|
Akustik! Kan skumgummihynder bruges? |
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Forfatter | ||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
||
![]() |
||
martin_p ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Maj-2011 Status: Offline Point: 852 |
|
De videoer er guld værd
|
||
![]() |
||
martin_p ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Maj-2011 Status: Offline Point: 852 |
|
Har du fået set nogle youtube videoer Kampus?
|
||
![]() |
||
jacobthor91 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2012 Sted: ikast, danmark Status: Offline Point: 673 |
|
Jeg har set den første, virkelig rigtig god og brugbar viden. Tak for links.
Jeg har forsøgt at lave nogler målinger i min bio med room eq, det er godt nok indviklet, men kommer da igennem det stille og roligt. Startede med min sub, men fandt så ud af at det kræver en seperat eq, da jeg ikke kan ændre noget på min marantz, nogen der kan anbefale noget eq til sub? |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Ja ti min af de to første. Hvornår er der noget brugbar viden? Mangler tiden lige nu hvor ting skal på plads efter flytningen. Redigeret af Kampus - 26-November-2014 kl. 20:54 |
||
![]() |
||
|
Jamen det er faktisk hele videoen der er brugbar, han kommer med små fif til placering af akustiske tiltag for at optimere lyden, udfra deres erfaring.
|
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
|
Hvad er budget? Afgørende faktor når der skal gives råd :) Hvis du ikke vil bruge så meget, kan jeg anbefale Behringer DCX2496. Den kan styre op til 6 subs (med både global og individuel EQ på hver sub) og kan styres via PC. Tror faktisk at REW understøtter at sende beregnede filtre direkte til den, men er ikke sikker. EDIT: Den koster 1800'ish. Indlæringskurven på REW er lidt stejl, men det er et uundværligt værktøj hvis man vil have det hele i skabet.
Redigeret af Jonas_h - 27-November-2014 kl. 06:24 |
||
![]() |
||
Chromax ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-April-2006 Status: Offline Point: 93 |
|
Jeg brugte selv for år tilbage en Behringer DEQ2496 i et stereo setup. Deres moduler er ganske fremragende og så får man virkelig bang for the buck! Hvis du vil ofre lidt mere på det, så kan du også se på en Dirac miniDSP Jeg er dog ikke sikker på hvilket modul man bruger til sub, men det afhænger nok af hvordan du har tilsluttet din sub. Husk at optimal sub placering er nok mere vigtig end tilføjelse af EQ! ![]() |
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
|
Jeg bruger også DEQ2496 men DCX2496 er så meget mere powerfull og fleksibel. Kan ikke se nogle grunde til at vælge DEQ'eren. Og er meget enig mht. at sub-placering trumfer EQ. Her er REW dog også et uundværligt værktøj :)
|
||
![]() |
||
|
Jeg har placeret mine 2 subwoofere i midten af hver sidevæg, og det har givet mig det ønskede resultat. Nu ved jeg godt det ikke er så optimalt, da du Kampus har dit anlæg i stuen.
|
||
![]() |
||
jacobthor91 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2012 Sted: ikast, danmark Status: Offline Point: 673 |
|
Budgettet er nok omkring de 2000, og den der Behringer DCX2496 ser meget spændende ud, men de stik typer der er bagpå kender jeg intet til. Min sub og forstærker benytter sig af rca mener jeg det hedder, findes der kabler som går fra rca over til det der skal bruges sammen med Behringer DCX2496.
Jeg skal lige have mine målemic hjem, også skal jeg igang med at finde den bedste placering for min sub. Nogen der ved om Behringer DCX2496 kan arbejde sammen med room eq. |
||
![]() |
||
Chromax ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-April-2006 Status: Offline Point: 93 |
|
Ja, real time analyzer i REW, giver et ordenligt billede af sub placering. Det, samt korrekt toe-in og placering af højtalere, kan løfte lydbilledet dramatisk. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |