recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Akustik i stue til bedre "bio"-lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Akustik i stue til bedre "bio"-lyd

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2014 kl. 12:34
I mange tilfælde sker der ikke noget (dårligt) ved at lægge absorbtion på fx hele loftet. Hvis det ikke er nok, kan du så begynde at lave noget på væggene. 

Et godt sted at høste erfaringer er lydmaskinen.dk hvor der er rigtig mange (hjemme)studieejere der har gjort sig en masse erfaringer. Der findes også guide til hvordan man kan bygge sine egne absorbenter. 

Tricket med spejlet er i øvrigt fint nok. 
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 19:35
Akustik i en stue er vanskeligt uden det bliver dominerende visuelt.
 
Jeg valgte at bygge en slags svævende væg som jeg har beklædt med stofpaneler, således de akustiske tiltag er skjult bagved. Endvidere fik jeg plads til nogle subs og surround back HT i den væg bagtil. Jeg har også en akustikvæg foran. Det har gjort store forbedringer som er hørbare og målbare.
 
 


Redigeret af submaniac - 19-Februar-2014 kl. 19:36
Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2014 kl. 22:05
Jeg syns det er et super spændende emne, men er ked af at sådan noget tit ender i mundhuggeri osv :-(

Jeg skal selv igen med at lege lidt med det i min bio, og er i den forbindelse stødt på disse 2 podcast's fra Home Theater Geek som jeg syns er rigtig fine til at få en igang.

http://twit.tv/show/home-theater-geeks/177

http://twit.tv/show/home-theater-geeks/178

De kræver selvfølgelig at man kan følge med på engelsk, og jeg vil anbefale at man ser videoen og ikk kun hører den, for der er nogle meget godt tegninger og diagrammer ind imellem.

Edit: Jeg har netop nu opdaget at emnet var nogle måneder gammelt, men håber da det kan bruges alligevel :-P


Redigeret af spanky - 23-Juni-2014 kl. 22:08
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu