recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aktive højtalere til pc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aktive højtalere til pc

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Aktive højtalere til pc
    Sendt: 09-Januar-2014 kl. 10:28
Hej
Efter at have anvendt en bærbar pc på et skrivebord i mere end 5 år, er jeg gået tilbage til en stationær løsning. Jeg har indtil videre fået købt mig en Dell U2414H skærm, som jeg er rigtigt glad for. Men nu mangler jeg et par højtalere. Min computer har ikke en ordentligt lyd udgang, så jeg fundet et Behringer UCA 202/222 usb lydkort, der har både optisk og analog rca stereo udgang. Den koster lidt over 200 kr og skulle være et godt køb. Derudover har jeg kig på et par forskellige studie monitor løsninger i 4" størrelsen, da pladsen er trang og da jeg sidder under en halv meter fra dem.

Den første er en ESI Unik 04 til omkring 850 kr.
http://www.thomann.de/dk/esi_unik_04.htm

Jeg har ligeledes fundet par brugte Fostex pm 0.4N til 1000 kr.
Er jeg på det rigtige spor. Jeg skal dog ikke bruge dem til at redigere musik. Men jeg har ladet mig fortælle, at man får en langt bedre højtaler end de traditionelle pc højtalere.
Er der ellers andre løsninger jeg burde kigge efter?



Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 10:56
Et par brugte reolhøjttalere og en gammel forstærker.

Jeg har en BRUNS forstærker på 2x25W (or so) og et sæt JPW reolhøjttalere, det giver utroligt meget i forhold til PC højttalere og har kostet mig næsten intet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 12:36
Du skal være opmærksom på at nogle monitor-højtalere kan være særdeles analytiske, grænsende til der hvor det bliver ubehageligt med længere tids lytning. 
Det syntes jeg ikke har været tilfældet for de ESI (aktiv 5) jeg har lyttet til, samt Audioengine (a5). Audioengine har en A2er også som måske var en mulighed (lidt over de 1000 godtnok):

/ask
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 13:00
Tak
Er der nogen der ved hvor stor betydning det har om de er magnetisk afskærmet?
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 13:05
Det har ingen betydning, det er et levn fra billedrørs dagene
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 13:10
Jeg har også et par fra ESI (Near04) og de lyder rigtig godt uden at have den der analytiske lyd som studiemonitors kan have (på arbejde bruger vi Genelec og jeg synes de lyder godt til det hele). 
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 13:15
Jeg stod i samme situation for et par år siden og endte med et sæt Edifier S530D (kiggede også på nogle studiehøjttalere og AudioEngine, men synes de blev respektivt for store eller for dyre) - Sættet fra Edifier er god lyd til pengene og omkring dit budget.
NB: Hvad med magnetisk afskærmning i forhold til harddisken i computeren?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

NB: Hvad med magnetisk afskærmning i forhold til harddisken i computeren?
De færreste stiller vel sine højttalere ovenpå kabinettet? Men ellers er det vel heller ikke normen, at HDD'erne sidder i toppen af kabinettet. Der er der jo lavet plads til de optiske drev.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 15:37
Tak så har jeg bestilt
Esi Unik 04 (Efterfølger til near 04)
Behringer UCA 222 (usb lydkort)
CORDIAL CFU 0,9 PC (2 x RCA til 2 x Mono Jack)
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2014 kl. 12:07
Så fik jeg tingene hjem. Usb kortet var let at sætte til. Systemet valgte endda selv automatisk lydkortet, da usb stikke blev sat i. Og cordial kablerne var faktisk også fine, når man tænker på at de koster under hundrede kroner stykket. Højtalerne spiller rigtigt godt. Men der ingen dæmpning under, så kasserne står direkte på bordet. hvordan tror i man løser det pænest og billigst.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2014 kl. 15:08
Kork eller deciderede dæmpefødder i den billige ende.
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2014 kl. 22:47
Hvis du en dag bliver træt at dit lydkort, skulle du tage et kig på den her:
http://www.asus.com/Sound_Cards_and_DigitaltoAnalog_Converters/Xonar_U7/
Asus Xonar U7, et 7.1 USB lydkort med 192KHz i 24bit.. VIRKELIG guf for ørerne!

Samtidig vil jeg anbefale dem her hvis en opgradering skulle blive en realitet:
http://www.edbpriser.dk/pc-hoejttalere/corsair-gaming-audio-series-sp2500-id-4662113.aspx
Corsair har speciel udviklet dem til gamere som er ekstremt kræsne når det kommer til ordenlig lyd, og lavet noget som virkelig levere varen i forhold til andre "billige" løsninger som logitech og creative.

- Har personligt lydkortet og kan godt stå inde for det, højtalerne står på ønskelisten til fremtiden såå, vi får se! Wink
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu