recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aktivere DVB-C tuner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAktivere DVB-C tuner

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JBoysen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 16:17

Fandt lige en liste over netværks-IDer hos Yousee: http://yousee.dk/privat/kundeservice/digi/faq.php?id=12459

Hvis nu man har et TV med digital tuner, skal man så bruge de netværks-IDer til noget, eller er det kun for folk med en boks?

Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 16:27
Jeg ved ikke hvordan det gøres på et Samsung tv, men på et Sony har man følgende muligheder:

1. Fuld søgning: Tv'et søger efter alt hvad der er, og man hverken skal eller kan indtaste et netværksnummer. Denne søgning er langsom.

2. Hurtig søgning: Her kan man indtaste netværksnummer eller lade tv'et finde et automatisk. Jeg har ikke konstateret nogen mærkbar forskel i fundne kanaler på at lade tv'et vælge netværksnummer eller selv indtaste et. Søgningen er hurtigere end Fuld søgning med indtastet netværksnummer; jeg kan ikke huske hvor hurtigt det gik med automatisk netværksnummer.

Så afhængig af hvordan opsætningen på dit Samsung er designet, så kan du måske slippe for at indtaste netværksnummer, men det kan også være at du skal indtaste eller at søgningen går hurtigere med et indtastet netværksnummer.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
JBoysen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 16:52
OK, tak for input - prøver menuerne igen i aften
Til top
JBoysen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 22:49
Hm, jeg kunne kun aflæse netværksid, ikke ændre det. Det stod til 3201 (eller var det 3210), ikke til at justere.

Lige for at præcisere: Mine forsøg foregår i den digitale scanningsmenu (knap DTV hos Samsung). Den analoge kigger jeg ikke på ....

Redigeret af JBoysen - 15-Oktober-2009 kl. 22:57
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 00:09
Tjaaa... det kan jeg ikke svare på. Har du prøvet at gå til yderligheder og kigge i manualen?
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Dondee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2007
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 07:22
Har lige hørt om et andet LG fjernsyn. Der skulle man vælge "Sverige" i land og så dansk i menuerne. Aner ikke om det vil virke hos dig.
Til top
thsv Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-August-2009
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 08:27
Oprindeligt skrevet af JBoysen JBoysen skrev:

Fandt lige en liste over netværks-IDer hos Yousee: http://yousee.dk/privat/kundeservice/digi/faq.php?id=12459

Hvis nu man har et TV med digital tuner, skal man så bruge de netværks-IDer til noget, eller er det kun for folk med en boks?

På sønnens nye Samsung skulle man bruge Netværks-ID: 150 for hovedstaden. Ellers fik man blot "Tinget" og 14 Canal+ (kodede) kanaler.

I opsætningsmenuen vælger man mellem Luft eller Kabel (tuner), og ligeledes kan man scanne kun analogt eller digitalt, eller begge samtidigt.

Til top
JBoysen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 08:48

Mange tak for de seneste svar. Efter nogle flere forsøg både i menuer og servicemenuen kan jeg konkludere at jeg ikke kan vælge et nordisk land til at scanne efter.

Det ligger åbenbart så dybt i TVet at det er en ikke-nordisk model at man ikke kan ændre det, selv i service menuen.

Jeg har til gengæld efter anstrengelserne fået lukket op for digital scanning, noget jeg ikke kunne tidligere. Så noget godt - og 5 digitale kanaler - er der kommet ud af det.

Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Point: 431
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 15:26

Hvis I bor i Storkøbenhavn / Hovedstadregionen kan man på Digital TV med DVB-C tunere forsøge sig med netværk [00151], landevalg [Suomi] Findland & sprog [Dansk] i de fleste tilfælde lægges programmer ind i samme rækkefølge som på YouSee bokse.

Tidsindstilling i meneuen / EPG kan rykke 1 time... Check det.

Landevalg kan i de fleste tilfælde kun ændres ved en total resæt af kanal indstillinger (Tilbage til "Out off the box").

Virker på Samsung & Sony tv... 

* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af larsvj larsvj skrev:

Hvis I bor i Storkøbenhavn / Hovedstadregionen kan man på Digital TV med DVB-C tunere forsøge sig med netværk [00151]

Du mener vel netværk 150, ikke 151?
Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Point: 431
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 16:07

Gør nu som jeg skriver    Netværk [00151] det er et pendang til net 150 bare med LCN data tilknyttet som fladskærme bedre kan forstå.

* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu