|
Akustikloft - Rockfon, Troldtekt eller andet |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Februar-2013 kl. 20:58 |
Hej Alle
Jeg er i færd med at købe lejlighed og har fundet en som skal renoveres. Da jeg ligesom jer er en lyd/billednørd vil jeg gerne skabe nogle OK betingelser for mit anlæg. I den forbindelse regner jeg med at rive loftet ned og sætte nyt op som ovenikøbet hjælper med akustikken. Jeg har fået et fint tilbud på noget Rockfon Tropic R som jeg synes virker oplagt. Alternativet er ud fra min nuværende viden Troldtekt, som jeg har i min nuværende lejelejlighed. Jeg ønsker en overflade som er fin, men dog ikke så fin at det har overflade som en pudset overflade, hvilket jeg frygter Rockfonen vil være. Omvendt er mit kendskab til Troldtekt at de er nogle meget grove fibre som bliver brugt. Hermed får loftet udtryk som en hestestald. Dette er naturligvis ikke så fedt. Jeg vil derfor høre om nogle erfaringer på området og om der er nogle som kan foreslå nogle alternativer?
|
|
![]() |
|
SosFarum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Juli-2007 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 1023 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Troldtekt fås i flere "grovhedsgrader" og vi har den der hedder superfin i køkken og stue. Der er vist et billed af det i min bio tråd.
Ellers er du velkommen til at kigge forbi Frederikssund og se det. En anden mulighed en Byggecentrum udstillingen i Ballerup og vist nok Odense. |
|
![]() |
|
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Det ser udmiddelbart godt ud - kan jeg få dig til at ulejlige dig med at tage et billede af loftet når man står tæt på?
Hvad siger damen til loftet? - går ud fra et akustikloft har lav waf ift. de bobedre-glatte overflader man ser? Hvordan er virkningen? - tror du de mister virkning pga. den superfine struktur eller er det ikke noget synderligt?
|
|
![]() |
|
sani ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
jeg har netop monteret også troldtekt ultrafin i vores køkken og stue, i vores næsten nybygere hus hvor først blev brugt gips... bode mig og kone et enig at den giver rigtig god kotrast til den eller meget minimalistiske lok huset har ...og i den ultra fin udgeve er waf på plads også
|
|
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
Jeg valgte også Troldtekt super fin. Der er delte meninger om det, men jeg synes det er langt pænere end rockfon skinnesystem. Hvis man skal have rockfon eller Ecophon derhjemme skal det efter min mening være med skjulte samlinger.
Vælger du Troldtekt kan jeg klart anbefale at få det færdigmalet fra fabrikken. |
|
![]() |
|
Ok, det stemmer rimeligt med mine egne betragtninger. Jeg synes nemlig et glatpudset loft bliver en tand kedeligt - men flot ser det da ud på salgsopstillingerne..
Et sidespørgsmål - til Jonas og andre - men har i noget forlag til en god, billig(men først og fremmest god) AT dug? - jeg har set mange bruger Sheerweave, som også bruges som mørkelægning. Jeg er ikke ûbernørd - bruger pt. en hvid væg - men jeg vil ikke have problemer med hotspotting eller lign. Jeg får ikke plads til en AT opstilling, men jeg vil gerne fremtidssikre mig. Jeg har tænkt mig et lærred som p.las med masking og evt. hvor et canvasprint kan køre ned forbi når stuen skal fungere som opholdsstue.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |