recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aktivering af DVB-S tuner Panasonic V10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAktivering af DVB-S tuner Panasonic V10

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bigboy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Emne: Aktivering af DVB-S tuner Panasonic V10
    Sendt: 19-August-2009 kl. 00:08

Findes der en nemmere måde at aktivere DVB-S tuneren på en Panasonic V10, end ved at nulstille det til fabriksindstillinger og så vælge Tysk sprog?

Jeg har tjekket service menuen, men det er ikke ret meget, der kan stilles. Jeg havde håbet på lidt flere muligheder, f.eks. at Audio Out kunne sættes til at følge volumenkontrollen - Ville være nice.

Redigeret af Bigboy - 20-August-2009 kl. 00:11
Mvh.
PT

Panasonic TX-42V10e
Hitachi PJ-TX100
102" 16:9 gråt lærred
KEF 5.1 surround
Butkick transducer T.Hansen (virker faktisk og koster 150kr)
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2009 kl. 01:28
Blot for at være helt sikker.

Er der snak om DVB-S eller DVB-T?
Til top
Tuborg4life Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-Februar-2008
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2009 kl. 02:04

Hej Bigboy hvis du kigger bag på tv'et, kan du se hvad lande DVB-S tunerne er tiltænk til, mener på en v10 at du kan vælge findland, østrig og tyskland for at aktivere DVB-S tuneren.
Link til billede af bagsiden på en v10 http://img38.imageshack.us/img38/7296/dsc08241s.jpg

Ved ikke om det er rigtig, men i tyskland køre de hvis kun med mpeg2 på DVB-T siden ?
Så hvis det er rigtig med tyskland, ville jeg vælge findland da jeg mener de køre med Mpeg4 på DVB-T nettet?
Er ikke sikker men det er der vel en venlig sjæl som kan rette mig på.

P.s. Først vælger du menu sprog til dansk også vælger du hvad land tv'et skal sættes op til. Derefter kan du retter i instillinger / sprog hvordan lyd1, undertekster1 og texttv skal være evt. dansk.

Mvh.
Tuborg

Panasonic TH-P50VT20

Panasonic TX-32LXD70FA

Panasonic DMR-EH67EC-K

Panasonic DVD-S53EC-K
Til top
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2008
Sted: Silkeborg, DK
Point: 541
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2009 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af Bigboy Bigboy skrev:

Findes der en nemmere måde at aktivere DVB-T tuneren på en Panasonic V10, end ved at nulstille det til fabriksindstillinger og så vælge Tysk sprog?

Jeg har tjekket service menuen, men det er ikke ret meget, der kan stilles. Jeg havde håbet på lidt flere muligheder, f.eks. at Audio Out kunne sættes til at følge volumenkontrollen - Ville være nice.

Prøv evt. at skrive eller ringe til PPradio i Århus. De var nogen af de første der meldte ud at der var DVB-S i V10 selvom det ikke var i de første specs fra Panasonic.

De er til at snakke med og har måske et godt råd.

Men, virker den ikke hvis man bare vælger Danmark? (Har selv et G10 og har ikke erfaring med V10)

M.V.H.

THMhome

Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N
Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2

Til top
Bigboy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 07:44

Undskyld, det var DVB-S jeg mente. Har rettet det i det originale indlæg.

Problemet er, at man ikke kan vælge land efter at man har gjort det første gang under opstartsmenuen. Alternativt må jeg nulstille det og starte forfra.

Er der forskel på fabriksindstillinger og de indstillinger der er ved levering (tror det ikke selv, men man kan aldrig vide)?

Redigeret af Bigboy - 20-August-2009 kl. 07:47
Mvh.
PT

Panasonic TX-42V10e
Hitachi PJ-TX100
KEF 5.1 surround
Til top
Bigboy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 19:37
Så har jeg startet forfra med fabriksindstillinger, så landet kan sættes til Tyskland. Det er bøvet, at ladet ikke kan ændres efterfølgende; alternativt at man kan slå DVB-S tuneren til med en indstilling. Måske kan Panasonic tage den med i næste FW-opdatering.
Mvh.
PT

Panasonic TX-42V10e
Hitachi PJ-TX100
KEF 5.1 surround
Til top
Kiwa1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-December-2008
Sted: Søborg, Danmark
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 20:24

Jeg fik oplyst af en panasonic forhandler at jeg skulle vælge Tyskland - såfremt DVB-S tuneren skulle aktiveres. Først finder den alle satelitkanalerne, dernæst går den videre og finder DVB-T kanaler, DVB-C og eventuelle analog kanaler. Det tager lang tid - med min opsætning hvor der er 3 forskellige satelitpositioner - tog det godt 1 time.

Til brug for kun DVB-C anbefalede han at vælge Sverige efterfulgt af hovedstadsområdet - for at få de bedste EPG detaljer med.

Jeg mener bestemt, at det var muligt efterfølgende at ændre på bla. lydniveauet individuelt. Prøv at rediger i de fundne kanaler.

Alt virkede meget upåklageligt - ærgeligt at jeg blot afprøvede fjernsynet som var en indflytningsgave til sønnike - er lidt misundelig Har selv en nu 5 år gammel NEC plasmaskærm - der er virkeligt sket noget på 5 år, selvom den gamle stadig står ganske fint.

Hilsen Kim

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu