recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Akustik loft
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Akustik loft

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2012 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af jj79 jj79 skrev:

Oprindeligt skrevet af fausing fausing skrev:

Det er ved Schultz i Svendborg jeg har købt.
Men det er langt fra Skanderborg kan jeg godt se Embarrassed
Men mon ikke der er en i nærheden af dig der forhandler dem andre end Stark.
 
Hvor meget skal du bruge?
 
Rasmus
Jo lige et stykke vej Big smile
 
Regner med at give xl og bygma et visit i den kommende uge, de står alle til at føre troldtekt, men er ikke sikker på om de er lagerførende i den ultrafine model - det kræves der inden jeg kan begynde at presse priser LOL
 
Havde regnet med at starte med stuen - så omkring 30 m2 i første omgang.
 
Ja prøv det. Bare hold på at du skal have det til 80 plus moms. Smile
Det kan de sagtens give dig dem til hvis du holder på ikke at give mere.
Til top
jj79 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-August-2010
Sted: Vejen
Status: Offline
Point: 539
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jj79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2012 kl. 20:59

Det er også deromkring vi skal ned hvis det skal matche prisen på det andet, bare nogenlunde Tongue

Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2012 kl. 21:45
Ja. Ellers ringer jeg til stark og får en god pris til dig. Wink
Til top
michael79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2012 kl. 09:02
det kan godt være de ikke har det hjem det flest trølast handler kan få det hjem. så skulle man kunne stadit væk få en god pris. mere man køber det beder pris. eller så gider de ikke at handle med folk.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2012 kl. 09:53
Er der nogen som kender foskellen på troldtekt og så det træbeton de sælger i Jem&fix, sådan rent akustisk ?

Træbeton fra Jem&fix er noget billigere men virker også meget porøs, hvordan er det med Troldtekt ?
Til top
michael79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2012 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Er der nogen som kender foskellen på troldtekt og så det træbeton de sælger i Jem&fix, sådan rent akustisk ?

Træbeton fra Jem&fix er noget billigere men virker også meget porøs, hvordan er det med Troldtekt ?
 
Hej holde jer fra det det fra jem og fix tro det er for løs.
visd du skal have en del så kan det være at du kan få det billiger på en tømrerhandle. nu er jeg selv håndværker det har sin for del.
 
hvordan det er med troldtekt det er for det meste god og fast ude i kanten kan som tider være lidt løs inde på pladen.


Redigeret af michael79 - 02-September-2012 kl. 10:01
Til top
larsstampe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2012 kl. 10:04
Hej
Står også i samme sitiuation . hus fra 2006 med gips og træls akustik både til musik og børn som leger/larmer og når man har gæster :(
 
Har også kigget på diverse produkter. men hvordan monterer i hvis i har gips i forvejen.
Skal det gamle ned ?
Kan det monteres under det eksisterende ? hva så med vægt og forskalning som man ikke kan se osv.
Og hvis i piller gips ned laver i så også ny forskalning som passer til de nye plade mål ?
 
Syntes der er mange overvejelser som ingen er helt sikker på .
 
mvh lars
Mvh
Lars
Til top
michael79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2012 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af larsstampe larsstampe skrev:

Hej
Står også i samme sitiuation . hus fra 2006 med gips og træls akustik både til musik og børn som leger/larmer og når man har gæster :(
 
Har også kigget på diverse produkter. men hvordan monterer i hvis i har gips i forvejen.
Skal det gamle ned ?
Kan det monteres under det eksisterende ? hva så med vægt og forskalning som man ikke kan se osv.
Og hvis i piller gips ned laver i så også ny forskalning som passer til de nye plade mål ?
 
Syntes der er mange overvejelser som ingen er helt sikker på .
 
mvh lars
 
hej den bestet løsning er at tage det gammel ned. men så kan det være ind delling af det gammel forskælling passer nok ikke side vis. afstanden passer fra midt til midt er nok par 30 cm.
en anden måde er at sænke loften ned af men så skal du have loft højde nok til det så du kan få en lag rockuld i mellem. men det griber mere med sig el skal laves lidt om.
det med vægten af hænger over godt fat det få i spærer. lag på lag er ikke super godt. brændmand kan held ikke li det.
mvh en tømrersvend
Til top
jj79 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-August-2010
Sted: Vejen
Status: Offline
Point: 539
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jj79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2012 kl. 10:56
Hey igen - til info har jeg lige været til momsfri søndag i Silvan, hvor jeg fik Troldtekt til 88kr pr plade - så valgte det sikre når vi kom ned i det prislejeWink
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2012 kl. 11:22
Super.Smile
Så skal jeg lige en tur på trælasten imorgen og have mine ned i den pris. Wink
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2012 kl. 11:36
Silvan har -20% på alt i dag
Til top
larsstampe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2012 kl. 18:34
Hej
 
Michael79. Tak for dit svar. Men fandt også dette efterfølgende
 
Hvad siger du/i til det . Det er jo alt lige noget nemmere
 
troltex på eksisterende gips
 
Mvh
Lars
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu