recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - AirPort Express til denon-anlæg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AirPort Express til denon-anlæg

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jacster Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: AirPort Express til denon-anlæg
    Sendt: 16-Maj-2016 kl. 08:42
Hej

Hvordan får jeg lettest musik-streaming i huset med dette setup:

- udelukkende Apple devices (iPhone, iPod, iPad).
- traditionelt Denon-anlæg med kablede højttalere.
- linksys EA2700 router placeret ved siden af.
- musik streames enten fra Tidal, TDCplay eller fra Synology NAS

Er det AirPort Express (base station) der er løsningen eller findes der bedre muligheder?

Tak for hjælpen
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2016 kl. 08:53
Det billigste tror jeg pt faktisk er et apple tv3 brugt. De står billigere end de nyeste express ihvertfald. masser til 300kr

Men jeg vil da anbefale dig et apple tv 4, med mange gode streaming muligheder derudover, især nu det kun er apple udstyr du bruger i husstanden.

Ellers de gamle express, dem har jeg da set til 200-250kr

Redigeret af Bromberg5 - 16-Maj-2016 kl. 08:54
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2006
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2016 kl. 08:56
Vær opmærksom på at apple tv3 har optisk lydudgang - det har apple tv4 ikke; men kun hdmi. Airport express er dyrere, men ikke bedre til dette formål. Det er kun aktuelt, hvis du samtidig vil have et ekstra access point.

Ved at anvende optisk lydudgang anvender du jo også en evt. ekstern DAC i dit denon anlæg, som jo nok er væsentligt bedre end den indbyggede i apple dimsen. Det giver i hvert fald væsentlig mindre baggrundsstøj end ved anvendelse af mini-jack udgangen på f.eks. airport express. Tror faktisk ikke, at apple tv3 har andet end toslink på udgangen. Så skal du anvender analog mini-jack er det airporten du skal have fat i.

Redigeret af dr_schlemer - 16-Maj-2016 kl. 09:00
Samsung S90D 65” QD-OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2016 kl. 09:01
Ja det er rigtig vedr optisk kabel (havde jeg glemt i farten):)
Herhjemme har jeg netop nedgraderet mit eget apple tv3 til airplay enhed kun og ved hjælp af optisk.

Til top
jacster Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2016 kl. 09:26
Tak for de hurtige svar.
Min forstærker (Denon DRA-700AE) har desværre ikke optisk indgang så jeg er afhængig af analog output.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2016 kl. 09:31
Så er det Express du skal bruge.

Den har analog udgang.

Jeg bruger den i sommerhus og synes at DA konverter er ganske fornuftig.

http://www.computercity.dk/apple/tilbehr/mac/apple-mc414z-a-107126?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2007
Point: 1065
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2016 kl. 13:04
Eller få fat i en brugt ATV3 og en ekstern dac... Kan sikkert gøres for samme pris.

Har samme løsning i mit køkken-setup, og det fungerer fint.
Til top
jacster Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2016 kl. 15:26
@Rolf: så du vil anbefale noget a la denne:
http://www.av-connection.dk/?PGr=6092
eller denne
https://www.hifiklubben.dk/stereo/da-konvertere/argon-minidac/

Og så en brugt ATV3

Eller er der andre DAC's jeg skal kigge efter?
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2007
Point: 1065
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2016 kl. 16:41
Ja, det er samme type jeg har... Du kan sagtens få dyrere DACs, men til mit behov er de helt fine.
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2006
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2016 kl. 17:18
Jeg ville vælge denne Lindy converter: http://www.av-connection.dk/?PGr=3525

Ingen grund til 192KHz understøttelse ved airplay, som alligeel kører ved 48KHz. Den har iøvrigt fået 4/5 stjerner på what hifi.
Samsung S90D 65” QD-OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu