|
Aktive højtalere til tv |
Besvar | Side <1234 5> |
Forfatter | |
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kan godt være jeg er en smule bagud. Det var den løsning jeg lavede på min mors Samsung tv for ca. 3 år siden. Sorry. |
|
chobo
Ny bruger Oprettet: 11-April-2021 Status: Offline Point: 8 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Klaus
Beklager jeg hijacker en så gammel post, men jeg har googlet frem og tilbage og får denne tråd som et af de første hits, så jeg tænker jeg lige så godt kan prøve herinde :) Jeg har et par Dali Zensor 1 AX, som jeg gerne vil koble til mit TV. Jeg har prøvet med optisk kabel, men får ikke mulighed for at styre volumen via TV'ets fjernbetjening, hvilket er det jeg gerne vil. Vil det være samme resultat, hvis jeg prøvede med aux? Er min eneste mulighed, når der ikke er HDMI i højttalerne, så en audio extractor som du nævner? Kan jeg være sikker på, at det vil virke? Håber du/i ser det her og kan komme med et par vise ord. På forhånd tak :)
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvilket tv er der tale om? Klaus
|
|
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1562 |
Funktioner
Tak(0)
|
chobo
Funktioner
Tak(0)
|
LG 55UB85. Det har sådan en smart fjernbetjening som vel kører over bluetooth tænker jeg.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det bedste bud er hovedtelefonudgangen til analog indgang på højttalere. Men, det er og bliver noget skrot, for så dæmper du signalet to steder, både med tv'ets volumenkontrol og højttalernes volumenkontrol. Jeg er ked af at måtte sige det, men du er bedre tjent med med en soundbar (eller lignende) der kan forstå HDMI og har wireless lyd, når du vil høre musik. Klaus
|
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
Kan nogen af de højttalere du linker til bruge volumenkontrol fra et LG tv? Klaus
|
|
chobo
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svaret :)
Så AUX burde virke med TV'ets fjernbetjening, omend det er en forringelse af kvaliteten? Det tænker jeg godt jeg kan leve med, for det kan vel kun være en forbedring af TV'ets egen lyd uanset hvad.
|
|
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1562 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kender ikke dit lg tv men har du en analog udgang som kan justere lyden op og ned kan du ellers kan en dac som en topping E30 bruges i pre mode så du kan tilslutte den digitalt til dit tv og så analogt ud til højtalerne og justere lyden med den medfølgende fjernbetjening eller en multifunktions all in one fjernbetjening.
Redigeret af gasolin - 12-April-2021 kl. 15:54 |
|
chobo
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg havde håbet på jeg ikke behøvede at ofre de penge, for ellers kan jeg netop næsten lige så godt købe noget andet lyd. Men jeg prøver analog udgangen i første omgang. Hvis ikke det virker kan jeg ikke finde en audio extractor til et par hundrede?
|
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
Undskyld mig, men meningen er jo netop at slippe for at bruge to fjernbetjeninger og nu vil du føje endnu en fjernbetjening til, så der er tre i alt? Klaus
|
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
Hvilket burde virke fint. Du har så bare to steder at justere volumen. Klaus |
|
Besvar | Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |