cholm skrev:
Slutteligt forstår jeg ikke, at jeg ikke kan tænde mine apparater enkeltvis med power-knappen på fjernbetjeningen. Den har lagt tænd/sluk som en af de funktioner jeg finder ved at bladre igennem displayet. |
Stop, stop.. Hvis du klikker på Devices på fjernbetjeningen og finder tænd og sluk af apparaterne manuelt, så husker fjernbetjeningen ikke om apparaterne er tændt eller slukkede i forvejen og så har du balladen med at lade aktiviteterne styre tingene..
Strengt taget bør du holde fingrene fra Devices knappen, det er nødløsningen når du vil et eller andet helt specielt der ligger udover det du har lavet som aktiviteter.
Tænd og sluk af apparaterne bør styres via aktiviteterne. Fjernbetjeningen husker selv hvilke apparater der er tændte og slukkede og sender kun ændringerne ud når du skifter aktivitet. Powerknappen på fjernbetjeningen bruges kun til at slukke ned for det hele molevitten når du er helt færdig og på vej ud af stuen.
Jeg fangede heller ikke konceptet med aktiviteter i starten og tænkte på min harmony som sådan en klassisk multifjernbetjening hvor man manuelt skifter mellem apparater. Første skridt videre er at glemme knappen Devices eksisterer..