recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Akustisk gradin
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Akustisk gradin

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2016 kl. 15:36
scene molton er absorberende. Og Deco molton er lyd transparent.

Hvis jeg ikke husker helt galt
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2008
Point: 1008
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2016 kl. 15:47
Super det prøver jeg at kigge på, men kan dette evt bruges til mit formål?

http://www.mtpro.dk/akkustikstof/1944-akustikstof-500g-calmuch-sort-300cm-bred.html

Redigeret af Vilstrup - 29-Marts-2016 kl. 19:34
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2016 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Preibe sceneteknik

hvad med jeres loft ? et arbsorberende loft gør en KÆMPE forskel

Vi har desværre både træ loft og gulv, ikke det bedste til en bio:-(
Mvh.

Vilstrup
----------------
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2016 kl. 16:41
Listeloft er ikke det værste. Det diffusere
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2016 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Listeloft er ikke det værste. Det diffusere

Jeg troede at træloft kunne være noget af det værste, når det også er en hård flade
Mvh.

Vilstrup
----------------
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2016 kl. 19:35
Hvad er forskellen på det molton som jeg har kigget på, som nok er alm. Molton 500gram og så scenemolton?
Mvh.

Vilstrup
----------------
Til top
Bruger udmeldt 29 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

Hvad er forskellen på det molton som jeg har kigget på, som nok er alm. Molton 500gram og så scenemolton?

Intet,det er det samme.. Det der er forskellen kan være vægten af stoffet.. Jeg selv bruger 300g scenemolton i begge mine ender for at mindske rumklang, og det har hjulpet voldsomt meget..

500g vil virke endnu bedre,MEN husk det er MEGET tungt stof, og kræver dermed ordentlige befæstninger,især 500g

Jeg har selv handlet her,da de danske butikker er ALT for dyre http://www.molton-markt.de/

Redigeret af Tsunamijhoe - 30-Marts-2016 kl. 20:42
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af Tsunamijhoe Tsunamijhoe skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

Intet,det er det samme.. Det der er forskellen kan være vægten af stoffet.. Jeg selv bruger 300g scenemolton i begge mine ender for at mindske rumklang, og det har hjulpet voldsomt meget..

500g vil virke endnu bedre,MEN husk det er MEGET tungt stof, og kræver dermed ordentlige befæstninger,især 500g

Jeg har selv handlet her,da de danske butikker er ALT for dyre http://www.molton-markt.de/

Fedt jeg har planer om at montere kroge i loftet som det skal hænge i, når det skal bruges.
Har dog taget den beslutning at jeg vil have 500g, så det bliver bestilt en af dagene:-)
Mvh.

Vilstrup
----------------
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19566
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 23:07
Kroge i loftet?
Det tror jeg at du vil fortryde, frem for at have det i en kraftig skinne, så du kan køre det til side.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Kroge i loftet?
Det tror jeg at du vil fortryde, frem for at have det i en kraftig skinne, så du kan køre det til side.

Igen, enig. I bliver RØV trætte af at skulle tage det op og ned, da det er ret tungt. Så hellere en skinne eller stang, og lade dem blive hængende.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 23:38
Ikke når det skal være kone venligt, husk det er en stue ikke sit eget rum. Min projektor og lærred skal alligevel tages frem hver gang.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu