|
Akustiske billeder |
Besvar |
Forfatter | |
labze
Ny bruger Oprettet: 17-Juni-2018 Status: Offline Point: 13 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 12-September-2018 kl. 00:11 |
Hey derude
Jeg har for nyligt skaffet mig nogen nye højtalere, og i den anledning prøver jeg at forbedre akustikken i stuen for at få det bedste ud af dem. Jeg har hængt nye tykke gardiner op og fået ekstra gulvtæppe, og det har allerede gjort en forskel. Men det er begrænset hvor meget man kan gøre når kæresten også skal være med på den Jeg har studset over, at man kan få de her akustiske billeder hvor billedet er trykt på et absorberende materiale, lyder jo umiddelbart genialt (især da vi i forvejen mangler et billede bag sofaen). Men der er forskellige sider som tilbyder det, og tænker om nogen har erfaring med det? Jeg har set hos Akuarthome, men det lyder til de bruger polyester skum som nok ikke er det bedste materiale. Sumopix tilbyder glasuld bag panelet men deres priser er pebret. Derimod har jeg set Lasertryk laver det rimelig billigt, og det er trykt på hvidlakeret glasuld. Umiddelbart tænker jeg, at lakeringen vil ødelægge absorptionen, især i de højere frekvenser? Er der nogen der har erfaringen med disse produkter, eller nogen som kan anbefale nogen andre? Tak på forhånd!
|
|
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ellers lav det selv. Det behøver ikke være så svært. Find en eller flere stofplakater (flag), som I begge finder pæne, og træk den om noget lydabsoberende materiale og sæt en ramme om.
Redigeret af Nagash - 12-September-2018 kl. 02:58 |
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4708 |
Funktioner
Tak(0)
|
alene det at sætte et stort billede i svæveramme op over sofaen har en akustisk virkning. Har ellers sværget til skifterammer med glas, men her var der virkelig hørbar forskel da 100x70 glas blev skiftet til 140x70 fotolærred
Redigeret af Munch - 12-September-2018 kl. 11:44 |
|
labze
Funktioner
Tak(0)
|
Har set folk foreslå det selv. Men jeg har ikke lyst til at bruge tid på det for at være ærlig. Jeg lavede selv nogen basfælder for et par år siden til mit gamle værelse, og i mens det var acceptabelt så vil jeg ikke prøve på noget som skal være på display for kæreste, venner og familie hele tiden. Hvis det ikke bliver godt nok, så er det penge spildt. Så jeg tager den sikre vej. |
|
labze
Funktioner
Tak(0)
|
Det lyder godt, men tænker at jeg ligeså godt kunne få det ekstra med når jeg skal ud og investerer i et billede. Inde på lasertryk kan jeg få et 120x60 billede for 700 kr og tænker, såfrem kvaliteten på printet er godt, så det ikke meget ekstra man betaler for det printet på glasuld. Jeg er bare i tvivl om, hvorvidt sådan en hvidlakering ødelægger meget af absorptionen, ifht at købe et mere traditionelt fotolærred billede fra sumipix med glasuld bag i.
|
|
Berdel
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har også luret på lasertryk og jeg synes egentlig at deres priser er meget fair. Er der nogen der kender et sted hvor man kan finde fede high kvali film billeder der kan bruges? Jeg har prøvet at sende dem et 1020X1080 billede men opløsningen er ikke god nok til et 120x60 billede
|
|
thomnico
Super bruger Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 491 |
Funktioner
Tak(0)
|
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080 Center: XTZ Spririt 6 Front: XTZ Spririt 6 Bag og side: XTZ Spirit 2 Sub: B&W AW610 Receiver: Marantz SR7008 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |