recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Akustik loft
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Akustik loft

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2012 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af Precious Precious skrev:

Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

så den blev lavet med den minimalistiske stil med gips lofter høj til kip osv... der er nok en af de STØRSTE fej jeg har lavet ... akustiken er mega dårlig ... jeg kan slet ikke få gleder af min dyre ydstyr...og jeg vil sikker  bliver nød at laver drastiske andtinge med loft ,, og der kommer til at koster kasse igen... samt masse svineri i nyt hus ...
så godt råd er tenk dig godt om og tag de diskutioner med konen som der skal tages...Wink


Brugte du blot normalt gips eller akustisk gips? Personligt skal jeg igang med samme projekt, og håber at det akustiske loft er okay til stue/hjemmebio.

der er to læg normal gips.. du kener der "bo bedere" stil super flot ,, men til akustiken i nyt hus Thumbs Down,,

hvis du med  akustisk gips mined den gips med huler i ,, så er der bedere and normal gips ,,, men slet ikke nok til hifi entusiast... problem med akustisk gips er at den har de "hylder " på ca 25-35 % er overfede og der er der hvor den virker men rasten af plader fungere som normal gips... fordel med troldtek er at den apsorbere lyd  nesten 100% over hele plades overflade ...

problem med troldtek er nok at ikke alle synes at den er flot nok (inklusiv mig selv) men nu er jeg blevet klogere og hvis jeg skule byge nyt hus igen så vil jeg vælger den hel klar...
jeg overvejer at andre på nogen af vores lofter i huset selvom der vil koste kasse nu....Angry
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 10:01
Der findes løsninger fra Rockfon der er lige så effektive som Troldtek (og efter min mening noget pænere), men de vil så ikke se ud som en spartlet overflad. Man vil kunne se segmenterne, men på afstand synes det er ikke af meget. 

På min arbejdesplads er det meget udbredt både i forbindelse med kontorarealer og lydstudier/målerum, og fungerer rigtig godt.

En anden løsning kunne være at købe nogen terrrænbatts og beklæde dem med stof og så hænge dem op. Det er super effektivt, og man har stor indflydelse på udseeendet. 
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Der findes løsninger fra Rockfon der er lige så effektive som Troldtek (og efter min mening noget pænere), men de vil så ikke se ud som en spartlet overflad. Man vil kunne se segmenterne, men på afstand synes det er ikke af meget. 

På min arbejdesplads er det meget udbredt både i forbindelse med kontorarealer og lydstudier/målerum, og fungerer rigtig godt.

En anden løsning kunne være at købe nogen terrrænbatts og beklæde dem med stof og så hænge dem op. Det er super effektivt, og man har stor indflydelse på udseeendet. 

Spændende. Hvilke Rockfon løsninger er det du nævner? Smile
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 15:06
Vi var ude og se udstillingen i Byggecentrum i Ballerup idag, og det ender nok med Troldtekt. Min kæreste kunne godt se fordelen ved det, og snakkede om at vi måske skulle have det i hele huset Smile
Så ingen ko på isen der Smile
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Vi var ude og se udstillingen i Byggecentrum i Ballerup idag, og det ender nok med Troldtekt. Min kæreste kunne godt se fordelen ved det, og snakkede om at vi måske skulle have det i hele huset Smile
Så ingen ko på isen der Smile


Fornuftigt valg. Smile

Det kan jo også laves med en gips kant ud til ydervægge, og så TroldTekt imellem. Altså en såkaldt bordt. (ved ikke hvordan det staves Embarrassed)

Eller med egelister mellem hver plade.

Ja, mulighederne er uendelige, hvis man lige gør sig lidt tanker.
Det kan ihvertfald kun anbefales med akustik lofter, der er mange der fortryder de "bare" valgte gips gips gips gips gips og til sidst gips. Smile
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE
Stereo setup - NAD C372 - DALI 850
Til top
jj79 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-August-2010
Sted: Vejen
Status: Offline
Point: 539
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jj79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2012 kl. 14:38
Hey - liver lige lidt op i denne tråd igen, håber det er ok med trådstarterWink
 
Går selv i tanker om at træloftet skal udskiftes og har i den omgang kig på "HBC heradesign superfine" som jeg synes ligner troldtekt til forveksling, men til halvdelen af prisen...
 
Nogen der har erfaring med dette(her tænkes akustik) kontra troldtekt?


Redigeret af jj79 - 05-September-2012 kl. 10:58
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2012 kl. 15:13
Interessant hvis det har samme effekt til billigere pris Smile
Til top
jj79 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-August-2010
Sted: Vejen
Status: Offline
Point: 539
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jj79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2012 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Interessant hvis det har samme effekt til billigere pris Smile
Det var jo også min tanke ja - har fundet ud af at 10-4 trælast fører dem begge - men stoler ikke helt på de sælgere derude - de har det med at fremhæve det de får bedst avance på - så vil gerne have lidt bruger erfaringer med i bagagen Wink
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2012 kl. 19:07
Hey hey.

Jeg har lige købt TroldTekt til 100 kr pr. plade incl moms.
Så det er langt fra halv pris. Wink

Men umiddelbart ligner det samme produkt ja.

Mvh. Rasmus
Til top
jj79 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-August-2010
Sted: Vejen
Status: Offline
Point: 539
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jj79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2012 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af fausing fausing skrev:

Hey hey.

Jeg har lige købt TroldTekt til 100 kr pr. plade incl moms.
Så det er langt fra halv pris. Wink

Men umiddelbart ligner det samme produkt ja.

Mvh. Rasmus
Hey Rasmus
 
Okay - må jeg spørge hvor du har købt dem?
 
Har indtil videre kun tjekket i stark og her var de ikke lagerførende i ultrafin, så det var en skaffevare til 175kr pr m2 - dog kunne jeg få alm fin til 70kr pr m2 - ved ikk lige helt hvad det er pr plade men mon ikk en plade ca er 0,7 m2 iflg min fornemmelseBig smile
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2012 kl. 19:51
Det er ved Schultz i Svendborg jeg har købt.
Men det er langt fra Skanderborg kan jeg godt se Embarrassed
Men mon ikke der er en i nærheden af dig der forhandler dem andre end Stark.
 
Hvor meget skal du bruge?
 
Rasmus
Til top
jj79 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-August-2010
Sted: Vejen
Status: Offline
Point: 539
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jj79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2012 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af fausing fausing skrev:

Det er ved Schultz i Svendborg jeg har købt.
Men det er langt fra Skanderborg kan jeg godt se Embarrassed
Men mon ikke der er en i nærheden af dig der forhandler dem andre end Stark.
 
Hvor meget skal du bruge?
 
Rasmus
Jo lige et stykke vej Big smile
 
Regner med at give xl og bygma et visit i den kommende uge, de står alle til at føre troldtekt, men er ikke sikker på om de er lagerførende i den ultrafine model - det kræves der inden jeg kan begynde at presse priser LOL
 
Havde regnet med at starte med stuen - så omkring 30 m2 i første omgang.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu