recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Airport og Yousee router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Airport og Yousee router

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jonesdk90 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2012
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonesdk90 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Airport og Yousee router
    Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 12:04
Hej folkens.

Jeg har lige sat en Apple Airport Extreme router i forlængelse af min Yousee router CG3000 (mener jeg den hedder). Jeg er desværre nødt til at kører med Yousee's af hensyn til coax kablet. 

Det volder dog lidt problemer. Jeg har deaktiveret NAT på Yousee router og efterfølgende fulgt denne http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Bredbaand/Godt_i_gang/Tilslut_separat_router_til_dit_Netgear-modem.aspx hvor det nye er aktiveret. 

Jeg får nu fejlen "Dobbelt NAT", når jeg prøver at skabe forbindelse. Slog så derefter NAT fra, så under "Routerfunktion" står der "FRA - Brokoblet". Men nu har jeg da ikke mulighed for selv at konfigurere mine porte osv. vel? 

Netværket virker dog med en brokobling, men vil gerne ha' mulighed for at port forwarde. 

Nogle der har lidt kendskab til dette? Gerne en forklaring skåret lidt ud i pap Embarrassed

Tak på forhånd 
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 14:31
Har du åben konfiguration af din CG3000 ?
fordi som standard er den "lukket" ... dvs den indlæser "router defaults" ved genstart....

så dit problem skyldes nok, at du slår NAT fra, genstarter router også slår den NAT til igen ... og i kraft af din "AAE" også har NAT får du fejlen ...

Jeg har nemlig samme setup som dig (yousee) m/CG3000 og valgt, at montere en anden router bagved ... og jeg HAR fået NAT i CG3000'eren slået fra...
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonesdk90 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 14:37
Ah ok. Var ikke klar over at man også skulle ha' åben konfiguration når man også skal deaktivere NAT. 
Er det rigtigt forstået at den skal gøres ved at ringe til Yousee? Det kan ikke gøres online?

Hvad har du gjort mht. opsætning af de 2 routere? Kun deaktiveret NAT og så sat din egen til og så kører det?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af Jonesdk90 Jonesdk90 skrev:

Ah ok. Var ikke klar over at man også skulle ha' åben konfiguration når man også skal deaktivere NAT. 
Er det rigtigt forstået at den skal gøres ved at ringe til Yousee? Det kan ikke gøres online?

ring til yousee ja ... de kan gøre det ... du kan også godt lave visse ændringer via http://ip-adressen
men den "nulstiller" også nogle funktioner efter genstart...

Hvad har du gjort mht. opsætning af de 2 routere? Kun deaktiveret NAT og så sat din egen til og så kører det?

Disablet NAT/WLAN osv også ellers forbundet CG3000's LAN stik til mit WAN stik på ny router ... (mener jeg det var)... også gik jeg ellers på nettet og afventede YOusee aktivering.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonesdk90 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 15:16
Super. Jeg takker mange gange for hjælpen!
Får fat i Yousee imorgen. 
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 15:29

Super. Jeg takker mange gange for hjælpen!
Får fat i Yousee imorgen. 

ring til deres hotline idag... de kan sagtens hjælpe nu hvis det er
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu