|
Aktive front/ centerhøjttalere til TV |
Besvar |
Forfatter | |
-thomas-88
Junior bruger Oprettet: 15-December-2013 Status: Offline Point: 41 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 07-Februar-2016 kl. 15:07 |
Hej alle :)
Efter vi er flyttet i noget større, er mit normale 2.1 setup flyttet ind i en anden stue, end "tv-stuen". Dette betyder jeg er tvunget til, at høre lyd fra tv'et via de indbyggede højttalere Jeg leder derfor efter noget nyt. Jeg er ikke ude efter en 5.1 løsning, eller en stor/dyr 2.1 løsning. Men derimod noget simpelt/ billigt. Jeg er stor tilhænger af Sonos og ville derfor købe deres play 3, men så på en af mine andre, at den ikke har nogle indgange, så det dur ikke. Jeg har derfor kigget på disse fra Hifi-klubben: https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/aktive-hojttalere-til-fx-pctv/argon-7460a/ Et krav er dog, de kan tænde sammen med fjernsynet og lyden justeres via fjernsynet, kan ovenstående dette eller hvad skal jeg istedet kigge efter? Alternativt er også en aktiv center højttalere (med henblik på, at udbygge til surround senere) Lad mig høre hvad i har af ideer? God søndag.
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det ser ikke ud til at de har Remote. Der kan jo anskaffes en Soundbar med HDMI og ARC, såfremt at TVet også har ARC, så er dit problem løst. Alternativt et Aktivt højtaler sæt med Remote og en lille universal Remote. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
-claus-
Guld medlem Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan du regulere lydstyrken på tv'ets digitale lydudgang. For så er Argon octave a5 også en god højtaler. Den tænder og slukker selv, og spiller godt efter min mening. Bruger den selv med min chromecast audio.
|
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
-thomas-88
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har et ældre Panasonic g20, kan lydstyrken fra dets digitale udgang justeres?
I så fald er Octave et godt bud! Jeg er ikke synderlig fan af soundbar, jeg har hørt Sonos's og andre, og de har ikke været videre imponerende - taget prisen i betragtning :)
|
|
-claus-
Guld medlem Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er også Scansonic S5BTL. Den har learning funktion, så du kan bruge tv'ets remote til at justere lyden. Bemærk at det kun er BTL, der har learning funktionen. Der står at de har auto standby funktion også.
Jeg kender dog ikke højtaleren selv, så jeg kan ikke sige noget om lydkvaliteten. Jeg ved dog at der er en anden bruger herinde som købte dem til 1500 kr. i Føtex. Det kræver så at man kan slå lyd justering fra på tv'et. Redigeret af -claus- - 09-Februar-2016 kl. 10:57 |
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
-thomas-88
Funktioner
Tak(0)
|
Det lyders om en fornuftig løsning, jeg kan se Bilka fører dem - dog til 2500. De for også ok anmeldelser: http://www.lydogbilde.no/test/hoyttalere/fem-tradlose-hoyttalere-okt-2013/scansonic-s5btl Jeg mp ud og lytte i bilka :)
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |