|
Aktive og passive i samme hjemmebio? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mr. Duck ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Maj-2011 Status: Offline Point: 208 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-Januar-2023 kl. 14:31 |
Er der nogle her, som ved om det er en god el. dårlig idé at kombinere aktive sub med passive subwoofer?
Og hvis det er noget man sagtens kan gøre, hvordan sørger man så for, at aktiv og passiv sub spiller godt sammen når lyden på ens master volumen dæmpes eller hæves?
Jeg har kun erfaring med aktive sub’s og vil nemlig gerne udvide med passiv sub, som jeg har kig på til min kommende hjemmebio (i et dedikeret kælderrum) 😊 Redigeret af Mr. Duck - 28-Januar-2023 kl. 14:32 |
|
![]() |
|
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1695 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der er ikke den store forskel på aktiv og passiv sub, andet end at forstærkeren til den passive er i et separat kabinet. Forstærker skal helst være udstyret med volumen justering og passende filtre til at beskytte sub-driveren (hvis det er basrefleks kabinet) og til at forme frekvensresponsen.
Ellers er fremgangen den samme som når man blander forskellige aktive subs.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |