|
Aktive højtalere til tv |
Besvar | Side <1 2345> |
Forfatter | |
-claus-
Guld medlem Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Funktioner
Tak(0)
|
På mit Lg tv. Kan jeg få fjernbetjeningen til at simulere et andet produkt samt mærke.
Jeg sender et Phillips signal til min Argon Soundbar. Med Lg fjernbetjeningen, så jeg kan skrue op og ned Måske du også kunne det med din Redigeret af -claus- - 12-April-2021 kl. 22:58 |
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
moremusic
Guld medlem Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 579 |
Funktioner
Tak(0)
|
ifølge denne side er det muligt at trække lyden ud via optisk
Har du konfigureret output Settings på dit tv?
|
|
BlueFox
Guld medlem Oprettet: 17-December-2015 Sted: København Status: Offline Point: 551 |
Funktioner
Tak(0)
|
På mange LG tv, nok ikke alle, men fx OLED kan du opstille hovedtelefon udgangen til line out og så skal du blot have en analog forstærker før dine højttalere (eller aktive højttalere).
Redigeret af BlueFox - 13-April-2021 kl. 22:19 |
|
mvh
MichaelS Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33 |
|
JohnConnor
Guld medlem Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1036 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har et sæt JBL 705P Så får du ikke en federe “lille” højttaler til film. Du kan få dem for 5500 som er under halv pros
|
|
chobo
Ny bruger Oprettet: 11-April-2021 Status: Offline Point: 8 |
Funktioner
Tak(0)
|
BlueFox: Yes, det gjorde den helt automatisk. Det ser ud til at virke helt som det skal med et helt standard minijack kabel og headset udgangen. Højttalerne tænder når der kommer lyd og slukker også af sig selv igen, så jeg kan nøjes med TV'ets fjernbetjening alene. Så tak for hjælpen folkens :)
Jeg forstår stadig ikke, hvorfor jeg kun har læst man skal bruge optisk kabel, men fred være med det.
|
|
BlueFox
Guld medlem Oprettet: 17-December-2015 Sted: København Status: Offline Point: 551 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er sikkert mindre støj på den optiske udgang.
|
|
mvh
MichaelS Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33 |
|
HamDenFede
Super bruger Oprettet: 01-April-2007 Status: Offline Point: 350 |
Funktioner
Tak(0)
|
Gammel tråd, I know. Jeg har lige købt et sæt af de nye Argon Fenris i Hifiklubben. Det er aktive højttalere med HDMI ARC, og forbundet til mit LG tv spiller det bare. Tænder og slukker selv på signal og volumen reguleres via tv.
To negative punkter er der dog. - Der er en meget kraftig LED på den ene højttaler, som skinner gennem stoffet. Den kan dimmes når der modtages signal, men den kan ikke dimmes når højttalerne er i stand by. - Min Sonos Connect synes åbenbart at den konstant skal sende signal. Når den er forbundet enten via analog eller optisk, vil højttalerne ikke gå i stand by. Omvendt, så løser det så problemet med den røde LED. Hvor meget de bruger i strøm ved at stå tændt hele tiden, ved jeg dog ikke. Er der nogen der har oplevet det samme med Sonos Connect? Altså at den ‘vækker’ en forstærker eller aktiv højttaler, selvom der ikke spilles musik?
|
|
Mvh. HamDenFede
|
|
isteen
Guld medlem Oprettet: 16-September-2005 Sted: Randers,Denmark Status: Offline Point: 713 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvilken model Fenris er der tale om? |
|
Steen
|
|
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1659 |
Funktioner
Tak(0)
|
"Hvor meget de bruger i strøm ved at stå tændt hele tiden, ved jeg dog ikke."
Det vil da jeg anbefale dig at måle, eller bare slukke, med de elpriser vi har i øjeblikket. Det kan hurtigt koste 500,- / år til ingen ting. Det vælter nok ikke budgettet, men dumme penge. Hvis jeg gjorde det samme med min forstærker ville det koste ca 800kwh / år á 2-7,- kr stykket. Det gider jeg ikke betale :-)
|
|
HamDenFede
Funktioner
Tak(0)
|
A4, altså de mindste.
|
|
Mvh. HamDenFede
|
|
HamDenFede
Funktioner
Tak(0)
|
Det kan du have ret i. Jeg er dog for doven til det med at slukke for alt når jeg ikke bruger det…også fordi alle stik etc. er gemt bagerst i TV-møblet. Jeg tror dog jeg leverer dem tilbage til Klubben for at prøve noget Sonos Arc og sub i stedet, da mit behov er 95% TV og kun meget lidt musik.
|
|
Mvh. HamDenFede
|
|
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1562 |
Funktioner
Tak(0)
|
Studio monitors med aut on/off
Redigeret af gasolin - 01-Januar-2022 kl. 13:41 |
|
Besvar | Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |