikke om det altid har været standard.

2. Understøtter min Denon AVR-1911 optisk digital tilslutning fra min Airport Express? Der er en "Optical in" på receiveren, men er i tvivl om den er lavet til lyd fra TV, eller om den også kan bruges til andre enheder. På billedet nedenfor der viser bagsiden af Denon AVR-1911, står der også (TV) under den digitale indgang, så er lidt i tvivl.

3. Hvilket kabel skal  jeg bruge?

Håber I kan hjælpe :)

Denon AVR-1911 (back)

Redigeret af Skovby - 13-Juni-2010 kl. 16:26
Panasonic TX-P42G20E, Denon AVR-1911
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 14:14
Ja den gamle Airport Express understøtte optisk ud. du skal så have en speciale kable der gå fra 3.5 til optisk (eller en adaptor der gør det samme), og du kan kun bruge Apple iTunes til at streame musik fra.
Til top
Skovby Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-April-2004
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 19:01
Super... Er det et såkaldt Toslink kabel?
Panasonic TX-P42G20E, Denon AVR-1911
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2010 kl. 17:07
Du skal bare have sådan et sæt, der medfølger minijack-adapter: http://shop.humac.dk/pi/XtremeMac_Optical_Toslink_2m_12288_.aspx

Perfekt til Airport
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu