|
Akustik behandling af bio rum! |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Highway ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2007 Sted: Dominican Republic Status: Offline Point: 299 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-April-2016 kl. 15:42 |
Hej.
Jeg er igang med at planlægge hvordan jeg skal lave egen akustik behandling af bio rum. Det er både aborbering og diffusion. Løsningen skal kunne ophænges på væggen så altså ikke indbygget i væggen. Det kunne være super fedt hvis nogen havde lyst til at smide nogle billeder op af deres lsninger til inspiration - bare rolig, jeg kopierer ikke:) Som udgangspunkt er jeg ikke helt vild med at hænge "plader" op med aborbering eller andet bagved et højtalerstof... Håber nogen har nogle fede løsninger som kan inspirere! |
|
![]() |
|
Wish ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Juni-2010 Status: Offline Point: 207 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej!
Jeg skal lige være med her, løsningen skal kunne hænges på væggen, men du er ikke vild med at hænge plader op? Hvordan skal det forstås? Selv valgte jeg at få lavet et akustikloft som gav virkelig meget (selvom processen langt fra var uden komplikationer) og et stort, tykt gulvtæppe på gulvet. Jeg kunne nok godt bruge lidt diffusion, men så nørdet er jeg ikke gået til værks... endnu ![]() Absorberingsplader behøver ikke være grimme og sorte, man kan få lavet dem med motiver, f.eks. film-plakater eller hvadend man nu føler for. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Du kan jo beklæde rummet med "Tobleroneskum", men det fjerner ikke unoder i de dybe toner. Der skal der bruges mineraluld bag stof, og det er ikke kønt med 10 cm dybe kasser. Hvis du istedet kan sætte et træskelet op på væggene, kan mineralulden "forsvinde" helt.
|
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1320 |
Du kan tage et kig på min biotråd, og se hvordan jeg har gjort. Men hvis du vil ha en løsning der kan hænge på væggen, men alligevel ikke hænge noget op på væggen, kan jeg ikke regne ud hvad det, du har forstillet dig???
Jeg bryder mig ikke så meget om et diffust lydbillede, og har bygget min bio efter optimal lyd på een plads, så derfor er jeg gået uden om diffusere. Men hvis du gerne vil give god lyd på alle pladser, er diffusere en nødvendighed. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |