recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aktive højtalere til Sonos Connect
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aktive højtalere til Sonos Connect

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 20:08
Hvor gamle (dårlige kantophæng), hærgede (ridsede, hakkede, grimt stof), MkI/MkII?

M.v.h.
Til top
turbonegro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Denmark
Point: 290
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér turbonegro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 20:12
@bric. Nej, har kun læst anmeldelser, der er ret enige om at rose dem. Har selv kigget rundt efter et par aktive til stuen, da Sonos lyder elendigt over mit surroundanlæg, eller også fatter jeg ikke hvilken indstilling jeg skal pille ved på forstærkeren.
Til top
Bric Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Juli-2010
Sted: Danmark
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bric Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 20:17
@Henrik B - ja....

@turbonegro - ja, de får gode anmeldelser. Kender en der har lillebror, de spiller godt så længe de ikke presses.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af Bric Bric skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Forstår ikke du er så hip på aktive højttalere. Du skal BÅDE trække kabler fra connect´n OG strøm til begge højttalere. Så hvad er det du vil opnå?
Connect og effektforstærker + almindelige højttalere giver meget simplere kabeltræk og MEGET større højt. valg :-)
Hifi Klubben har en NAD C275 som kan "sonos" modificeres til at tænde og slukke med connect. Dog nok lidt dyr til din smag.. vist ca 5800kr..

Primært det du skriver - at kunne tænde, slukke og skrue/op ned fra en Sonos kontroller app (det er ufravigeligt - om nødvendigt tager jeg hellere en Connect Amp eller et par ekstra Play5 før jeg går på kompromis her), og ja, en effekt forstærker + et par passive er med i overvejelserne og ja, NAD C275 ligger over, hvad jeg umiddelbart tænker at bruge på projektet ;)

Jeg fatter nul af hvad du mener!?!? Du kan da godt skrue op og ned på en connect!!? Hvad ævler du om eller hvad forstår jeg ikke?

Redigeret af Mr. Claude - 10-November-2013 kl. 22:23
Til top
BigBen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Marts-2006
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BigBen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 23:30
@Bric: Tjek evt. også tyske Nubert som tilsyneladende har en del fans: http://www.nubert.de/neuheiten/174/

@Mr. Claude: Synes at du bruger et unødvendigt usympatisk sprog. Det er der da ingen grund til at gøre.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2013 kl. 23:58
Oprindeligt skrevet af BigBen BigBen skrev:

@Bric: Tjek evt. også tyske Nubert som tilsyneladende har en del fans: http://www.nubert.de/neuheiten/174/

@Mr. Claude: Synes at du bruger et unødvendigt usympatisk sprog. Det er der da ingen grund til at gøre.

Gør jeg da ikke. Forstår bare ikke hvad du skriver til mig!
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 00:49
De nedenstående er dansk-producerede af TP radio. Men om de er til at få brugte må du selv tjekke :) Prisen er B&O-agtig...

http://tptube.dk/

http://www.ktradio.dk/product_detail.asp?id=1619
http://www.ktradio.dk/product_detail.asp?id=1620
http://www.ktradio.dk/product_detail.asp?id=1618

Redigeret af huntiedk - 11-November-2013 kl. 00:51
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 00:56
Oprindeligt skrevet af Bric Bric skrev:

Primært det du skriver - at kunne tænde, slukke og skrue/op ned fra en Sonos kontroller app

Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Jeg fatter nul af hvad du mener!?!? Du kan da godt skrue op og ned på en connect!!? Hvad ævler du om eller hvad forstår jeg ikke?

Skrue op/ned ja, men tænde slukke, nej Wink
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 05:59
Sonos kan ikke slukkes
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 07:03
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Hvis du vil betale for Bang & Olufsen højttalere, så er det et MUST, at lytte til Dynaudio's Xeo højttalere! Du får ikke bedre lyd i 10 - 12.000 kroners klassen. Og så er de ovenikøbet trådløse.

M.v.h.

Jeg vil nu mene, at ADM9 lyder bedre end Xeo3. Har haft begge hjemme. Desuden har ADM9 også flere indgange.
Til top
Bric Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bric Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 07:39
@huntiedk , det er naturligvis rigtigt. Delvist ihvertfald - B&O går på stand by mode når de ikke får et musik signal og det samme gælder vist for den NAD effekt forstærker der omtales. De fleste andre forstærkere skal men enten hen og tænde/slukke for eller også skal de efterlades permanent tændt .

Hvordan det forholder sig med andre aktive højtalere, har jeg ikke tænkt over før nu :-P , mistænker at de vil stå tændt.....

Iøvrigt så tak til alle for en foreløbig super tråd. Bliv endelig ved :-)
Til top
Bric Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bric Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 07:52
http://www.whathifi.com/review/x300a
KEF x300A lyder i øvrigt som noget der fint kunne kombineres med en Sonos Connect- nogen der har lyttet dem ?
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu