recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aktive højtalere til Sonos Connect
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aktive højtalere til Sonos Connect

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bric Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bric Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af Tobias_P Tobias_P skrev:

Jeg kan godt forstå du ønsker en løsning med Sonos + aktive højtalere. Der er stort udvalg af aktive højtalere i god kvalitet, problemmet er måske nærmere at finde et sted at lytte til dem. 

Kig f.eks. på AVI ADM, de kan også findes til lytning i Danmark. 

Hej Tobias - hvor finder man AVI ADM i DK ?
Til top
Bric Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bric Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af dpny dpny skrev:

Bric

Jeg kender en der har Focal 6 BE og har haft ADAM A7X. Begge er i mine øre fine højttalere der uden videre kan bruges til HIFI. Jeg ved dog ikke om de er egnede til Sonos da jeg ikke ved om de har input følsomhed nok. Der må du evt. kigge i manualen.

OK, tak for input.Smile
Focal 6 BE er nok noget over min maks pris ;)


Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af Bric Bric skrev:

Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

jeg har haft combo med sonos conect og BO 8000 og der fungerede ok , der var en flot og praktisk løsning... hvad der angå lyd kvalitet den kan disuteres da bo 8000 har sine begransninger after min mining ...



@Sani - det er også den løsning, der æstetisk tiltaler mig mest. Har kun prøvehørt et par nye 4000 - som jeg skriver, de var fine, men jeg er ikke sikker på at de var bedre end mine to Play 5. Har du hørt 4000 eller 6000 så du kan sammenligne dem med 8000 ? 





hvis der skal være BO så køb 8000 og HUSK der skal være mk2 udgave.. har hørt 4000 og 6000 og der er stor forskel 8000 er meget bedere selv om de lang fra er perfekte...
du  burde kune få 8000 til ok pris , da jeg skulle sælge mine var der lang fra nemt 

PS: hvis du kan abstrahere fra de mangler de har så er de SUPER flote i stuen Wink og har stor WAF


Redigeret af sani - 10-November-2013 kl. 12:54
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 12:57
Forstår ikke du er så hip på aktive højttalere. Du skal BÅDE trække kabler fra connect´n OG strøm til begge højttalere. Så hvad er det du vil opnå?
Connect og effektforstærker + almindelige højttalere giver meget simplere kabeltræk og MEGET større højt. valg :-)
Hifi Klubben har en NAD C275 som kan "sonos" modificeres til at tænde og slukke med connect. Dog nok lidt dyr til din smag.. vist ca 5800kr..
Til top
Bric Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bric Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Forstår ikke du er så hip på aktive højttalere. Du skal BÅDE trække kabler fra connect´n OG strøm til begge højttalere. Så hvad er det du vil opnå?
Connect og effektforstærker + almindelige højttalere giver meget simplere kabeltræk og MEGET større højt. valg :-)
Hifi Klubben har en NAD C275 som kan "sonos" modificeres til at tænde og slukke med connect. Dog nok lidt dyr til din smag.. vist ca 5800kr..

Primært det du skriver - at kunne tænde, slukke og skrue/op ned fra en Sonos kontroller app (det er ufravigeligt - om nødvendigt tager jeg hellere en Connect Amp eller et par ekstra Play5 før jeg går på kompromis her), og ja, en effekt forstærker + et par passive er med i overvejelserne og ja, NAD C275 ligger over, hvad jeg umiddelbart tænker at bruge på projektet ;)



Til top
Bric Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bric Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

Oprindeligt skrevet af Bric Bric skrev:

Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

jeg har haft combo med sonos conect og BO 8000 og der fungerede ok , der var en flot og praktisk løsning... hvad der angå lyd kvalitet den kan disuteres da bo 8000 har sine begransninger after min mining ...



@Sani - det er også den løsning, der æstetisk tiltaler mig mest. Har kun prøvehørt et par nye 4000 - som jeg skriver, de var fine, men jeg er ikke sikker på at de var bedre end mine to Play 5. Har du hørt 4000 eller 6000 så du kan sammenligne dem med 8000 ? 





hvis der skal være BO så køb 8000 og HUSK der skal være mk2 udgave.. har hørt 4000 og 6000 og der er stor forskel 8000 er meget bedere selv om de lang fra er perfekte...
du  burde kune få 8000 til ok pris , da jeg skulle sælge mine var der lang fra nemt 

PS: hvis du kan abstrahere fra de mangler de har så er de SUPER flote i stuen Wink og har stor WAF

Tak for info :)
 
Tro det eller ej - men her hjemme er det primært mig der har et æstetisk problem med grimme højtalere ;)

Til top
turbonegro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 290
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér turbonegro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 18:24
Hvad med Audioengine A5+?
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 18:34
AVI ADM-modellerne kan høres hos Vassago HIFI/Rene Jensen i Odense.

Fremragende højtalere, men noget over dit budget, desværre.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 19:35
Hvis du vil betale for Bang & Olufsen højttalere, så er det et MUST, at lytte til Dynaudio's Xeo højttalere! Du får ikke bedre lyd i 10 - 12.000 kroners klassen. Og så er de ovenikøbet trådløse.

M.v.h.
Til top
Bric Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bric Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 19:56
@turbonegro, de er inde i overvejelserne. Kender du dem ?

@Ukke. Yep......

@Henrik B. Det jeg overvejer er et par brugte B&O. De er lidt mere økonomisk overskuelige end nye og udvalget er stort.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 19:58
Det kan jeg næsten forstå. Men du får ikke et sæt brugte BeoLab 8000 billigere, end et sæt Xeo 3 (11.800,-).

M.v.h.
Til top
Bric Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bric Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 20:06
http://www.dba.dk/billede-og-lyd/hi-fi-og-tilbehoer/hoejttalere-hi-fi/maerke-bang-olufsen/?soeg=8000&aktivpassiv=aktiv

Aarh, hva ?

Det fremgår selvfølgelig ikke hvor gamle de er. Flere kan selvfølgelig ske at være 90'er højtalere ......
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu