recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Airport Express - lydkvaliteten?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Airport Express - lydkvaliteten?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Airport Express - lydkvaliteten?
    Sendt: 09-April-2012 kl. 22:22
Jeg har en Apple airport express, som jeg har koblet til min NAD receiver via mini toslink.
jeg streamer musik i apple lossless format, mit spørgsmål lyder så på, om jeg har en forringelse i kvaliteten ved at streame via airporten, på trods af at jeg overfører digital?

jeg mener det ikke selv, men det kunne være rart at få bekræftet af andreWink
så kæden ser således ud:

Itunes- apple lossless musik -------> Airport mini toslink -----> NAD receiver (brug af intern Dac.)

Tak på forhånd, Rene Smile
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 23:02
Nej der forgår ikke nogen konvetering andet end fra data komprimering til digital lyd som kører ren digital og næsten eller tabs frit. Så du har den bedste løsning med dit udstyr. Forbedring kunne være en anden DAC som det eneste.

Den DAC der sidder i din T765HD er ikke af dårlig klasse så du skal bruge godt på en anden DAC før du hører forbedring. Har selv brugt M15HD med en Sonos digital forbundet og lossless streaming som var top klasse.

Redigeret af Mr. Anderson - 10-April-2012 kl. 23:05
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af Mr. Anderson Mr. Anderson skrev:

Nej der forgår ikke nogen konvetering andet end fra data komprimering til digital lyd som kører ren digital og næsten eller tabs frit. Så du har den bedste løsning med dit udstyr. Forbedring kunne være en anden DAC som det eneste.

Den DAC der sidder i din T765HD er ikke af dårlig klasse så du skal bruge godt på en anden DAC før du hører forbedring. Har selv brugt M15HD med en Sonos digital forbundet og lossless streaming som var top klasse.

super så er vi enig ! jeg mente heller ikke at der var noget tap af kvalitet når det overføres digitalt.
nej Jeg synes også selv DAC'en i min NAD gør det godt, det er jo NAD, og den gør det godt til musik LOL
Jeg har selv tænkt tanke med en ekstern DAC, men jeg ved egentlig ikke hvor højt jeg skal op i prisklasse, før jeg får en forbedring.
Har tidligere haft en DACmagic i Tankerne.

Men uhhah sådan en M15HD må da spille lækker!!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu