recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - akustisk forbedring med termofelt no noice
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

akustisk forbedring med termofelt no noice

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: akustisk forbedring med termofelt no noice
    Sendt: 30-Oktober-2013 kl. 20:01
jeg faldte lige over dette produkt da jeg studerede nyt gulvtæppe til biffen

hvor er jeres mening om dette, tror i det kan have nogen effekt som arbsorbent, hvis ja, hvilket område af lyd spektret tror i ?

kan kun læse mig til at det kan dæmpe op til 26 db.

jeg spørger fordi jeg bygger bio i min kælder, hvor gulvet er bygget op af 20 cm høje lægter hvor der oven på er lagt 3 cm spånplade også kommer mit nuværende gulvtæppe. altså er der 20 cm fri luft under mit gulvtæppe og spånpladen.
jeg har lidt den tanke at dette fri rum fungere som akustisk forstærker ligesom en akustisk guitar, og dette vil jeg gerne til livs.

jeg havde tænkt mig at ligge de no noice elementer efterfulgt af mit nuværende gulvtæppe + plus det nye for at få en ordentlig tykkelse, men er dette forkert?

Til top
Tbent Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Oktober-2008
Sted: Næstved
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tbent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2013 kl. 20:57
Jeg er rimelig sikker på at det er trinlyd fra laminatgulve som No Noise dæmper med op til 26 dbA, men derved ikke sagt de ikke kan benyttes til andet.
Jeg ville blot lægge noget mineraluld i de 20 cm hulrum.

Redigeret af Tbent - 30-Oktober-2013 kl. 20:59
Sony 55XE9005
Nvidia Shield pro,
Google Tv, Marantz SR5013
Sony BDP-S550
Dali Fazon F5, Dali Motif, Beolab 4000, BK XLS300
Sonos Play5, Connect, Move
Server Asrock J4205 med Ubuntu
Til top
Hindsberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2008
Sted: Søborg, Kbh
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hindsberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2013 kl. 21:37

Har selv brug dette :http://www.stark.dk/produkter/gulve/tilbehoer/No-Noise-Extreme-Gulvunderlag/

Renoverede min lejlighed og valgte at lægge nyt træ gulv oven på mit bøge parket gulv....lagde dette fra stark imellem og det har hjulpet voldsomt ....

Førhen var der et ekko fra gulvet ( hul lyd....slab bas og unuancere lyd...)

Nu er ekkoet væk og gulvet føles og lyder som en massivt gulv.....ingen klager fra underboen og lyden er stram, klar og detaljeret....så ja det hjælper. Wink

Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2013 kl. 21:39
@trådstarter

Du har hævet gulvet 20 cm, og det har skabt et hulrum. Du er bange for at dette vil skabe resonans og andet skidt og kanel.. Hvis jeg har forstået dig ret, så vil jeg forslå dig at fylde hulrummet med mineral uld. Du skal ikke fokusere på gulvtæpper for at løse det problem. 
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2013 kl. 21:47
det bliver noget værre møg at skulle tage alle plader op da der er sat nye væge op af tidligere ejere, men hvis det er hvad der skal til må man vel igen, men hindsberg, hvad er der under dit trægulv? har du også hulrummet som jeg har? måske jeg skulle gå all in og både smide mineraluld ned under også til sidst smide disse no noise oven på spånpladerne?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hindsberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2013 kl. 22:00

Det er helt traditionelt gulv i etage byggeri fra midten af sidste århundrede...

Dvs...gulv direkte på gulvstrøer / lægter og ingen isolering... 

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hindsberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2013 kl. 22:06
Måskke det lige skal nævnes at det er beton / støbte dæk etagerne imellem 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2013 kl. 22:07
Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:

det bliver noget værre møg at skulle tage alle plader op da der er sat nye væge op af tidligere ejere

Du kunne vel også få blæst isolering ind?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2013 kl. 22:40
Ideen er at tæmme hulrummet med absorbere - uld. Man kan ikke dække det til, det skal fyldes.

Få noget lyd derind inden du brækker gulvet op. Find ud af om der er et problem og gør op med dig selv om du kan leve med det hvis der er.
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hindsberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2013 kl. 23:05
Af hvilken grund er gulvet hævet 20 cm fra eksisterene gulv.....vides dette ..? 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 00:21
Jeg har absolut ingen god forklaring på hvorfor gulvet er hævet 20 cm.

Jeg har hørt musik og set film i rummet, jeg er bare startet forfra da første resultat ikke var optimalt udsens mæssigt, og derfor vil jeg denne gang gå i dybden med det jeg nu kan.

Kan jeg bare få sprøjtet isolering under pladerne?

Så engang nogen som brugte pu skum til at isolere gulv med, kunne dette overvejes?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 06:04
Jeg ville få blæst papiruld ind.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu