|
Akustik loft |
Besvar | Side <1234 7> |
Forfatter | ||
sani
Guld medlem Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
der er to læg normal gips.. du kener der "bo bedere" stil super flot ,, men til akustiken i nyt hus ,, hvis du med akustisk gips mined den gips med huler i ,, så er der bedere and normal gips ,,, men slet ikke nok til hifi entusiast... problem med akustisk gips er at den har de "hylder " på ca 25-35 % er overfede og der er der hvor den virker men rasten af plader fungere som normal gips... fordel med troldtek er at den apsorbere lyd nesten 100% over hele plades overflade ... problem med troldtek er nok at ikke alle synes at den er flot nok (inklusiv mig selv) men nu er jeg blevet klogere og hvis jeg skule byge nyt hus igen så vil jeg vælger den hel klar... jeg overvejer at andre på nogen af vores lofter i huset selvom der vil koste kasse nu....
|
||
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
||
opzouten
Guld medlem Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der findes løsninger fra Rockfon der er lige så effektive som Troldtek (og efter min mening noget pænere), men de vil så ikke se ud som en spartlet overflad. Man vil kunne se segmenterne, men på afstand synes det er ikke af meget.
På min arbejdesplads er det meget udbredt både i forbindelse med kontorarealer og lydstudier/målerum, og fungerer rigtig godt. En anden løsning kunne være at købe nogen terrrænbatts og beklæde dem med stof og så hænge dem op. Det er super effektivt, og man har stor indflydelse på udseeendet.
|
||
Sploink
Guld medlem Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Spændende. Hvilke Rockfon løsninger er det du nævner?
|
||
Sploink
Guld medlem Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Vi var ude og se udstillingen i Byggecentrum i Ballerup idag, og det ender nok med Troldtekt. Min kæreste kunne godt se fordelen ved det, og snakkede om at vi måske skulle have det i hele huset
Så ingen ko på isen der
|
||
fausing
Guld medlem Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Fornuftigt valg. Det kan jo også laves med en gips kant ud til ydervægge, og så TroldTekt imellem. Altså en såkaldt bordt. (ved ikke hvordan det staves ) Eller med egelister mellem hver plade. Ja, mulighederne er uendelige, hvis man lige gør sig lidt tanker. Det kan ihvertfald kun anbefales med akustik lofter, der er mange der fortryder de "bare" valgte gips gips gips gips gips og til sidst gips. |
||
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE Stereo setup - NAD C372 - DALI 850 |
||
jj79
Guld medlem Oprettet: 21-August-2010 Sted: Vejen Status: Offline Point: 539 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hey - liver lige lidt op i denne tråd igen, håber det er ok med trådstarter
Går selv i tanker om at træloftet skal udskiftes og har i den omgang kig på "HBC heradesign superfine" som jeg synes ligner troldtekt til forveksling, men til halvdelen af prisen...
Nogen der har erfaring med dette(her tænkes akustik) kontra troldtekt? Redigeret af jj79 - 05-September-2012 kl. 10:58 |
||
Sploink
Funktioner
Tak(0)
|
|
Interessant hvis det har samme effekt til billigere pris
|
||
jj79
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
fausing
Guld medlem Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hey hey.
Jeg har lige købt TroldTekt til 100 kr pr. plade incl moms. Så det er langt fra halv pris. Men umiddelbart ligner det samme produkt ja. Mvh. Rasmus |
||
jj79
Funktioner
Tak(0)
|
|
Okay - må jeg spørge hvor du har købt dem?
Har indtil videre kun tjekket i stark og her var de ikke lagerførende i ultrafin, så det var en skaffevare til 175kr pr m2 - dog kunne jeg få alm fin til 70kr pr m2 - ved ikk lige helt hvad det er pr plade men mon ikk en plade ca er 0,7 m2 iflg min fornemmelse
|
||
fausing
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er ved Schultz i Svendborg jeg har købt.
Men det er langt fra Skanderborg kan jeg godt se Men mon ikke der er en i nærheden af dig der forhandler dem andre end Stark. Hvor meget skal du bruge? Rasmus
|
||
jj79
Funktioner
Tak(0)
|
|
Regner med at give xl og bygma et visit i den kommende uge, de står alle til at føre troldtekt, men er ikke sikker på om de er lagerførende i den ultrafine model - det kræves der inden jeg kan begynde at presse priser
Havde regnet med at starte med stuen - så omkring 30 m2 i første omgang.
|
||
Besvar | Side <1234 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |