recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aktive højtalere med internet radio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aktive højtalere med internet radio

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Aktive højtalere med internet radio
    Sendt: 05-Marts-2020 kl. 09:35
hej
Jeg står på vippen til at købe en ny receiver, Denon AVR-X3600. Og i den forbindelse tænkte jeg også at skifte min gode gamle Logitech Radio i køkkenet ud med noget bedre lyd.
Men det er svært at finde nogle samme funktionalitet - dvs. betjening uden brug af smart-device. Der skal være knapper, så man om morgenen hurtigt kan tænde for radioen.

Jeg har set og hørt Denons nye Denon Home 150+250. Den sidste har en ret vild lyd til et køkken, men koster også 3500.
Fordelen er 3 forvalgs "knapper" og så alverdens integration med Airplay/spotify/blutooth mm.

En ny "højtaler" skal både have "knapper" og spotify connect. Multirum er ikke vigtigt.

Er der nogen med erfaring på en godt lydende aktiv højtaler med "knapper" til forvalg (til f.eks. internetradio/Tunein) og Spotify connect?
Og med en pris lavere end 3500?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 10:07
Du kan også købe en google mini, og en god sony eller jbl bluetooth højtaler og slutte til google mini, da mereradio understøtter google assistenten, så siger man hvilken kanal man vil hører, bum så hører man fx radio sydhavsøerne, hvis det er man er til
Til top
Shpongled Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Shpongled Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 10:14
Jeg kører med Raumfeld One S i køkkenet - den har både Chromecast, Spotify Connect og 4 fysiske programmerbare knapper.

Siden da har de skiftet navn til Teufel, og der er kommet en ny moodel, men den har stadig fysiske knapper på toppen.

Men da du i forvejen kører Denon havde jeg nok valgt at købe en Denon til køkkenet også :)
sniggidy-niggidy-nooch
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Du kan også købe en google mini, og en god sony eller jbl bluetooth højtaler og slutte til google mini, da mereradio understøtter google assistenten, så siger man hvilken kanal man vil hører, bum så hører man fx radio sydhavsøerne, hvis det er man er til


Hejsa
Den tanke havde også strejfet mig. Men jeg er ikke klar til at invitere Googles eller Amazons ører ind i mit hjem ;-)
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af Shpongled Shpongled skrev:

Jeg kører med Raumfeld One S i køkkenet - den har både Chromecast, Spotify Connect og 4 fysiske programmerbare knapper.

Siden da har de skiftet navn til Teufel, og der er kommet en ny moodel, men den har stadig fysiske knapper på toppen.

Men da du i forvejen kører Denon havde jeg nok valgt at købe en Denon til køkkenet også :)


De ser spændende ud, og en lavere pris end Denon. Men den er ikke lige til at opdrive i DK.
Det kan godt være det bliver den Denon så. Jeg synes bare den til 1500 var lidt tynd i lyden. Model 250 lød godt, men det var et større prishop til 3500+
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Du kan også købe en google mini, og en god sony eller jbl bluetooth højtaler og slutte til google mini, da mereradio understøtter google assistenten, så siger man hvilken kanal man vil hører, bum så hører man fx radio sydhavsøerne, hvis det er man er til


Hejsa
Den tanke havde også strejfet mig. Men jeg er ikke klar til at invitere Googles eller Amazons ører ind i mit hjem ;-)
hvis du ikke har noget at skjule
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:


hvis du ikke har noget at skjule[/QUOTE]

Det er jo altid argumentet der kommer, når overvågning kritiseres ;-)

nej, jeg er bare ikke interesseret i at det, der bliver talt om i mit hjem skal gemmes på servere i udlandet, og at andre har adgang til det. Det er en principiel beslutning, der gør at jeg nok ikke får taleassistenter lige foreløbig herhjemme.
Til top
Rough Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-April-2009
Sted: Måløv, Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rough Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 16:25
Bose Soundtouch, 6 forvalgs knapper og fjernbetjning, TuneIn, Spotify connect og Airplay 2 mm. Har selv en 20 i køkknet.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:


hvis du ikke har noget at skjule


Det er jo altid argumentet der kommer, når overvågning kritiseres ;-)

nej, jeg er bare ikke interesseret i at det, der bliver talt om i mit hjem skal gemmes på servere i udlandet, og at andre har adgang til det. Det er en principiel beslutning, der gør at jeg nok ikke får taleassistenter lige foreløbig herhjemme.
[/QUOTE] fair nok
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2020 kl. 07:45
Jeg faldt også over Audio Pro C5 og C10 - er der nogen der kender dem?
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2020 kl. 16:11
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2020 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Hér er den du efterspørger:

Er det en internet radio?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu