recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aktiv højtalere til tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aktiv højtalere til tv

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Gravenslund Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gravenslund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Aktiv højtalere til tv
    Sendt: 26-September-2013 kl. 15:51
Har fået et par Scandyna højtalere til min fødselsdag, dog er det den passive version. Jeg ville gerne have haft dem i aktiv så jeg slipper for en forstærker osv. men 1.000 oveni for det er også en slags penge
 
Har set på bl.a. en Klipsch G-17 der er forholdsvis billig lige nu, fylder ikke så meget og har ok lyd, er der nogen der kender til den?

Alternativt kender folk til andre aktive højtalre der er gode til tv lyd og lidt musik gennem airplay fra apple tv. de skal gerne kunne hænge på væggen. og gerne ligge på maks 3 kilo som jeg kan få retur for de Scandyna jeg har fået.
 
Jeg er ikke hifi nørd, og har ikke vilde krav til lyden, bare det kan spille højere og bedre end mit led tv's højtalere.

giver det mening?
 
PFTSmile
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 16:01
Den største hurdle omkring aktive højttalere er, hvor du vil regulere volumen og hvordan du tager lyden ud af dit fjernsyn.

Har du styr på det?

Aktive højttalere fås mange steder, HiFiKlubben har eksempelvis en hel side om sådanne på deres hjemmeside. Hvilke du kan lide (lydmæssigt) er svært for os andre at gætte, så du mu tage dine ører med ud i butikkerne.
http://www.hifiklubben.dk/Hojttalere/aktive-hojttalere/

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 16:07
Dét Klaus hentyder til er, at det stort set kun er Sony, som laver TV, hvor du med din Sony-fjernbetjening kan styre volumen på eks. den analoge udgang. På alle andre mærker er udgangene ikke volumenstyret, så der er fuld skrald på outputtet altid, og dermed skal der en for-forstærker ind imellem TV og aktiv højttaler. I så fald, så kan du ligeså godt købe en effektforstærker nu da du alligevel har fået et sæt passive højttalere.

Alternativt, så skal de aktive højttalere leveres med en fjernbetjening, som så kan bruges til at styre volumen. Så har du dog to betjeninger at fifle med.

Redigeret af Torben Rasmussen - 26-September-2013 kl. 16:08
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Gravenslund Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gravenslund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 17:28
håber da på noget hvor lyden køres gennem optisk kabel, en ekstra remote kan jeg leve med hvis den kan smides på min harmony remote.

jeg gider bare ikke en forstærker aka. en kasse mere under tv'et

god info ift analog udgang, tak!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 17:46
 
 
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

stort set kun er Sony, som laver TV, hvor du med fjernbetjening kan styre volumen på eks. den analoge udgang..
 
 Det er også muligt på Samsung. Bruger det selv til Soundbar, når Surround ikke bruges.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 18:33
Det var jeg sgu ikke klar over, Radiomanden. Jeg var ellers også af den overbevisning, at det kun er Sony der giver mulighed for volumeregulering.
Det er ikke fordi soundbaren har en smart feature, som overtager signalet fra din TV remote, ligesom Sonos Playbar gør?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 18:38
 
 Den er tilsluttet Headset Out, som så i modsætning til som det ofte forekommer på andre TVer, afbryder de interne Højttalere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 09:15
Jeg har også et sæt aktive højtalere på Hovedtelefon-udgangen og den justeres fint med fjernbetjeningen, men fjernsynets egne højtalere slås fra når der sidder noget i hovedtelefon stikket. klarer tænd og sluk af højtalere med en størmspareskinde, så de tænder sammen med TVet.

/ask
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 10:36
Ja, på headsets out, kan alle volumeregulere. Men det er rigtigt nok forskelligt, om de afbryder TV'ets højttalere. Det Torben taler om, er at Sony giver mulighed for at volumeregulere på phono og toslink udgangen. Og de er den eneste producent jeg kender til, med den mulighed.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af Gravenslund Gravenslund skrev:

 Alternativt kender folk til andre aktive højtalre der er gode til tv lyd og lidt musik gennem airplay fra apple tv. de skal gerne kunne hænge på væggen. og gerne ligge på maks 3 kilo som jeg kan få retur for de Scandyna jeg har fået.

Blot et lille tip hvis du vælger en løsning med Airplay. På Apple TV boksen kan du angive hvilke Airplay-højttalere du vil afspille tv-lyden trådløst på. Så bruger du f.eks. Netflix på Apple TV, så kan lyden smides trådløst videre til et eventuelt Airplay-system. Hvis du så også bruger iTunes til filmleje, så er du langt, og så er det kun tv-kanalerne du skal have en løsning på (evt. også spilkonsol).

Begrænsningen er dog, at der kun kan sendes til én højttaler eller et lydanlæg lige nu.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu