recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aktive højtalere til tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aktive højtalere til tv

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2021 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Kender ikke dit lg tv men har du en analog udgang som kan justere lyden op og ned kan du ellers kan en dac som en topping E30 bruges i pre mode så du kan tilslutte den digitalt til dit tv og så analogt ud til højtalerne og justere lyden med den medfølgende fjernbetjening eller en multifunktions all in one fjernbetjening.


Undskyld mig, men meningen er jo netop at slippe for at bruge to fjernbetjeninger og nu vil du føje endnu en fjernbetjening til, så der er tre i alt?

Klaus

3 ?  En multifunktions all in one fjernbetjening kan klare det hele og ved ikke om der er en digital udgang som du med lg fjernbetjeningen kan skrue op og ned for lyden med for så tilslutter du bare dacen og så bruger lg fjernbetjeningen til at justere lydstyrken med


Redigeret af gasolin - 12-April-2021 kl. 16:20
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2021 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

En multifunktions all in one fjernbetjening kan klare det hele og ved ikke om der er en digital udgang som du med lg fjernbetjeningen kan skrue op og ned for lyden med


Her er det der blev spurgt efter:
"Jeg har et par Dali Zensor 1 AX, som jeg gerne vil koble til mit TV. Jeg har prøvet med optisk kabel, men får ikke mulighed for at styre volumen via TV'ets fjernbetjening, hvilket er det jeg gerne vil."

Så en multifunktionsfjernbetjening er ikke det der søges efter.

En ekstern DAC som den du henviser til er spild af penge, da man med en eventuel multifunktionsfjernbetjening (som stadig ikke er det der søges efter) lige så godt kan regulere volumen direkte i højttalerne.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2021 kl. 16:44
Eller bare tilslutter et analogt kabel til højtaleren 

Ved som sagt ikke noget om dit lg tv og kan derfor ikke sige  om du kan bruge lg fjernbetjeningen til at skrue op for lyden med når du bruger nogen aktive højttalere


Redigeret af gasolin - 12-April-2021 kl. 16:44
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2021 kl. 16:52
Jeg ved ikke om tvet kan regulere lydstyrken,signalet via de lyd udgange det er, kan den ikke det og vil man ikke bruge en soundbare f.eks fra lg som måske kan kan virke med kun med lg fjernebetjening hvor man så skal skifter imellem tv og soundbaren, så er løsningen enten 2 fjernbetjeninger en til højttalerne og en til tvet eller en multifunktions fjernebetjening eller som man også kalder det  en all in one fjernbetjening (udvalget er stort hos av cable) 


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2021 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Jeg ved ikke om tvet kan regulere lydstyrken,signalet via de lyd udgange det er, kan den ikke det og vil man ikke bruge en soundbare f.eks fra lg som måske kan kan virke med kun med lg fjernebetjening hvor man så skal skifter imellem tv og soundbaren, så er løsningen enten 2 fjernbetjeninger en til højttalerne og en til tvet eller en multifunktions fjernebetjening eller som man også kalder det  en all in one fjernbetjening

Hvis man vil have en soundbar, finder man bare en med hdmi. Langt de fleste med hdmi har CEC og man kan dermed regulere volumen med fjernsynets fjernbetjening.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
chobo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-April-2021
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chobo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2021 kl. 17:39
Jeg synes det er lidt af en jungle må jeg indrømme. Troede ikke det var så kompliceret at koble et par højttalere til TV'et, men jeg er blevet klogere Big smile

Jeg vil gerne kunne bruge den fjernbetjening, der hører til TV'et, og gerne undgå at bruge alt for mange penge på at få det til at virke. Med optisk virkede det hele, bortset fra volumen på højttalerne ikke reagerede, når jeg skruede op og ned på TV'et. Mon ikke der er en god chance for, at det er det samme resultat med analog?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2021 kl. 17:59
Det er ikke kompliceret, hvis man kan slutte hovedtelefoner til tv’et, kan man også slutte aktive højttaler til og justere volumen med tv’ets fjernbetjening.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2021 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Jeg ved ikke om tvet kan regulere lydstyrken,signalet via de lyd udgange det er, kan den ikke det og vil man ikke bruge en soundbare f.eks fra lg som måske kan kan virke med kun med lg fjernebetjening hvor man så skal skifter imellem tv og soundbaren, så er løsningen enten 2 fjernbetjeninger en til højttalerne og en til tvet eller en multifunktions fjernebetjening eller som man også kalder det  en all in one fjernbetjening

Hvis man vil have en soundbar, finder man bare en med hdmi. Langt de fleste med hdmi har CEC og man kan dermed regulere volumen med fjernsynets fjernbetjening.


Klaus

Han vil jo netop ikke have en soundbar
Til top
chobo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-April-2021
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chobo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2021 kl. 20:22
Fedt, det håber jeg holder stik, så er det jo så nemt så nemt. Men hvorfor faen står der så alle de steder jeg har læst, at man skal bruge optisk?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2021 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af chobo chobo skrev:

..
Men hvorfor faen står der så alle de steder jeg har læst, at man skal bruge optisk?
Fordi Optisk er når du sender lyd tilbage til ældre receiver/forstærker uden HDMI ARC og med højttalere, hvor du så bruger receiverens fjernbetjening til volumen regulering. Wink

P.S.: Der findes enkelte TV modeller hvor man kan volumenregulere på optisk out, men det hører til sjældenhederne. Smile


Redigeret af JørgenT - 12-April-2021 kl. 21:49
Mvh. JørgenT
Til top
chobo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-April-2021
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chobo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2021 kl. 21:56
Men igen, jeg kan gøre det samme med analog kabel, hvor jeg så kan styre volumen med TV'ets fjernbetjening?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2021 kl. 22:10
Prøv det........


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu