|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Korrekt akkustik, (hvis vi skal være meget firkantet), kræver, at INTET rører sig i rummet. Dvs. møbler, stole, skamler osv. forbliver på deres position, altid. Ellers ændre akkustikken sig. Nej det er ikke korrekt med æggebakker, men det hjælper. Problemet med æggbakker er, (altså udover udseendet), at diffuseren bliver ukontroleret. Man opnår kun en dæmpning af spejlning af lyden, hvilket dog i sig selv er en voldsom stor gevinst, efter min mening.
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Jeg har fuldt ud forståelse for dit projekt. Og synes det er hammerende interessant, når folk går så meget op i det. (hvilket de også bør, når de har ofret sig meget på det). Jeg tror årsagen til at ikke nær så mange tænker på akkustikken, det er netop fordi det er så omstændigt. Alt skal oftest laves om, (vægge beklædes, hvis man ellers kan finde noget man kan holde ud af se på). Og så er der prisen. Det er en enormt speget affære, såvidt jeg husker. Og hvis man allerede har brugt mange penge på anlæg, så kan det måske være svært at finde de sidste til at fuldende det, som du gør.
|
|
![]() |
|
![]() |
Lige en detalje med de plader du har fundet. De er jo primært beregnet til at ændre akkustikken, alt efter hvad du skal afspille i det, (forskellige indstrumenter). Er det det du ønsker? Jeg havde fået forståelsen, at du har behov ud fra et fast formål, og derfor ikke behøver plader du kan skifte rundt på. Eller er valget på pladerne taget ud fra den designmæssige vinkel?
|
|
![]() |
|
onkeldunkel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 162 |
![]() |
Det hjælper ikke direkte på din opgave, men jeg syntes lige i skal se hvad en af mine venner har lavet i sin hjemme biograf. Han har for alvor tænkt akustikken ind i sin hjemmebiograf. Hvis i ikke allerede har set siden, så tror jeg i vil syntes det er interessant læsning http://home20.inet.tele.dk/audio/HomeTheater/HT.htm
|
|
Pioneer KRP-500A
Anthony Gallo A'Diva TI Anthony Gallo MPS Sub Onkyo 876 Logitech Squeezebox Duet(s) Logitech Harmony 895 Sony Playstation 3 Samsung SMT-H3126PVR |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |