|
Aktive højttalere til Pana PX 80 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
E. Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-Marts-2013 kl. 12:48 |
Jeg har i en anden tråd eftersøgt hjælp til køb af 2.1 anlæg
Jeg gav op p.ga 3 stk fjernbetjeninger. Haves: Pana PX80 42" perfekt fladskærm i mit sommerhus. Jeg nænner ikke at smide det ud. Ønskes: Bedre lyd f.eks et sæt mindre aktive højttalere Højde max 20 cm Max pris 2K, gerne mindre (gerne brugte) Findes der nogle der dur ? til max. 2K ? |
|
E.L.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Online Point: 40560 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Aktive højttalere kan godt tilsluttes, men der er ikke et udtag på PX80 med variabel lyd, udover Headset Out, men som du sikkert ved, så kan den kun betjenes når man går ind i Menuen. Så skal der Aktive højttalere/Soundbar tilsluttes, så skal de betjenes med en Remote, og lyd tages fra Line Out tilslutningen på TVet. Der er ikke mulighed for en Digital tilslutning. Kun Analog. Så en Soundbar/højttalere med Analog tilslutning kan bruges, som f.eks den Soundbar jeg selv har. |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
E. Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
ARVANI TA210 SOUNDBAR Kommer til at stå foran PX80 på rack med hjul Desværre.(10 x 13 x 101 cm ) Tror infrarør fra remote dør af batterimangel.... Alm. Højttalere med analog tilslutning: Tænker du på nogle bestente ? 2K er max. |
|
E.L.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Online Point: 40560 |
Ved ikke hvad det skulle være, ville som jeg har gjort gå efter en Soundbar. Et PX80 i dit tilfælde, er bare ikke så nemt at bruge en sådan til, ej heller Aktive højttalere, som en Soundbar jo også egentlig er. Du slipper ikke for en extra Remote, medmindre som tidligere skrevet, der anskaffes en Universal som kan betjene det hele. Havde der været ARC kunne TV Remoten styre den, men det er der jo ikke. |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
1000 tak Jeg giver ikke mit PX80 et spark endnu: Jeg har Boxer og sat i en og samme fantastiske box Maximum HD CI 4000. Dennes fjernbetjening styre PX80. Remuton skifter kanaler og lydstyrke Boxen er forbundet med HMDI kabel og ikke mere. Mon Maximum boksen ikke kan trække et par højttalere ? |
|
E.L.
|
|
![]() |
|
Det er sikkert ikke TV lydstyrken du justerer, men lydoutput på Maximum modtageren, så skulle du hvis der er et Analog Out kunne styre Volume på en Soundbar på den måde. |
|
|
|
![]() |
|
Det er dan mulig. Fjernbetjeningen til PX80 er i kassen med julepynt... Bruger kun remote fra Maximum CI 4000 Links: http://digitalt.tv/maximum-ts-4000-cx-ci-pvr/ ( det er iøvrigt den bedste box på markedet) Hvad tror du der er mulig ? |
|
E.L.
|
|
![]() |
|
Hvis det er TV Volumen du styrer, så er du lige vidt. Har selv haft et PX80, og ved hvad muligheder der er og især ikke er. |
|
|
|
![]() |
|
audiogon ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 23-Februar-2010 Status: Offline Point: 395 |
http://www.canton.de/en/homecinema/dm/produkt/dm20.htm
Det er komplet anlæg med FM radio indbygget. Så du kobler dvd eller blu-ray til sat mm. Koster nok lidt, men jeg har hørt de gamle modeller som spiller intet mindre femragende især til prisen. De gamle kostede omkring 8000 kr, og det er ikke galt med den lydkvalitet for forstærker, front med virtual surround, sub og FM radio. Ellers er der : http://www.canton.de/en/prohouse/onwall/produkt/plusmedia3.htm til 299 € vejl. med 45 watt indbygget og lydudgangen kan evt. tages fra scart/phono out adapter. Set til 199 €. Kan vist også fås ved Saturn eller Mediamarkt i tyskland, når du alligevel skal tanke øl ![]() http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hojttalere/AEA2B/audioengine-hojttalersystem-a2w-sort Billig men langt fra så god lyd som Canton. Mangler du flere alternativer må du sige til.... Redigeret af audiogon - 24-Marts-2013 kl. 19:21 |
|
![]() |
|
Det er det ikke. Lydstyrken på TV er sat lidt højt med remoten. Derefter er remoten gemt væk....................... i julekassen Nu regulerer jeg lyden på Maximum CI 4000 remoten (der er en flot lydbjælke) Det kører bare fint |
|
E.L.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19854 |
Er det grafikken fra Maximum boksen, eller fjernsynet der kommer fra, når du regulerer på volumen? Prøv at skru op og ned med knapperne på siden af fjernsynet - er det samme grafik der kommer frem, som når du bruger din fjernbetjening? Hvis din fjernbetjening styrer volumen på boksen (= det er forskellig grafik afhængig af om det er fjernbetjening eller knapper på tv du bruger), kan du sætte nærmest hvad som helst af aktive højttalere, eller soundbar til dit tv. Du kommer rigtigt langt lydmæssigt med sådan et par her: http://www.4sound.dk/shop/studiehoejttalere/behringer/ms40-digital.html Klaus |
|
![]() |
|
audiogon ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 23-Februar-2010 Status: Offline Point: 395 |
Igen så er de Canton klart at foretrække, da det er hi-fi der er i højsædet og ikke PA som Behringer som i den billige ende ikke er tillokkende i lyden.
Og ja så er de lige en del for store i forhold til det der efterspørges. Canton kan også lægges ned, hvis højden er max 20 cm. Og ja, så tag lydudgangen på din box til højttalerne.....
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |