recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Akustik forbedring lavpraktisk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Akustik forbedring lavpraktisk

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 255
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 19:55
Prøv at klappe i hænderne i tv afdelingen.
Så tag alle jeres dyner og tæpper og hæng dem op på væggene (bind dem fast i beslagene til persiennerne, hold dem oppe med en kost, brug et stativ eller pt par venner)
Klap igen så har du forskellen, du vil opdage at der skal rigtig meget til før det batter noget, det er ikke bare et rockwoll bat eller 2 på en væg.
Hvis du virkelig vil have noget der gør en forskel uden at plastre alle vægge og hjørner til med opfindelser - skift loftet til et akkustikloft, det fylder ikke i rummet og du vil aldrig fortryde det, den forskel det giver kan ikke købes i elektronik.
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 22:45
Er gulvet beton med parket ovenpå, eller rigtig gammeldags trægulv af planker og hulrum under?

Højre / venstre højttaler op på en flise med gummi ned mod gulvet og spikes/solid forbindelse til højttalerne. Flyt dem gerne lidt længere ud fra væggen.

Formoder at møblet er af massivt træ, er det et let møbel af tynd plade og finer, så er det ud!
Prøv at flyt centeren ud til forkanten af møblet, ændrer det på lyden?

Hvor meget runger din radiator, når du spiller højt?

Alle møbler er med til at bryde lyden. Et dit møbel af solidt træ, vil det kun gøre det værre at fjerne det. Sofaen dæmper godt, et tykt gulvtæppe vil altid hjælpe lidt, sammen med et akustikloft.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 23:05
Det er beton/membran/egeparket.

Altså spikes fra fronter og direkte på en flise, der eks har damping feet under sig?, må lige prøve med lidt større afstand til bagvæg. Det samme med center. Har dog prøvet at flytte til forkant, uden nogen ændring.
Tv møblet er 40mm massiv eg og vejer vel ca 100kg.

Jeg hører ingen rungen fra radiatoren faktisk, men spiller dog heller ikke sindsyg højt.

Et tæppe, vil det have en effekt, hvis det kun er skåret i størrelsen så det ligger under sofaen kun og ikke ude på selve gulvet under bordet osv.?
Mange gode svar:-)
Til top
Blix Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-August-2013
Sted: Silkeborg
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2014 kl. 10:07
Billige kork bord skåner fra ikea hjalp gevaldigt på mit dls setup. Ca 1cm tykke. Brugt til både mine gulv højtalere og satte det under min center også. Gik fra en mudret og buldrende bas til en meget mere præcis bas. Men bedst var at der kunne forekomme en forstærkende effekt i bassen som gjorde det belastende at se film. Ihvertfal en mulighed. Kostede næsten gratis i ikea 😊😊😊 :)
Til top
elovelo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Maj-2005
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elovelo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2014 kl. 16:04
Der er flere firmaer der lever af at sælge og vejlede om akustløsninger. 
Prøv at google akustik.. 

Jeg er sikker på at de kan vejlede om din akustik. 

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu