|
Akustik forbedring lavpraktisk |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Ole_M ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2014 Sted: Danmark Status: Offline Point: 416 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Koner...hvor mange :D ja la os udstille kællingen i bioen.. Gerne uden tøj
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Dnpy - det er ikke så udpræget. Men den har jeg tidligere været faldet i:-).
Det er mere som hvis sub'ens crossover var for højt og lige netop kunne anes i subwooferen. Problemet er bare at det er det ikke:-). Kan faktisk ikke høre det i den enkelte højtaler. Først fra mit sweetspot og omkring centeren. Jeg har billeder, men desværre nogle af granit, så de er ikke nemme at isolere:-) |
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Mht bløde materialer, så var det derfor jeg tænkte om et tæppe bare under sofaen kun, kunne give lidt..
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Det var de her billeder vi kom fra.......
Klaus |
|
![]() |
|
martin_p ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Maj-2011 Status: Offline Point: 852 |
https://www.youtube.com/watch?v=raAyF5ksbkk
https://www.youtube.com/watch?v=i_DQWB0mAOo Bare se disse 2 videoer, der er alt den hjælp du behøver.
|
|
![]() |
|
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
OK. Det kan også ske hvis center lyden også kommer ud i sidehøjttalerne, hvis surround lyden ikke er mikset rigtigt. Jeg har oplevet det et par gange på DRs kanaler. Det give lidt samme effekt men mindre udpræget. Ellers ved jeg ikke rigtig hvad det kan være. Måske er det akustikken som du er inde på. |
|
![]() |
|
Det kunne nemlig lyde lige præcis som svag center lyd i fronterne, men det er der ikke.
Jep jeg skal få uploaded nogle |
|
![]() |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
Under venstre baghøjtaler (sidste billede har jeg også haft subben stående, men pt er der ingen ting)
|
|
![]() |
|
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
Du/I bor sgu flot.. Men damn et indgreb der skal til for at rette op på akustikken..
|
|
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
|
![]() |
|
Jeg har ingen ambitioner om at komme noget helt til livs:-). Det er urealistisk ift hvad jeg vil bruge og hvor meget det kan/må fylde. Mit tv hjørne her er rimelig kompakt allerede efter omflytning:-).
Jeg overvejer dog at få noget væg hæng til min center og så stille diverse maskine væk, så det kun er fronter og center der er på væggen, så måske det kan gøres noget på den væg, som samtidigt kunne være lidt dekorativt? Og mange tak iøvrigt:-). |
|
![]() |
|
ElCapitano ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-April-2011 Status: Offline Point: 145 |
I vores køkken har vi haft lidt problemer med akustikken.
Et par billeder herfra gjorde problemet meget mindre. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |