Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
rasmuzzen
Guld medlem
Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
|
Emne: Ak, den MediaPortal. Sendt: 21-Februar-2010 kl. 20:13 |
Kører nu ver. 1.1 beta, og nu virker lyd og billede igen på Discovery Travel and living og Explorer/Spice. Fand lidt indstillinger i dyret, og så skal man ind og vælge lyden på enkelte kanaler. Men ak. enten er jeg idiot eller også er det som altid i mediaportal, de laver aldrig 2 fejl uden der opstår en ny.
Nu er "TV2 Film HD" lyden væk, ligemeget hvilken type lyd jeg vælger. Måske det bare er en indstilling, men jeg kan ikke finde den. Ellers tegner det nu godt for deres Beta release 1.1
Skal stadig ind og håndediterer deres transponder xml filer for at mit Haupauge 4000 DVB S2 kort vil finde HD kanaler, og jeg får en del kan ikke læse 3 og 4 .ts.tsbuffer fejl hvis jeg slår tv stream fra og til nogle gange. Går bedre ved skift direkte imellem kanaler. Jeg kører med MDApi og ACamd, og de ser rødt i MediaPortal gruppen hvis man sender logs med disse 2 plugins, forstår dem godt, de får tit får fejl rapporteret ind der skyldes disse plugins, så det vil jeg undlade.
|
 |
confused
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
|
Sendt: 21-Februar-2010 kl. 22:15 |
Der er sket meget, især på codec siden, siden den vers. du kører med - i dag har de faktisk lanceret RC1 - hvad med at prøve den ?
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
 |
rasmuzzen
Guld medlem
|
Sendt: 22-Februar-2010 kl. 08:34 |
Undskyld, jeg sidder og sover. Den hedder ikke beta 1.1 men 1.1RC1 release date 20-2-2010 den jeg kører på, som du henviser til. Jeg har fejl på DR HD og TV2 Film HD. Den optager dem, men kan ikke selv afspille dem. Så ja der er sket noget på codec siden, måske noget der ikke skulle være sket.
Som altid kan det være mig selv der ikke har fundet kombinationen af optagelses/afspilnings codec.
Jeg kører med coreAVC og har også prøvet med MS som codec. Den vil bare ikke afspille dem igen.
Optagelserne vises fint i MS media player, men her uden lyd, og de vises selvfølgelig fint i VLC (surprice).
Nogen andre der har hel med de 2 danske stationer (det er via satellit).
|
 |
HamDenFede
Super bruger
Oprettet: 01-April-2007
Point: 350
|
Sendt: 22-Februar-2010 kl. 11:02 |
Det var da ellers en rar nyhed, at RC1 endelig er klar. Eneste anke jeg har på Beta'en, var manglende audio sync ved 24hz afspilning, men glæder mig til at prøve den nye
Jeg vender tilbage når jeg har fået opgraderet.
|
Mvh. HamDenFede
|
 |
audio
Super bruger
Oprettet: 17-Januar-2009
Point: 373
|
Sendt: 22-Februar-2010 kl. 14:06 |
Der er helt sikkert sket noget mht. HD kanaler. De er langt mere stabile end før, men jeg manglede også lyd på et par af dem. Desuden kunne jeg nogen gange se én kanal, mens lyden var fra en anden.
Det værste for mig er dog at den stadig er langt mere ressourcekrævende end både 7MC og DvbViewer. MediaPortal bruger hele 5 gange så mange kræfter på at vise TV, som DvbViewer gør, så det bliver nok aldrig et hit her, sålænge jeg har et passivt kølet system.
Den skrollende EPG er faktisk rimelig sej. Er den ikke ny?
|
 |
HamDenFede
Super bruger
|
Sendt: 23-Februar-2010 kl. 08:55 |
Helt enig. MP er meget tung at danse med, og det er nok også kun fordi det samtidig ser lidt lækkert ud i interfacet at jeg stadig bruger det. Når de laver et fix til Win 7MC og DVB-C hopper jeg på den vogn.
|
Mvh. HamDenFede
|
 |
confused
Guld medlem
|
Sendt: 23-Februar-2010 kl. 09:07 |
HamDenFede skrev:
Helt enig. MP er meget tung at danse med, og det er nok også kun fordi det samtidig ser lidt lækkert ud i interfacet at jeg stadig bruger det. Når de laver et fix til Win 7MC og DVB-C hopper jeg på den vogn. |
Hvorfor ikke hoppe på DVDLink(jeg mente DVBLink) i første omgang så ?
Redigeret af confused - 23-Februar-2010 kl. 15:03
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
 |
HamDenFede
Super bruger
|
Sendt: 23-Februar-2010 kl. 14:03 |
Regner med du mener DVBLink men jeg er lidt i tvivl om hvordan performance er. Jeg har kun læst Patriarkens indlæg for et par måneder siden, og han var ikke særlig begejstret. Men en hurtig søgning viser dog at der er mange der har success med det.
Nogen der kender til et godt link der beskriver mulighederne for at modde/customize W7MC med covers etc.?
|
Mvh. HamDenFede
|
 |
confused
Guld medlem
|
Sendt: 23-Februar-2010 kl. 15:02 |
Nej DVDLink er noget helt nyt...... ;-)
Jep, naturligvis - jeg bruger selv versionen til Dreamboks i Mediaportal, men jeg kan faktisk ikke komme med noget bud på performance, da jeg ikke rigtig kender noget alternativ :-)
|
|
 |
Slettet_120331
--
Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
|
Sendt: 23-Februar-2010 kl. 15:39 |
mythtv kunne måske også være en mulighed. Bare lige så det hele ikke bliver for windows præget!
|
 |
rasmuzzen
Guld medlem
|
Sendt: 24-Februar-2010 kl. 09:33 |
Nej myth er godt, men ikke godt nok. Til enkelt visning på enkelt pc ja, men i net som server er det noget bøvlet. Jeg har brugt dage på mit HVR 500 DVB-T kort fordi det ikke var understøttet i kernen den gang, samt alverdens ting for at få MS remote til at virke. Jeg gætter på at det hele måske bare spiller i mythBunto.
MVH
|
 |
Slettet_120331
--
Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
|
Sendt: 24-Februar-2010 kl. 09:55 |
tjaa... man skal helst bruge ting der er understøttet ellers giver det problemer. Min generelle erfaring med linux er også at det tager længere tid at få til at virke men at det så også virker rigtigt godt når det virker :)
|
 |