recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Airties 7120 med ny router og nu intet billede
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Airties 7120 med ny router og nu intet billede

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
TehTDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-November-2011
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TehTDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Airties 7120 med ny router og nu intet billede
    Sendt: 16-April-2013 kl. 14:21
Hejsa,

Jeg er inde og hjælpe en kammerat som har Waoo. Han har længe været træt af den der rådne tilgin router som de leverer med og har så købt en Linksys EA3500. Når den sætter sig op kan vi fint få et billede frem kortvarigt på hans Airties 7120 boks.

Men nu her hvor at setuppen er færdig, virker ALT ANDET, end den der forbistrede Airties 7120 boks. Den får ip adresse og det hele men ikke om vi kan få et billede frem uanset næsten alt hvad vi har haft prøvet indtil videre. 

Er der noget jeg glemmer eller ikke lige tænker på ?, for det der lige umiddelbart undrer mig er at det kommer billede under setup, men så snart at den er færdig så forsvinder det igen. Hvilket leder mig til at tro at det er noget setup-mæssigt der driller, men hvad det lige er det kan jeg sq ikke gennemskue, så gode ideer er mere end velkomne
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2013 kl. 14:26
Tror godt du kan glemme at få det til at virke. Hvad er det i vejen med hans tilgin router da?
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
TehTDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-November-2011
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TehTDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2013 kl. 14:32
Han siger at den der Tilgin router fra Waoo gør følgende:
- Internettet falder jævnligt ud
- Forhindrer udskrivning trådløst. Printer er tilsluttet og opsat og det virker fint når det bliver sat op, men efterfølgende virker det ikke mere.
- Scanning via trådløst fra printer virker ikke. og jeg kunne blive ved.

Men hvorfor kan jeg lige så godt glemme at få det til at virke?. Vi får jo billede når routeren lige er sat til men ikke opsat, men så snart at den har sat sig selv op så stopper legen. Kan simpelthen ikke passe at de kan leverer nogle så ringe produkter og løsninger og man så ikke selv kan bare forsøge at forbedre det bare en smule. 

Lyder som om at man skal holder sig LANGT FRA deres tv løsning og så KUN vælge deres internet.
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2013 kl. 14:38
Jeg ved ikke i hvilket område han bor i men tag da fat på deres support. Husk at slå "User isolation" fra

Mine forældre har en HG2301 og den fungere perfekt!

Med mindre du vil bruge mange timer på at få det til at virke synes jeg bare du skal droppe det :)

Og du kan da ikke sige at man skal holde sig langt væk fra tv delen fordi DU ikke kan få en anden router til at virke. Sikke noget bullshit!


Redigeret af DanielPT - 16-April-2013 kl. 14:39
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
TehTDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-November-2011
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TehTDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2013 kl. 14:44
Det kan jeg da når at den router de leverer med produktet er mangelfuld?. Men vi snakker Fredericia. 

Mine forældre har også Waoo, men der er det heldigvis lavet mens huset blev bygget så der skal heldigvis ikke bruges en settop boks overhovedet. Men min grund til at jeg ikke ville vælge Waoo tv er fordi at de fx ikke var TV3 og andre kanaler i den dur etc og så rod som det her.

Mener personligt at det burde være muligt at købe sin egen router og bruge den og så uden problemer. Altså såfremt at man køber en router af en hvis beskaffenhed og ikke bare en billig 200 krs router fra Bilka. Er helt med på at man ikke kan få support til det, for det er meget normalt, men direkte at forhindrer folk i at gøre det, ja det forstår jeg sq ikke. 
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2013 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af TehTDK TehTDK skrev:

Det kan jeg da når at den router de leverer med produktet er mangelfuld?. Men vi snakker Fredericia. 

Mine forældre har også Waoo, men der er det heldigvis lavet mens huset blev bygget så der skal heldigvis ikke bruges en settop boks overhovedet. Men min grund til at jeg ikke ville vælge Waoo tv er fordi at de fx ikke var TV3 og andre kanaler i den dur etc og så rod som det her.

Mener personligt at det burde være muligt at købe sin egen router og bruge den og så uden problemer. Altså såfremt at man køber en router af en hvis beskaffenhed og ikke bare en billig 200 krs router fra Bilka. Er helt med på at man ikke kan få support til det, for det er meget normalt, men direkte at forhindrer folk i at gøre det, ja det forstår jeg sq ikke. 

Okay jamen ringe til support og fortæl problemet med det trådløse osv den kan jo være defekt eller lig.

Kanaler osv er jo en smagsag så det fair nok hvis det ikke passer dig.

Det ikke noget der bliver forhindret du skal bare selv finde ud af hvordan det fungere :)
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
TehTDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-November-2011
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TehTDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2013 kl. 15:00
Den der Tilgin router og er blevet skiftet flere gange efterhånden og Waoo siger de ikke kan måle noget som helst der skulle være galt.

Men må så bare trække på skuldrene og ryster på hovedet over hvor bøvlet de gør det. Men tak for hjælpen ihvertfald.
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2013 kl. 15:04
Okay har du prøvet at sætte printeren til med kabel og se om problemet stadig er der? Kan jo være den får ny ip hver gang den tændes eller lig?

Hvis den er blevet skiftet flere gange vil jeg sig problemet er hos ham og ikke hos Waoo.

De gør det da let for folk? Det jo sæt til og igang :)
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
TehTDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-November-2011
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TehTDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2013 kl. 15:13
Hvis printeren kører via wifi burde ip adressen ikke være så relavant, da printeren jo bare bør dukke op under printer og enheder så snart at den er inde for trådløs dækning og computeren har fundet den. 

Men ja de gør det så let så længe man kan og vil nøjes med deres boks ;). Men enden på det bliver nok at den der åndsvage tilgin boks ryger tilbage og så må vi lave noget fiksfakseri senere når/hvis jeg får fundet ud af hvordan. Men forstår ikke hvorfor de ikke bare giver folk en fiberboks du bare kobler tvet direkte i istedet for at man skal til at bruge en extra boks, med de extra fejlkilder det giver.....
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2013 kl. 15:47
Ahhhh a hvad? Hvis printeren kobler op på trådløst og får en ip via DHCP kan den sagtens få en ny. Så prøv med at give den en fast ip adresse. 

Naaa tv delen kræver nok bare lidt mere konfiguration end som så :)
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2013 kl. 17:25
Lyder som om du prøver køre både tv og internet igennem samme router? Hvis det er tilfældet og du ikke ved hvordan du skal lave multibroadcast i routeren, samt shared wlan og nogle gange skal man også have sat iprangen i dmz, så skal du glemme alt om det eller begynde læse en hulens masse. 

Airties boksen skal have sit eget netkabel fra fiberboksen. Internettet skal have sit eget netkabel fra fiberboksen, medmindre man roder med de andre ting jeg nævner.

Kunne forestille mig, at alle de indstillinger jeg snakker om, er lavet fast i tilgin routeren man får med fra waoo? 

Der findes en del tråde om det her på recordere om køre både iptv og internet på et kabel. Smile
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
TehTDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-November-2011
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TehTDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2013 kl. 21:01
Før han fik Tilgin routeren fik jeg det faktisk til atk kører perfekt med en anden router uden for meget pillen rundt. Men ja Jordan det skal være gennem routeren da hans Fiberboks kun har 1 stik hvilket jeg synes virker ret underligt når at Waoo har nogen med 2 eller flere stik.

Men ja det er også min mistanke at de ting er opsat på forvejen i tilgin routeren, men det der undrer mig er at vi faktisk får billede 1-2 minutter lige når routeren starter op efter at den har været nulstillet. I samme øjeblik den bliver konfigureret op så ryger signalet igen. Så noget siger mig at routeren godt kan trække det og kan sættes op til det.

Men hvordan er selve spørgsmålet, og med det skod "Smart wifi" interface som Linksys er begyndt at bruge er de routere noget lort at sætte op. Jeg prøvede selv at opgradere min EA2700 til Smart Wifi og selvom at jeg havde det rigtige brugernavn så nægtede routeren at logge mig på så gik tilbage til den gamle webinterface og så kan man altså bare så meget mere >.<

Har taget en mildertidig timeout indtil at jeg finder ud af hvordan jeg kan komme ind i det gamle webinterface på EA3500 og så kan komme til at pille mere.

Men mine forældre har Waoo tv og internet og deres fiberboks sidder ude i et skur og der kører tv og internet på seperate stik, og fatter ikke hvorfor at Waoo ikke bare kører den samme setup alle steder da det faktisk bare spiller :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu