recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aktive og passive i samme hjemmebio?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aktive og passive i samme hjemmebio?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mr. Duck Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Maj-2011
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Aktive og passive i samme hjemmebio?
    Sendt: 28-Januar-2023 kl. 14:31
Er der nogle her, som ved om det er en god el. dårlig idé at kombinere aktive sub med passive subwoofer?
Og hvis det er noget man sagtens kan gøre, hvordan sørger man så for, at aktiv og passiv sub spiller godt sammen når lyden på ens master volumen dæmpes eller hæves?

Jeg har kun erfaring med aktive sub’s og vil nemlig gerne udvide med passiv sub, som jeg har kig på til min kommende hjemmebio (i et dedikeret kælderrum) 😊


Redigeret af Mr. Duck - 28-Januar-2023 kl. 14:32
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2023 kl. 14:51
Der er ikke den store forskel på aktiv og passiv sub, andet end at forstærkeren til den passive er i et separat kabinet. Forstærker skal helst være udstyret med volumen justering og passende filtre til at beskytte sub-driveren (hvis det er basrefleks kabinet) og til at forme frekvensresponsen.

Ellers er fremgangen den samme som når man blander forskellige aktive subs.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu