recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Akustisk Lærrede til 4K.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Akustisk Lærrede til 4K.

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Akustisk Lærrede til 4K.
    Sendt: 10-Maj-2019 kl. 14:19
Jeg skal bruge noget lærred til min bio jeg er ved at bygge.
Projektoren bliver en Sony VPL VW270ES https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemmebiograf/projektorer/sony-vpl-vw270es-projektor/

Lærred bliver lavet som fast ramme, så jeg skal bruge løst lærred, som jeg selv montere på ramme.
Det skal være akustisk transparent. Dem jeg lige har kunne finde, har 1mm huller og det syntes jeg er alt for store huller.
Så hvor køber jeg noget lærred med mindre hul størrelse.
Bredde på lærred bliver omkring 4m, da jeg går efter et 170" lærred. i 21:9 format.


Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2019 kl. 14:45
Jeg har brugt Seymour Center Stage UF i min gamle bio. Jeg sad under 3meter fra 110" og der var ingen huller at se. Sidder man længere væk ville jeg måske kigge på center stage XD


Det er godt nok fra USA så der skal fragt og told på. Men jeg fik stof til 110" for under 2000kr derfra og købte det via shopUSA


Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2019 kl. 17:31
Lyder sgu da ellers som om, at det bliver en helt okay hjemmebif den dér, Lars! Smile
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4419
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2019 kl. 19:02
Jeg bruger denne dug med en 4K projektor: http://www.sf-raum.de/shop/product_info.php?products_id=291
Koster ca. 700 pr. løbende meter. Jeg har målt lyden med/uden og der er minimal målbar forskel. Jeg målte mindre end det de angiver inde på siden. Har målingen liggende et sted hvis det kan hjælpe med valget.

Kender andre som bruger Screen Excellence Enlighter 4k (efter sigende det bedste, men også dyreste) og andre som bruger noget DreamScreen (kan købes i Norge - billigere end Enlighter.)

Alle ovenstående er vævede duge, så ikke deciderede huller. På min dug kan jeg meget få gange fornemme teksturen i meget lyse scener.
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2019 kl. 20:39
Jeg har samme dug som jonas_h. Er rigtig godt tilfreds med dugen, men du får lidt hvad du betaler for. Dugen er ret grov i det, og det er meget individuelt om man ser synlig struktur. Tænker lidt jo større billed du har desto sværere er det at se struktur. Det er hvertfald min erfaring. Hos mig er den mest synlig i 16/9 format. Scope er det næsten elimineret. Men kender en som havde 280cm bred billed, og der var det ret slemt. Han var nødt til at sælge dugen pga af det.
Men du får rigtig meget lærred for pengene, og kan helt klart anbefale det prisen taget i betragtning. hvis du ser meget struktur, så kan du altid sælge den igen. Koster jo intet.
En dreamscreen koster til sammenligning ca 13k i 170". Enlighter 4K er endnu dyrere


Redigeret af Ole_M - 10-Maj-2019 kl. 20:41
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2019 kl. 21:42
Jeg har set Seymour. Men brugte ikke så meget tid når det var fra USA.
Tænkte det var for besværligt. Men har også brugt ShopUSA før, så det gør det da noget nemmere.

Men det skal helt klart være deres UF, hvis det skal fra dem.
Vil sidde ca 3 meter fra lærred.

Det ser ikke ud til at være det samme.

Men SeymourAV, er dem som har DIY med Center Stage UF lærred.


Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2019 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Lyder sgu da ellers som om, at det bliver en helt okay hjemmebif den dér, Lars! Smile

Det er det jeg satser på.
Der bliver brugt mange penge og tid på også at få akustikken korrekt.
Har allerede lavet 8 stk QRD-23 diffuser. Skal have lavet 4-6 store Diafragmatic Bass Absorbers og en hel del Skyline Diffusers også.
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2019 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af Ole_M Ole_M skrev:

Jeg har samme dug som jonas_h. Er rigtig godt tilfreds med dugen, men du får lidt hvad du betaler for. Dugen er ret grov i det, og det er meget individuelt om man ser synlig struktur. Tænker lidt jo større billed du har desto sværere er det at se struktur. Det er hvertfald min erfaring. Hos mig er den mest synlig i 16/9 format. Scope er det næsten elimineret. Men kender en som havde 280cm bred billed, og der var det ret slemt. Han var nødt til at sælge dugen pga af det.
Men du får rigtig meget lærred for pengene, og kan helt klart anbefale det prisen taget i betragtning. hvis du ser meget struktur, så kan du altid sælge den igen. Koster jo intet.
En dreamscreen koster til sammenligning ca 13k i 170". Enlighter 4K er endnu dyrere

De priser du nævner, er det for færdige lærreder. Tænker ikke at rå lærred stof kan løbe op i de priser.
Et Center Stage UF, i 170" vil stå i ca 3600kr plus told/moms og forsendelse.


Redigeret af ldplusse - 10-Maj-2019 kl. 21:59
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2019 kl. 21:54
Lyder godt, men mål nu ikke fornøjelsen ihjel. 
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2019 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Lyder godt, men mål nu ikke fornøjelsen ihjel. 

Vil aldrig kunne ødelægge noget for mig selv, ved at måle for meget.
Men især Bass absorsion, er nået jeg har fået meget fokus på, da min bass i min nuværende stue bio aldrig har været godt nok til mig. 
Har rigeligt med bass, men ikke så lækker og kontant som den burde kunne være.
Så det bliver der lavet om på nu.

Mit rum er 4.5*9 meter, så det er nogle gode størrelser.
Til top
Klaus.S Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klaus.S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2019 kl. 22:09
Jeg kan anbefale Dreamscreen. Har selv dette i præcis 4 meter som du også ønsker det. 

Dreamscreen.no kan du finde mere


Redigeret af Klaus.S - 10-Maj-2019 kl. 22:10
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2019 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af ldplusse ldplusse skrev:

Oprindeligt skrevet af Ole_M Ole_M skrev:

Jeg har samme dug som jonas_h. Er rigtig godt tilfreds med dugen, men du får lidt hvad du betaler for. Dugen er ret grov i det, og det er meget individuelt om man ser synlig struktur. Tænker lidt jo større billed du har desto sværere er det at se struktur. Det er hvertfald min erfaring. Hos mig er den mest synlig i 16/9 format. Scope er det næsten elimineret. Men kender en som havde 280cm bred billed, og der var det ret slemt. Han var nødt til at sælge dugen pga af det.
Men du får rigtig meget lærred for pengene, og kan helt klart anbefale det prisen taget i betragtning. hvis du ser meget struktur, så kan du altid sælge den igen. Koster jo intet.
En dreamscreen koster til sammenligning ca 13k i 170". Enlighter 4K er endnu dyrere

De priser du nævner, er det for færdige lærreder. Tænker ikke at rå lærred stof kan løbe op i de priser.
Et Center Stage UF, i 170" vil stå i ca 3600kr plus told/moms og forsendelse.
Det er for dugen alene dvs uden ramme. Har en kammerat der lige har købt DreamScreen Ultraweave V6 dugen. Og hans er netop 170". 405cm bredt billed
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu