recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aktive højtalere til Sonos Connect
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aktive højtalere til Sonos Connect

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af huntiedk huntiedk skrev:

Oprindeligt skrevet af Bric Bric skrev:

Primært det du skriver - at kunne tænde, slukke og skrue/op ned fra en Sonos kontroller app


Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Jeg fatter nul af hvad du mener!?!? Du kan da godt skrue op og ned på en connect!!? Hvad ævler du om eller hvad forstår jeg ikke?


Skrue op/ned ja, men tænde slukke, nej Wink

Hvad vil du slukke?
C275 i sonos modif. slukker! (stand by). Sonos kan ikke slukkes pr. definition.
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Hvad vil du slukke?
C275 i sonos modif. slukker! (stand by). Sonos kan ikke slukkes pr. definition.

Ah - sådan. Jeg tænkte forstærkere generelt (uden sonos-modifikationer) - der mangler man typisk tænd/sluk, hvor aktive højttalere til HIFI-brug som regel kan finde ud af det selv.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 21:33
ingen af de højtelere som er nævnte her i tråd  er top dollar hvad der angå lyd gengivelser, 

hvis Bric  ikke er på jagt efter  musik lytning på "første klass" så er BO 8000 absolut floteste løsning og den der vil fungere med sonos fin... 8000 er ikke pefekte men spiler fin til den brugte pris de koster pt og den WAF de giver

PS: jeg betalte 8500 kr for mine 8000 mk2 fra 2006 og solgte dem til 9500 kr after ca 1 år brug ...og til de penge synes jeg at der er en fin højteler hvis der stå BO på ønske liste 


Redigeret af sani - 11-November-2013 kl. 21:35
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 23:57
"ingen af de højtelere som er nævnte her i tråd  er top dollar hvad der angå lyd gengivelser, "
 
Okay klogborg. Du må have et indgående kendskab til aktive højttalere  ..  Wink
Til top
Bric Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bric Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 22:10
Jeg har spurgt tidligere, men er der andre her der har prøvet et par Play 5 som stereo par og har en mening om dem kontra de andre alternativer der nævnes ?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 02:44
Jeg har hørt 2 Play 5 i stereopar før, og brød mig bestemt ikke om det. Prøv lige også sæt dig ned, med en rimelig bastung sang og hør den først på et stereopar. Hør så derefter på en enkelt af dem, og prøv at lytte til kontrollen i bassen. Lydtrykket og selve stereoperspektivet er selvsagt højere i stereopar, men DSP'en ødelægger lyden fuldstændig for mig.
Min påstand er, at der ikke skal en særlig dyr aktiv højttaler til, for at overgå det med flere længder.
Angående KEF x300A du linker til, så er de per defintion ikke en ægte aktiv højttaler. Det er et sæt passive højttalere men en indbygget effektforstærker. Dvs at der ikke er et aktiv delefilter og en forstærker, der er skrædersyet til højttaleren. Sådan et sæt der, er i det store hele, bare en computerhøjttaler. Dermed ikke sagt, at de er ringe.
Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 12:58
+1 til Dynaudio Xeo.

Dynaudio leverer generelt en utrolig velafbalanceret lyd uden noget, der stikker ud og med en kontant, absolut ikke-buldrende bas.

Kører selv med Dynaudio Excite x32, som jeg er meget glad for :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu