recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aktiv højttaler tilslutning.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aktiv højttaler tilslutning.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
AsD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2014
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AsD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Aktiv højttaler tilslutning.
    Sendt: 17-Februar-2014 kl. 22:03
Godaften. Jeg har en potentielt halv dumt spørgsmål som jeg håber der er en venlig sjæl der vil hjælpe mig med:-P
Here goes:-P Hvordan slutter jeg et par aktive højtalere til en Sonos Connect?

På forhånd mange tak for hjælpen :-)
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2014 kl. 22:19
Fra "analog audio out" på connect til "line in" på højttalerne. 
Til top
AsD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2014
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AsD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2014 kl. 22:22
Ja okay. Helt komplet idiot er jeg jo ikke. Jeg mener nærmere hvad for et kabel skal jeg bruge til det?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2014 kl. 22:24
Et RCA kabel.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2014 kl. 22:26
Et almindeligt phonokabel, med mindre det er en "pro" monitor hvor der kun er balanceret XLR indgang. Så skal du enten have en adapter til at sætte på kablet eller et phono til XLR kabel.
Til top
AsD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2014
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AsD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2014 kl. 23:10
http://www.soundstorexl.com/produkter/834-aktive-hoejttalere/89075-american-audio-dlt15a-500w-aktiv-hoejttaler/

Det er sådan et sæt. Så vi er ude i noget ala nede nedenstående?


http://www.av-cables.dk/phono-til-xlr/high-quality-2-x-phono-til-2-x-xlr-han-kabel-3-m.html

Kan det virkelig være rigtigt at kabler til aktive højtalere er så billige? :-P



Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2014 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af AsD AsD skrev:

http://www.soundstorexl.com/produkter/834-aktive-hoejttalere/89075-american-audio-dlt15a-500w-aktiv-hoejttaler/

Det er sådan et sæt. Så vi er ude i noget ala nede nedenstående?


http://www.av-cables.dk/phono-til-xlr/high-quality-2-x-phono-til-2-x-xlr-han-kabel-3-m.html

Kan det virkelig være rigtigt at kabler til aktive højtalere er så billige? :-P



Ja
Ja
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 00:35
Må man spørge, hvad der har fået dig til, at forelske dig, i lige netop det sæt der?
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 07:51
Det er ligefrem ikke en højtaler der er beregnet til HIFI.
 
Der er også blæser i. Larmer den ikke ved lav styrke?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Online
Point: 6982
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 08:33
men skal måske bruges steder hvor hifi ikke har værdi

f.eks   fitness centre, ungdomsklubber som de selv skriver
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 08:49
Hvis man køber en aktiv højttaler med en 15" bas og 500w forstærker er det ikke for at spille ved lav styrke. Og der er altså bare noget musik der kræver at man spiller højt.

Min tur tværs over Fyn indeholdt følgende trackliste:
D-Devils - The 6th gate
DJ Alligator - Lollipop
Darude - Sandstorm
E-Rotic - Fred come to bed
La bouche - Be my lover
Puretone - addicted to bass
Scooter - Bramfeld.

Klaus
(foran Statoil i Nyborg og med rene ører - savner dog min 12" sub en gang i mellem)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
AsD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2014
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AsD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 11:33
Faktisk har jeg ikke købt dem endnu, men en kammerat tilbød mig dem til en god pris og har heller ikke hørt dem da han ikke lige havde mulighed for at slutte dem til. Han har heller ikke prøvet dem da han fortrød købet så nu har de bare stået på hans loft siden engang i sommers. De skal bruges til fest højtalere så de kommer nok ganske sjældent til at spille ved lav volumen. Men tror i da ikke de er udemærket?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu