recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Airport Express og DAC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Airport Express og DAC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Airport Express og DAC
    Sendt: 16-Marts-2012 kl. 00:40
Hej

Nogen der har erfaringer med dette? Jeg har en Onkyo TX-SR606 receiver og umiddelbart var jeg efter en løsning med optisk overførsel fra Airport til forstærker, men dette ser interessant ud. Spørgsmålet er bare om det giver bedre lyd?
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-December-2009
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2012 kl. 01:24
Måske. Det kommer an på et par ting.
Mange receivere har en grim tendens til at lave DAD konverteringer, laver din receiver dette vil en DAC ingen virkning have.
Er ovenstående ok, skal du blot sikre dig at den valgte eksterne DAC er bedre end den interne i din receiver.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2012 kl. 03:44
En billig Onkyo receiver laver DAD-konverteringer på alt.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon
Til top
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2012 kl. 08:50
Så det du siger Naiera er, at jeg får bedre resultat af at "nøjes" med at overføre lyden med et toslink til receiveren og så afspille den digitalt? med mindre jeg skifter receiver ;-)
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-December-2009
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2012 kl. 13:14
Ja
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu