recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Akustik i lejlighed
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Akustik i lejlighed

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kvaaen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kvaaen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Akustik i lejlighed
    Sendt: 22-Januar-2021 kl. 08:45
Hej alle,

Jeg er for nylig flyttet ind i en ny bygget lejlighed hvor i der er rimelig dårlig akustik. :-) Det runger. Især når min 20 mdr. datter bruger sin "udestemme".

Jeg overvejer derfor nogle akustikbilleder. Men jeg syntes godt nok, at de er dyrer. Uanset om jeg får printet egne eller købe nogle færdige.

Så jeg er lidt på jaft efter en billigere løsning og er derfor åben for forslag.
Jeg fik en tanke, som går ud på at købe et akustik lærred og få min datter til male på det. En god omgang finger maling.
Men jeg kan ikke umiddelbart finde nogen steder hvor jeg kan finde akustiklærred man kan male på.

Kender i til noget, eller har i noget i kan anbefale? 
Mvh.

Anders Nielsen
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6971
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2021 kl. 09:19
Lidt tæpper på gulv 

Og akustik billeder på væg hjælper en del

Nye boliger er desværre meget plaget hvis man ikke har brugt akustik lofter
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2021 kl. 09:22
Store tunge møbler, møbler langs væggene, bogreoler med maser af forskellige møbler. Tæpper på gulvet og gardiner.......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Kvaaen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kvaaen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2021 kl. 09:24
Lever desværre lidt minimalistisk i mit møbelvalg. Hvilken næppe hjælper på akustikken. 
Vil helst ikke have tæpper, for så kan min robot støvsuger ikke vaskegulvet. :-P 

Mvh.

Anders Nielsen
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6971
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2021 kl. 09:31
Oprindeligt skrevet af Kvaaen Kvaaen skrev:

Lever desværre lidt minimalistisk i mit møbelvalg. Hvilken næppe hjælper på akustikken. 
Vil helst ikke have tæpper, for så kan min robot støvsuger ikke vaskegulvet. :-P 


Så må du leve med den triste akustik.

Der skal gøres en indsats for at afhjælpe problemet Wink
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2021 kl. 09:38
Hvis du maler på et akustik lærred, lukker du få gennemgang af lyd - så vil det ikke længere virke :-(

Vi har selv Rockfon Sonar B loft - det virker bare (men er ret dyrt)

Fordelen ved et par akustik billeder er at du kan tage dem med dig hvis du flytter - der er også flere der har lavet dem selv...

Her er måske også lidt inspiration at hente (har intet med det at gøre)
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2021 kl. 09:41
Du finder nogle store svæveramme indrammede fotografier. Det virker!

Jeg fik en hørbar virkning ved at skifte et stort skifteramme med glas billede ud med et stort foto i svæveramme over sofaen.


Redigeret af Munch - 22-Januar-2021 kl. 09:46
Til top
Kvaaen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kvaaen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2021 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:


Her er måske også lidt inspiration at hente (har intet med det at gøre)

Det her er fedt! Der er da bestemt inspiration at hente. Må jeg kigge ind i. 
Mvh.

Anders Nielsen
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2021 kl. 12:34
brug alpha akustik de har nogle gode løsninger til loftet. Vi fik lagt på loftet og det er det billigste i forhold til væg, da det skal være mindre holdbart

Det kan klart anbefales at få lavet, så snart efterklangen når under 0,5 sek er det et halt andet rum at være i
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2021 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Oprindeligt skrevet af Kvaaen Kvaaen skrev:

Lever desværre lidt minimalistisk i mit møbelvalg. Hvilken næppe hjælper på akustikken. 
Vil helst ikke have tæpper, for så kan min robot støvsuger ikke vaskegulvet. :-P 


Så må du leve med den triste akustik.

Der skal gøres en indsats for at afhjælpe problemet Wink

Man kan sagtens akustik regulere uden brug af tæpper. Men ja, det kræver en indsats. 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2021 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Hvis du maler på et akustik lærred, lukker du få gennemgang af lyd - så vil det ikke længere virke :-(



Man kan godt male akustikbilleder. Men det skal være med noget bestemt maling. 
Til top
Wish Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juni-2010
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2021 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

brug alpha akustik de har nogle gode løsninger til loftet. Vi fik lagt på loftet og det er det billigste i forhold til væg, da det skal være mindre holdbart

Det kan klart anbefales at få lavet, så snart efterklangen når under 0,5 sek er det et halt andet rum at være i


Sådan en lofts-løsning er nok ikke i budgettet hvis man syntes at akustik-billeder er dyre.

Noget andet er så at jeg ikke kan anbefale alpha akustik, vi fik lavet loft af dem og selvom effekten var god, dryssede det der puds ned fra loftet flere ÅR efter det blev lavet.

En stor flyder-sofa, et par tæpper og et stort akustik-billede er den løsning jeg har valgt.

Det er nemt, fleksibelt og overkommeligt prissat.

Illux laver pæne billeder og jeg syntes Akuarthome også ser lovende ud.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu