recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aktive front/ centerhøjttalere til TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aktive front/ centerhøjttalere til TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
-thomas-88 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-December-2013
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -thomas-88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Aktive front/ centerhøjttalere til TV
    Sendt: 07-Februar-2016 kl. 15:07
Hej alle :)

Efter vi er flyttet i noget større, er mit normale 2.1 setup flyttet ind i en anden stue, end "tv-stuen". Dette betyder jeg er tvunget til, at høre lyd fra tv'et via de indbyggede højttalere Dead Jeg leder derfor efter noget nyt.

Jeg er ikke ude efter en 5.1 løsning, eller en stor/dyr 2.1 løsning. Men derimod noget simpelt/ billigt.

Jeg er stor tilhænger af Sonos og ville derfor købe deres play 3, men så på en af mine andre, at den ikke har nogle indgange, så det dur ikke.

Jeg har derfor kigget på disse fra Hifi-klubben:
https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/aktive-hojttalere-til-fx-pctv/argon-7460a/

Et krav er dog, de kan tænde sammen med fjernsynet og lyden justeres via fjernsynet, kan ovenstående dette eller hvad skal jeg istedet kigge efter?

Alternativt er også en aktiv center højttalere (med henblik på, at udbygge til surround senere)

Lad mig høre hvad i har af ideer?

God søndag.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 18:32

Det ser ikke ud til at de har Remote.
Der kan jo anskaffes en Soundbar med HDMI og ARC, såfremt at TVet også har ARC, så er dit problem løst.
Alternativt et Aktivt højtaler sæt med Remote og en lille universal Remote.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 21:08
Kan du regulere lydstyrken på tv'ets digitale lydudgang. For så er Argon octave a5 også en god højtaler. Den tænder og slukker selv, og spiller godt efter min mening. Bruger den selv med min chromecast audio.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -thomas-88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2016 kl. 10:34
Jeg har et ældre Panasonic g20, kan lydstyrken fra dets digitale udgang justeres?

I så fald er Octave et godt bud!
Jeg er ikke synderlig fan af soundbar, jeg har hørt Sonos's og andre, og de har ikke været videre imponerende -  taget prisen i betragtning :)
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2016 kl. 10:48
Der er også Scansonic S5BTL. Den har learning funktion, så du kan bruge tv'ets remote til at justere lyden. Bemærk at det kun er BTL, der har learning funktionen. Der står at de har auto standby funktion også.
Jeg kender dog ikke højtaleren selv, så jeg kan ikke sige noget om lydkvaliteten. Jeg ved dog at der er en anden bruger herinde som købte dem til 1500 kr. i Føtex.

Det kræver så at man kan slå lyd justering fra på tv'et.

Redigeret af -claus- - 09-Februar-2016 kl. 10:57
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -thomas-88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2016 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Der er også Scansonic S5BTL. Den har learning funktion, så du kan bruge tv'ets remote til at justere lyden. Bemærk at det kun er BTL, der har learning funktionen. Der står at de har auto standby funktion også.
Jeg kender dog ikke højtaleren selv, så jeg kan ikke sige noget om lydkvaliteten. Jeg ved dog at der er en anden bruger herinde som købte dem til 1500 kr. i Føtex.

Det kræver så at man kan slå lyd justering fra på tv'et.

Det lyders om en fornuftig løsning, jeg kan se Bilka fører dem - dog til 2500.

De for også ok anmeldelser:
http://www.lydogbilde.no/test/hoyttalere/fem-tradlose-hoyttalere-okt-2013/scansonic-s5btl

Jeg mp ud og lytte i bilka :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu