|
AirPort Express til denon-anlæg |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jacster ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 32 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-Maj-2016 kl. 08:42 |
Hej
Hvordan får jeg lettest musik-streaming i huset med dette setup: - udelukkende Apple devices (iPhone, iPod, iPad). - traditionelt Denon-anlæg med kablede højttalere. - linksys EA2700 router placeret ved siden af. - musik streames enten fra Tidal, TDCplay eller fra Synology NAS Er det AirPort Express (base station) der er løsningen eller findes der bedre muligheder? Tak for hjælpen |
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det billigste tror jeg pt faktisk er et apple tv3 brugt. De står billigere end de nyeste express ihvertfald. masser til 300kr
Men jeg vil da anbefale dig et apple tv 4, med mange gode streaming muligheder derudover, især nu det kun er apple udstyr du bruger i husstanden. Ellers de gamle express, dem har jeg da set til 200-250kr
Redigeret af Bromberg5 - 16-Maj-2016 kl. 08:54 |
|
![]() |
|
dr_schlemer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1028 |
Vær opmærksom på at apple tv3 har optisk lydudgang - det har apple tv4 ikke; men kun hdmi. Airport express er dyrere, men ikke bedre til dette formål. Det er kun aktuelt, hvis du samtidig vil have et ekstra access point.
Ved at anvende optisk lydudgang anvender du jo også en evt. ekstern DAC i dit denon anlæg, som jo nok er væsentligt bedre end den indbyggede i apple dimsen. Det giver i hvert fald væsentlig mindre baggrundsstøj end ved anvendelse af mini-jack udgangen på f.eks. airport express. Tror faktisk ikke, at apple tv3 har andet end toslink på udgangen. Så skal du anvender analog mini-jack er det airporten du skal have fat i. Redigeret af dr_schlemer - 16-Maj-2016 kl. 09:00 |
|
Samsung S90D 65” QD-OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
Ja det er rigtig vedr optisk kabel (havde jeg glemt i farten):)
Herhjemme har jeg netop nedgraderet mit eget apple tv3 til airplay enhed kun og ved hjælp af optisk. |
|
![]() |
|
jacster ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 32 |
Tak for de hurtige svar.
Min forstærker (Denon DRA-700AE) har desværre ikke optisk indgang så jeg er afhængig af analog output. |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Så er det Express du skal bruge.
Den har analog udgang. Jeg bruger den i sommerhus og synes at DA konverter er ganske fornuftig. http://www.computercity.dk/apple/tilbehr/mac/apple-mc414z-a-107126?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner |
|
![]() |
|
Rolf Lemmike ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1065 |
Eller få fat i en brugt ATV3 og en ekstern dac... Kan sikkert gøres for samme pris.
Har samme løsning i mit køkken-setup, og det fungerer fint. |
|
![]() |
|
@Rolf: så du vil anbefale noget a la denne:
http://www.av-connection.dk/?PGr=6092 eller denne https://www.hifiklubben.dk/stereo/da-konvertere/argon-minidac/ Og så en brugt ATV3 Eller er der andre DAC's jeg skal kigge efter?
|
|
![]() |
|
Rolf Lemmike ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1065 |
Ja, det er samme type jeg har... Du kan sagtens få dyrere DACs, men til mit behov er de helt fine.
|
|
![]() |
|
dr_schlemer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1028 |
Jeg ville vælge denne Lindy converter: http://www.av-connection.dk/?PGr=3525
Ingen grund til 192KHz understøttelse ved airplay, som alligeel kører ved 48KHz. Den har iøvrigt fået 4/5 stjerner på what hifi. |
|
Samsung S90D 65” QD-OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |