recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Akustik forbedring lavpraktisk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Akustik forbedring lavpraktisk

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 16:39
Koner...hvor mange :D ja la os udstille kællingen i bioen.. Gerne uden tøj
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 17:36
Dnpy - det er ikke så udpræget. Men den har jeg tidligere været faldet i:-).
Det er mere som hvis sub'ens crossover var for højt og lige netop kunne anes i subwooferen.
Problemet er bare at det er det ikke:-).
Kan faktisk ikke høre det i den enkelte højtaler. Først fra mit sweetspot og omkring centeren.
Jeg har billeder, men desværre nogle af granit, så de er ikke nemme at isolere:-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 17:36
Mht bløde materialer, så var det derfor jeg tænkte om et tæppe bare under sofaen kun, kunne give lidt..
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 17:40
Det var de her billeder vi kom fra.......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Maj-2011
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 18:06
https://www.youtube.com/watch?v=raAyF5ksbkk
https://www.youtube.com/watch?v=i_DQWB0mAOo
Bare se disse 2 videoer, der er alt den hjælp du behøver.
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Dnpy - det er ikke så udpræget. Men den har jeg tidligere været faldet i:-).
Det er mere som hvis sub'ens crossover var for højt og lige netop kunne anes i subwooferen.
Problemet er bare at det er det ikke:-).
Kan faktisk ikke høre det i den enkelte højtaler. Først fra mit sweetspot og omkring centeren.
Jeg har billeder, men desværre nogle af granit, så de er ikke nemme at isolere:-)

OK. Det kan også ske hvis center lyden også kommer ud i sidehøjttalerne, hvis surround lyden ikke er mikset rigtigt. Jeg har oplevet det et par gange på DRs kanaler. Det give lidt samme effekt men mindre udpræget. Ellers ved jeg ikke rigtig hvad det kan være. Måske er det akustikken som du er inde på.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 18:51
Det kunne nemlig lyde lige præcis som svag center lyd i fronterne, men det er der ikke.

Jep jeg skal få uploaded nogle
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 19:06

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 19:07
Under venstre baghøjtaler (sidste billede har jeg også haft subben stående, men pt er der ingen ting)
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 19:17
Du/I bor sgu flot.. Men damn et indgreb der skal til for at rette op på akustikken..
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 19:24
Jeg har ingen ambitioner om at komme noget helt til livs:-). Det er urealistisk ift hvad jeg vil bruge og hvor meget det kan/må fylde. Mit tv hjørne her er rimelig kompakt allerede efter omflytning:-).

Jeg overvejer dog at få noget væg hæng til min center og så stille diverse maskine væk, så det kun er fronter og center der er på væggen, så måske det kan gøres noget på den væg, som samtidigt kunne være lidt dekorativt?

Og mange tak iøvrigt:-).
Til top
ElCapitano Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-April-2011
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ElCapitano Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 19:45
I vores køkken har vi haft lidt problemer med akustikken.
Et par billeder herfra gjorde problemet meget mindre.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu