recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aktive højtalere, ps3, apple airport osv.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAktive højtalere, ps3, apple airport osv.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Knisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-November-2007
Status: Offline
Point: 355
Direkte link til dette indlæg Emne: Aktive højtalere, ps3, apple airport osv.
    Sendt: 05-September-2009 kl. 18:48
Hej folkens !

I de sidste 6 måneder har jeg haft en Onkyo 905, KEF 5005.2, apple airport express(til lyd fra computer til setup).

Jeg har dog benyttet min Onkyo forbavsende lidt, og aldrig været tæt på at nå maksimum lydniveau. Af den grund, overvejer jeg at sælge min Onkyo 905 + KEF og købe nogle aktive højtalere i stedet for.

- Er det muligt at sætte Apple Airport Express til aktive højtalere hvis jeg ikke har en forstærker?

- Med aktive højtalere, kan de sluttes til playstation 3(så jeg kan se dvd/blu-ray) på den og samtidigt få surround sound?

-Aktive højtalere + subwoofer, så vidt jeg ved så har nogle aktive højtalere indbygget noget bass, men det er nok oftes ikke nok, kan en subwoofer så smertefrit blive tilsluttet til overstående setup?

Det er lige hvad jeg har på stående fod, måske kommer der lidt tillægs senere

Redigeret af Knisse - 05-September-2009 kl. 18:54
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 10:31
For at svare på dit spørgsmål kræves at du specificerer hvilke aktive højttalere samt hvilken sub du har tænkt på.
Crown - there is no substitute.
Til top
Knisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 14:56
Det var det jeg var lidt bange for, jeg havde håbet at der var nogle generelle retningslinjer man kunne gå ud fra når det kom til aktive højtalere.

Lige nu ligger jeg op af Beolabs 6000, 8000 eller beolab 4. Det ligger dog overhovedet ikke fast.

Jeg har ikke undersøgt markedet af aktive højtalere godt nok endnu, så det var mere om der var noget generelt der kunne hæftes ved

Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 00:20

B&O burger deres egne type stik, hvilket besværliggøre processen en hel del, du skal samtidigt også bruge en B&O kontrolenhed/forforstærker, medmindre denne er indbygget i andet udstyr i forvejen.

Du kan dog godt tilslutte en airport ekspres til de fleste B&O kontrolenheder da disse (eller rettere, dem jeg har kendskab til) har mulighed for tilslutning af ekstra signalkilder.

Der kan ganske vist laves forskellige praktiske løsninger på dit problem, men jeg vil anbefale at du snakker med dit lokale B&O center for at høre om det du reelt gerne vil er praktisk muligt med B&O udstyr.

Der kan desværre sjældent udledes generelle regler for sammensætning af udstyr, medmindre at det netop er af en specifik type, og selv da er det yderst problematisk at kunne udlede noget generelt. Hertil kommer at man kan risikerer et forkert svar hvis man ikke får formuleret sine spørgsmål helt idiot-sikkert, eller der er begrebsforvirring, så vær aldrig bange for at stille "dumme" spørgsmål, det sparer både penge, tid og energi i længden

Crown - there is no substitute.
Til top
Knisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 13:31
Så fik jeg ringet til b&o. Han sagde at hvis jeg ønskede stereo var 2 højtalere nok med mulighed for suplerende subwoofer. Hvis der ønskes surround sound så skal der købes (foruden 2 yderlige højtalere) en for-forstærker.

Der skulle ikke være noget problem i at sætte Apple airport ekspressen til, vedkommende var dog i tvivl om Playstation 3, da han var usikker på om det  var et phone kabel der bliver benyttet.

Jeg sætter dog stadig et stort spørgsmålstegn ved lyden så glæder mig til at tage forbi og høre om det er så slemt som dette forum forlyder

Er der nogen herinde der kan anbefale andre aktive stereo/ surround højtalere, så er jeg lutter øre.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 14:14
Musikhuset Aage jensen har mange forskellige aktive højttalere:

http://www.aage.dk/shoppingsystem/produkter.asp?gruppe=Studi eh%F8jttalere

og forretninger i København, Århus og Odense, så du kan høre dem. Jeg har selv nogle Prodipe, som jeg bruger til computeren. Det er nok ikke dem du skal have, da det er nærfeldtsmonitorer - dvs de er beregnet til at sidde tæt på.

Redigeret af Brixen - 07-September-2009 kl. 14:15
Venlig hilsen
KB
Til top
Knisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2009 kl. 21:23
Jeg har nu overvejet situationen, og fundet frem til at jeg med høj sandsynlig vil købe et par beolab 8000.

Så nu står overvejelserne om det skal være en stereo eller en surround receiver. Og i givet fald hvor kraftig der skal bruges til enten et beolab 8000 stereo setup eller hvis jeg køber en surround receiver og derved fremtids sikre mig selv hvis jeg senere vil have noget surround.

Så nu står jeg tilbage med følgende spørgsmål;

For det første, hvor kraftig forstærker er der brug for. Ved B&O fik jeg af vide at det var stort set ligegyldig hvor kraftig den var da beolab 8000 ville tage sig af alt arbejdet.
Ved hifiklubben fik jeg af vide at det var væsentligt at forstærkeren var af en betydelig kvalitet da god forstærker = bedre lyd.

Hvem har ret?

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2009 kl. 21:42
Begge
Til top
Knisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2009 kl. 22:55
Den må du uddybe 

Hvordan kan det være stort set "ligegyldigt" og af "væsentlig" karakter.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2009 kl. 23:15
Selvom du køber aktive højttalere er det ikke ligegyldigt hvilken forforstærker du spænder for. Som du skriver det, så mener jeg at HFK gerne vil sælge en forforstærker i ordentlig kvalitet, da det ikke kun er effekt-delen som er forskellig. Det er Audio-behandlingsdelen jo også.

Derfor skal du jo stadig have en forforstærker med en god processordel - håber det var forklaring nok. Skal kun bruge analoge kilder, så tag et kig på Emotiva USP-1, som er blevet rost til skyerne i en anmeldelse. Den koster 399 USD.

edit: link til anmeldelse

In any case, this is stellar performance for any preamplifier, let alone one that costs $399.

Redigeret af Anima - 19-September-2009 kl. 23:18
Til top
Knisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2009 kl. 10:49
Sjovt du nævner Emotiva, var meget tæt på at købe et sæt fra dem tidligere i år, de har et rigtigt godt ry.

Den USP ser rigtig spændende ud, men jeg tror desværre jeg støder ind i et problem når jeg gerne vil have min Ps3 sat til.

Iøvrigt sådan som du beskriver det så var B&Os forklaring da rimelig forkert da man ville forværre lyden unødvendigt.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu