|
Aktive højtalere til tv uden forstærker? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
jesper_j82 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2018 Sted: KBH Status: Offline Point: 10 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Februar-2021 kl. 14:45 |
Jeg er lidt nysgerrig på om man kan købe nogle aktive højtalere og smide dem til tvet uden en forstærker?
Eller 2 passive højtalere, tilknyttet en aktiv sub, som så smides i tv? Kan dette lade sig gøre? Mvh, Jesper
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7163 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
via hovedtelefon stikket ?
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12359 |
En normal aktiv subwoofer har kun forstærker til sig selv. Der findes selvfølgelig sæt, hvor der også er forstærker til højttalere, men så er vi ude i noget juks.
Der findes tonsvis af forskellige aktive højttalere på markedet, med alskens forskellige input. Det er sådan set kun begrænset af budgettet, så vi skal nok starte med, at få klarlagt hvor henne vi er på dén front. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19627 |
Ja. Du skal bare have styr på, hvor du kan/vil justere volumen. Klaus
|
|
![]() |
|
itjf ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 152 |
Ja, det kan du. Check først hvilke lydudgange dit TV har og køb nogle højttalere der passer til. Personligt ville jeg gå efter at bruge den optiske udgang (Toslink), hvis dit TV har en sådan.
|
|
![]() |
|
jesper_j82 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2018 Sted: KBH Status: Offline Point: 10 |
ved du hvilke muligheder der er for at kunne skrue på og ned for bas, diskant og volumen?
Redigeret af jesper_j82 - 18-Februar-2021 kl. 07:10 |
|
kommer senere, med de fedeste citater
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12359 |
Det kommer helt an på hvad du køber.
Fortæl nu om budgettet. Du bliver nødt til at sende noget information vores vej, hvis du vil have hjælp der kan bruges til noget. |
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1235 |
Jeg har kørt med løsningen i en del år efterhånden, jeg valgte at bruge hovedtelefonudgangen på mit TV, da den styres (volumen) normalt af TV'ets fjernbetjening når der er noget tilsluttet udgangen (og tv'et mutes samtidigt automatisk).
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5320 |
Så hvis TV ikke er med volumenregulering, skal det klares på den tilsluttede dims.
![]() |
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Bconrad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
Alt efter budget så findes der jo aktive højttalere med HDMI og ARC.
Det ville jeg da helt klart gå efter. Så tænder højttalerne automatisk og lyden justere via din almindelige fjernbetjening. De her er f eks. Ret fede. |
|
![]() |
|
Bconrad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
![]() |
|
Mange tak for jeres hjælp.
Jeg har fået mig nogle aktive højtalere og tilsluttet tvet. Jeg er virkelig overrasket over hvor god en lyd der kommer ud af de aktive højtalere. Har haft passive før og der skulle jeg op i en helt anden pris for højtaler og forstærker, for at få så god lyd, ihvertfald med mine øre. Super fedt. Lige pt er et stereo setup helt fint, overvejer at tilknytte en subwoofer, for at få den sidste oomph med ud af lyden. Men hvis jeg på et tidspunkt gerne vil udvide til et surround system. Skal jeg så ud og finde helt nye højtalere og skille mig af med dem jeg har fået nu? Højtalerne jeg har er ikke med Bluetooth. Igen mange tak for jeres input, det har været en stor hjælp. |
|
kommer senere, med de fedeste citater
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |