recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aktive højttalere til køkken
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aktive højttalere til køkken

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Aktive højttalere til køkken
    Sendt: 01-December-2015 kl. 11:56


Har længe overvejet at få lyd i køkkenet og da Chromecast audio (CA) er kommet på banen, er det blevet en nemmere opgave, da jeg samtidigt vil
kunne spille samme lyd i stuen.

Tanken er at få en CA til surround processoren i stuen, så der kan afspilles i 5.1 all stereo + en CA til et sæt aktive højttalere i køkkenet.

Er der en nemmere løsning end denne?


Har kigget på disse to sæt aktive højttalere;

Scansonic s5-BTL (Føtex 1499kr!!)

-optisk indgang
-phono indgang
-coax indgang

:-)


Audio Pro addon T12 (set brugt på nettet til 2300kr)

-optisk indgang
-phono indgang



Hvilken højttaler bør jeg vælge? Er lidt skeptisk for Scansonic'en og det er nok mest den jeg ønsker kommentare på!   
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2015 kl. 12:32
Jeg har et par sorte nuforce s3bt med ny aktiv enhed til salg. Halv pris, hvis det var noget. Http://m.dba.dk/hoejttaler-andet-maerke/id-1019908990/
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2015 kl. 13:12
Andre må have fået samme idé herindefra 😂😂😂
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2015 kl. 13:16
Tak Dr.

jeg overvejer dem!
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2015 kl. 14:00
Jeg prøvede med en chromecast og det virkede rigtig fint, selvfølgeligt bedst med Android.

Min hustru har desværre iPhone, så jeg blev nødt til at finde noget med airplay i stedet.

Jeg har derfor måske en chromecast audio Du kan købe hvis det har interesse.
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2015 kl. 16:37
Det kunne det sagtens have.

Hvad tænker du på pris?

Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2015 kl. 18:58
Iøvrigt bconrad;

Har selv Apple over hele linjen.

Men mener ikke der er et problem som sådan ved brugen af Chromecast eller eks. Apple tv.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2015 kl. 19:47
Jeg har købt et set Argon Octave a5 i Hifikluben, som jeg bruger i mit køkken-alrum. De leverer strøm til min Chromecast Audio via usb-stikket, og højtalerne tænder selv når jeg starter et stream, og slukker et stykke tid efter streamet er stoppet. Og en anden vigtig detalje er, at spiller ret godt. Jeg bruger for øvrigt en Ipad til at styre det med.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 00:54
Der er et sæt avi adm 9.1 til salg for 3500 her på siden. De er vist klasser over det der er nævnt i denne tråd.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 06:43
Fandt alligevel et sæt Scansonic. De har de tilslutningsmuligheder der skal til og prisen, 1499kr ,kan ikke gå galt.

De skulle først bestilles hjem, så har dem i weekenden.


Sagen er den at der skal lys i køkkenet samtidig med stuen spiller.

Hvis de ikke lyder godt, må de byttes. Anmeldelser lover god lyd ...
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 06:44
Lyd*

Men også lys, når vi nu er ved det... Har fået sat HUE op i alle rum. (Det fedt)
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 08:24
Hvilke input bør jeg vælge på Scansonic'erne med Chromecast Audio sat til?

Hvis jeg vælger optisk;

Så bruger jeg Scansonic's interne DAC.

Hvis jeg vælger phono;

Så bruger jeg Chromecast Audio interne DAC.


Glædelig jul
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu