|
Aktive briller |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
niepe ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1120 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-Juni-2012 kl. 16:14 |
Jeg er lige hjemkommet fra den lokale biograf og de bruger aktive 3D briller, hvilket ikke er noget jeg har set før.
Er det mig der bare aldrig kommer ud mere eller er aktive briller alm. i briografer? |
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4704 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der bruges passive 3D-briller i stort set alle 3D-biografer.
Det lyder da umiddelbart som en tabsgivende forretning.
![]() |
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
crazzydk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Februar-2010 Status: Offline Point: 53 |
I klovborg, som er en lille by, ligger også en bio som bruger aktive briller.
|
|
![]() |
|
niepe ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1120 |
Det er i Slangerup Bio.
Alle briller bliver rengjort i en "vaskemaskine" efter brug. Så er åbenbart ikke så alm med aktive briller i biograferne.
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Klovborg bruger nu ikke aktive briller. De bruger også passive briller. Forskellen på Dolby 3D (som de bruger) og MasterImage (som Biocity bruger) Og Real D (som Cinemax bruger) er, at der ikke skal bruges sølvlærred for at opnå nok lys i billedet. Brillerne er dog betydelig dyrere end dem til MasterImage og Real D, så derfor skal du aflevere dem igen. Det er nok derfor du har opfattelsen af at Klovborg bruger aktive briller. Det eneste aktive format jeg har kendskab til i DK er XPand. For at svare på OP spørgsmål, så nej. Det er ikke fordi du ikke følger med. Det er nemlig ikke særlig udbredt i biografer med aktiv 3D. Men på både projektorer og plasma/lcd tv bruges det oftest. Billege 3D tv bruger dog stadig passive briller. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |